Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Impactväst kombinerat med midjesele?

• Impactväst kombinerat med midjesele?

Publicerad av betbangan på 8 augusti, 2007 vid 10:34

Efter att ha kraschat på vattnet för 4-5 veckor sedan och tvingats vila sen dess funderar jag på att köpa en impactväst för att skydda revbenen i första hand.

Kan tänkas att midjeselen kommer trycka upp västen så att den hamnar nånstans upp över öronen. Obekvämt om man ska behöva dra ner den hela tiden. Är det så bökigt som jag föreställer mig?

Nån som har nån erfarenhet av detta och eventuellt kan tipsa om en bra väst?
    /Andreas

langens_kite svarade 17 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • johanw

Medlem
    8 augusti, 2007 vid 10:40

skyddar inte midjeselen nog så bra? de tycker jag fall..

• betbangan

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 14:46

@JohanW 403727 wrote:

skyddar inte midjeselen nog så bra? de tycker jag fall..

inte i den kraschen i varje fall:frown:

• milkman

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 14:58

Vi kör med PRO-LIMITS impact vest. Rätt ok faktiskt, och skyddar bara där selen inte är, men har neopren ner till midjan. Men man får nog vara van vid att selen inte sitter jättetight för den bör kunna röra sig lite. Annars drar selen med sig västen upp och så får man skydd för öronen också.

Jag har dessutom en hemma med insydd sele, rätt bra faktiskt men en Medium funkar nog bara för dom som är 173-177 cm typ. Sen blir kroken för högt upp/långt ner. Jag är 180 så jag får sälja min. Använd en gång 800kr ?? 🙂

Sele/väst ser ut så här:
    [img]http://www.pro-limit.com/itemimages/3805[/img]
    Bara Väst ser lika dan ut fast utan kroken och selen då 🙂

• patrikol

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 15:03

@betbangan 403725 wrote:

Efter att ha kraschat på vattnet för 4-5 veckor sedan och tvingats vila sen dess funderar jag på att köpa en impactväst för att skydda revbenen i första hand.

Kan tänkas att midjeselen kommer trycka upp västen så att den hamnar nånstans upp över öronen. Obekvämt om man ska behöva dra ner den hela tiden. Är det så bökigt som jag föreställer mig?

/Andreas

Här har du en som jag själv funderat på verkar inte vara helt fel.

http://www.naishkites.com/products/soft_tech/softtech_harness_defender.html

Mvh Patrik

• pjoter

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 19:34

va de verkligen smällen som gjorde att du fick ont och inte selen?
    enda gången jag fått ont i bröstkorgen av vattnet är när jag kört rätt in i en våg. annars tycker jag mer är att man kan få ett rejält ryck/brytning av att kiten fortsätter dra då du klotar.
    Var det selen så är det nog en bra sån du ska köpa istället.

• langens_kite

Medlem
    9 augusti, 2007 vid 20:29

@betbangan 403725 wrote:

/Andreas

Lär dig att falla RÄTT alla västar som jag provat funkar mer eller mindre dåligt

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Impactväst kombinerat med midjesele?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.