Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing idag satt den… så gott

  • idag satt den… så gott

    Publicerad av ekern på 25 augusti, 2005 vid 17:14

    Japp idag hände det jag väntat på ända sedan jag börjat surfa FRAMÅTLOPEN. Så snuskigt gott att ha satt den nu…
    Fin nästan överriggad 4,7 och ganska små vågor i olofsbo, en pangdag för att prova. Tidigare har jag försökt med 6,0 och det verkar mycket svårare med 4,7 var det liksom bara att dra lite med bakhanden.

    Ha det gott

    eRiK

    tdk svarade 18 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • alexullared

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 18:04

    snyggt!!

    såg dina loopar på vattnet idag..
    själv kämpade man med att försöka segla över huvud taget..hehe

  • mattap

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 18:11

    såg åxå en loop iaf, men jag var mest upptagen med att försöka överleva, tills mastfotfan gick av!

    Vaddå små vågor?? Försöker du knäcka mig helt eller?? tongue.gif

  • alexullared

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 18:17

    fick oxå mest kämpa för att överleva jag.. var inte så små vågor. lyckades ju ta ett par på vågsurfplankan till och med..
    fick du tag i nån ny mastfot då?

  • mattap

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 18:22

    Jodå, de hade en skruv som passade så jag behövde egentligen inte köpa en ny, men jag köpte en iaf så man inte blir strandsatt nån annan gång! (och en till bom tongue.gif, varför blir det alltid dyrare än man tänkt sig när man slinker in på SP? frown.gif)

  • ekern

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 19:22

    Nä vågorna var ju lite större på sina ställen. Men längst in var de lagom att testa. Provade ju på lite större vågor när hornen började växa…
    Brukar du köra i olofsbo? Var min första gång undrar bara om det kan bli ännu bättre där?

  • ekern

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 19:28

    Nä, vågorna var nog stora då när jag tänker efter blush.gif. Men man kunde ju faktiskt välja lite om man ville köra stort eller lite mindre. Tyckte vågorna var större i södra delen av bukten och lite mindre längre norrut. Du får åka ner till båstad när det blåser kraftig nv (när det nu händer) och köra ännu större vågor grin.gif.

  • mattap

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 19:44

    Nä, aldrig provat Olofsbo förut, men det kan säkert bli bättre. Tyckte det var helt ok! Vågorna var störst precis där jag försökte gippa, det är jag helt säker på! tongue.gif Normalt sett så sätter jag nog 8 av 10 gippar, idag satte jag en!!! Får nog träna på vågor lite mer! Känns tyvärr som Båstad ligger lite väl långt från Göteborg som är min hemmaarena! Vi får mötas på halva vägen ist. Blåser det SO nån mer dag så kommer jag nog att ge stället en ny chans!

  • mbkpeter

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 07:59

    vilken tid var ni där. Jag kom ut på vattnet klockan 17.15 och körde 84 L + 4.7 i full brallning fram till halv åtta, sedan stendog vinden. Galna vågor, mer havsvågor och full kalabalik, men ett jäkla tryck. Det vara bara kitare ute samtidigt som mig, plus en polare som vill testa vinsurfa inne bland bryten, skitskoj smile.gif

  • mattap

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 09:03

    ungefär samma tid gick min mastfot av å jag drog till SP för att vara rustad för idag, vi var 3 st ett tag men rätt många kitare!

  • enlight

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 09:48

    Kul!
    Hur stora vågor var det?
    Runda eller spetsig?
    Väntade du tills du fått max höjd i hoppet innan du drog runt eller drog du direkt när du träffade vågen?

    Har gjort några halvhjärtade försök här på storsjön när jag surfade som mest för några år sedan. Återfalls surfare som jag är har jag nu ett grymt sug att surfa och lära mig lite nya balla moves! tongue.gif

  • ekern

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 16:33

    Det fanns både spetsiga och lite rundare vågor. Den första loopen gjorde jag på en liten ganska spetsig våg (dryg knä höjd). Jag drog direkt med bakhanden. Efter ´3 lyckade loopar förskte jag på lite större vågor och drog oxå direkt, men man ska vänta med att dra då för annars är det lätt att överrotera.

    / eRiK

  • enlight

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 17:40

    Ballt! cool.gif
    Måste testa. Jag återkommer med rapport efter nästa storm…..när nu den tänkt komma??? confused.gif

  • ola_p

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 18:47

    imorgon/söndag/måndag på västkusten..

  • mangans

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 20:20

    Du har ju vinden med dig iaf…

  • enlight

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 21:00

    Tyvärr inte i Östersund! frown.gif

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing idag satt den… så gott

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.