Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Imorn tisdag!

  • Imorn tisdag!

    Publicerad av virena på 30 juli, 2007 vid 21:16

    Tjohoppppp!

    Nån mer som tror på vind imorn:laugh:. Vindguru verkar lite klent men DMI ser helt ok ut. Fasen det blåser ju hela tiden så det blir ingen klättring:tongue:

    cyklar hem från jobbet vid 9.30 imorn och är väl hemma runt 10.30 så det kanske blir lagom att dra vid 11 eller nåt. Nån mer som e på. Tompa e sugen tror jag,

    sourra svarade 16 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • rusiak

    Medlem
    30 juli, 2007 vid 22:59

    hallå eller!

    Precis kommit hem nu fr ngra goa dagar i Portugal, dock utan bagage 🙁 Men kommer nog me taxi fram mot lunch i mon o då sticker jag ut o kör! See ya

    //alex

  • virena

    Medlem
    31 juli, 2007 vid 05:19

    @rusiak 401524 wrote:

    hallå eller!

    Precis kommit hem nu fr ngra goa dagar i Portugal, dock utan bagage 🙁 Men kommer nog me taxi fram mot lunch i mon o då sticker jag ut o kör! See ya

    //alex

    Åååh Portugal låter nice. Hoppas baggagen kommer fram idag så du kan ut och köra.

    ses senare idag då, Virre

  • sourra

    Medlem
    31 juli, 2007 vid 08:33

    Fasen, de har skruvat upp prognosen sen jag kollade i helgen. Både DMI och SMHI’s kustväder tror på sol och tryck på kvällen. Jag som var inställd på Hylte idag. Var är det bäst åka på NV?

  • sourra

    Medlem
    31 juli, 2007 vid 08:56

    Om det är någon i Gbg som vill sitta på en bilstol och bidra med soppapengar är det bara att höra av sig. Jag planerar att dra från stan vid 17:30 och tänkte vara tillbaka innan kl 23. Destinationen är Varberg.

  • wakenils

    Medlem
    31 juli, 2007 vid 09:27

    @sourra 401580 wrote:

    Om det är någon i Gbg som vill sitta på en bilstol och bidra med soppapengar är det bara att höra av sig. Jag planerar att dra från stan vid 17:30 och tänkte vara tillbaka innan kl 23. Destinationen är Varberg.

    det låter inte helt fel, kan jag få sitta i ditt knä?

    Förutsatt att jag fått i bladdern igen så hänger jag på!

    Har du mer än en plats? (ej räknat med att jag sitter i ditt knä)
    /Nils, 073 621 09 36

  • djevulen

    Medlem
    31 juli, 2007 vid 09:35

    jag har nog en plats i vålvon om någon vill åka med en skåning

  • r1k

    Medlem
    31 juli, 2007 vid 09:43

    Vart i varberg drar ni?

  • sourra

    Medlem
    31 juli, 2007 vid 09:44

    @WakeNils 401586 wrote:

    det låter inte helt fel, kan jag få sitta i ditt knä?

    Förutsatt att jag fått i bladdern igen så hänger jag på!

    Har du mer än en plats? (ej räknat med att jag sitter i ditt knä)
    /Nils, 073 621 09 36

    Jag har räcket på tauket så vi kan nog åka fyra välpolerade bohemer i bilen utan större svårighet. Är du och ugglar på Olofshöjd? Jag utgår från Johannebarhuset så det är i så fall übersmidigt. 070-4445800 btw.

    PS. Inget knäsittande. Min känsla för ansvar sträcker sig snäppet längre än Britneys.

  • wakenils

    Medlem
    31 juli, 2007 vid 11:11

    Draken e fixad nu… vi blir två stycken från Olofshöjd som hakar på.
    Om du hämtar oss vid huvudkontoret på olofhöjd blir det kanon! Hörs sen

  • stebe

    Medlem
    31 juli, 2007 vid 11:33

    @djevulen 401590 wrote:

    jag har nog en plats i vålvon om någon vill åka med en skåning

    Hej Mathias!

    Hörde från Pierre om nån smygpunka som skulle lagas. Men om du fortfarande skall ut så åker jag från Frölunda vid 16.00, passar tiden dig kan vi ju dela bil.

    /Stefan
    070 30 35 275

  • sourra

    Medlem
    31 juli, 2007 vid 12:33

    @WakeNils 401603 wrote:

    Draken e fixad nu… vi blir två stycken från Olofshöjd som hakar på.
    Om du hämtar oss vid huvudkontoret på olofhöjd blir det kanon! Hörs sen

    Det blir grymt bra, sikta på 17:30. Jag hör av mig om det blir någon form av försening.

  • trobban

    Medlem
    31 juli, 2007 vid 13:57

    någon som kan ge en rapport om huruvida det blåser i varberg idag? Apelviken.nu säger att det blåser 4 med 8 i byarna men telefonrapport säger att det är 8 stabilt. Jag är inte speciellt sugen på att dra om det blåser 4, men blåser det 8 är det ju guld…

  • Emma*

    Gäst
    31 juli, 2007 vid 15:11
    Trobban;401629 wrote:
    någon som kan ge en rapport om huruvida det blåser i varberg idag? Apelviken.nu säger att det blåser 4 med 8 i byarna men telefonrapport säger att det är 8 stabilt. Jag är inte speciellt sugen på att dra om det blåser 4, men blåser det 8 är det ju guld…

    Vindmätaren sitter dåligt för nordväst. Det blåser 8 stabilt, men lite byigt längst inne vid stranden. Kom just därifrån.

  • sourra

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 05:17

    Galet vad trevligt det var igår med lite kvälls-/nattsurf. Vi åkte till Björkäng eftersom vi hade med oss tre tjejer som är mer eller mindre färska. Gissa om man blir förvånad när man kommer dit och det är gottiga brytande vågor en liten bit ut och platt däremellan. Vågbrädan åkte på illa kvickt. Alltså, “Vågor”, “Björkäng” och “Platt” i samma mening, otroligt men sant. Brukar det vara så eller var det pga. det höga vattenståndet?

  • virena

    Medlem
    1 augusti, 2007 vid 05:30

    @sourra 401782 wrote:

    Galet vad trevligt det var igår med lite kvälls-/nattsurf. Vi åkte till Björkäng eftersom vi hade med oss tre tjejer som är mer eller mindre färska. Gissa om man blir förvånad när man kommer dit och det är gottiga brytande vågor en liten bit ut och platt däremellan. Vågbrädan åkte på illa kvickt. Alltså, “Vågor”, “Björkäng” och “Platt” i samma mening, otroligt men sant. Brukar det vara så eller var det pga. det höga vattenståndet?

    Å din gottegris. Vi var i björkäng tidigare på dagen och jag har aldrig varit med om något choppigare och byigt var det oxå:mad2: Blev jättebesviken då jag var där för några veckor sedan och då var det precis som du beskrev. Som tur var bestämde vi oss för att hänga i viken och sväng innan hemfärd och där såg det rätt schysst ut så vi hoppade i en stund. Det räddade min dag:smile: och jag kunde åka hem med ett leende på läpparna.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Imorn tisdag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.