Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan/NOR – Formula i Kalmar 25-26 MAJ

  • swe-496

    Medlem
    18 maj, 2013 vid 08:30

    JAg hoppas på att kunna komma till Kalmar för att delta..

  • klang

    Medlem
    19 maj, 2013 vid 17:47

    Min plan är också att vara med… ska bli super duper kul 🙂

  • swe-496

    Medlem
    20 maj, 2013 vid 17:25

    Ser ut att kunna bli mycket vind på lördagen från nordost enligt windguru. 10-15m/s och på söndagen lite lättare, ca 3-5m/s från syd till sydväst.

  • swe-31

    Medlem
    22 maj, 2013 vid 17:18

    @SWE 496 710712 wrote:

    Ser ut att kunna bli mycket vind på lördagen från nordost enligt windguru. 10-15m/s och på söndagen lite lättare, ca 3-5m/s från syd till sydväst.

    Nice, kommer direkt inflygande från Finland, ska bli kul.

  • swe-496

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 04:08

    Funderar på att ta med mig ett slalomkit. 6,4 och minsta slalombrädan

  • mackee

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 04:38

    Ni får nog bra tryck fram till lunch på lördagen
    Bara att hänga på några kilo bly och bända ner prylarna
    Kör hårt

  • swe-496

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 12:12

    Kom och var med. Ta med dig Richardsson.

  • mackee

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 17:41

    Hade varit kul
    Frågan är bara om jag skulle ta mig upp till kryssbojen……..

  • swe-496

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 17:53

    Har du inga Formulagrejer kvar? Ta största slalombrädan annars. B-) Herr Åberg spöade några av oss för några år sen när vi var ute och tränade tillsammans, han på stor slalom och vi andra på Formula. Det var lite surt.

  • klang

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 23:00

    whoho… med vind… 😛

    Mackan, du kommer rocka som vanligt…

  • klang

    Medlem
    24 maj, 2013 vid 07:09

    För att deltaga i en deltävling som är en del av den Svenska Windsurfing Touren (vilket denna deltävling är) så behöver deltagaren erlagt sin SVF avgift, och denna mottagen och registrerad inför deltävlingen. Det är deltagarens eget ansvar att detta görs korrekt.

    Jag, eller Dala, kan ta emot er SVF medlemsbetalning (jämna pengar) under SWT deltävlingen i Kalmar. Vi kommer inte att springa runt och jaga er, det är ert ansvar att avgiften blir betald. Deltagare stryks automatiskt från resultatlistan i Kalmar ifall SVF medlemsavgift inte varit mottagen vid deltävlingens sista tävlingsdag.

    SVF årsavgift
    Senior 300 kr
    Junior 150 kr (upp t.o.m 20 år)

  • swe-496

    Medlem
    25 maj, 2013 vid 10:11

    Ja det blåser ordentligt just nu, lite för mycket för att vi som är här ska kunna köra.
    Det blåser upp mot 17m/s ute vid banområdet.
    Vi är 10st som har kommit. Ska försöka rapportera så fort det går.
    De som är här är Robert Klang, Ulf Sjöstedt, Daniel Nerhagen, Mikael Bokell, Anders Cederblad, Michael Johansson, Mats Hartwig, Stefan Voxby, Per Boström och jag Mattias Wallblom.

    Det är riktigt skoj att träffa alla igen efter att ha hållt uppe med tävlandet i två år, har ju fått två döttrar som nu är 2 och 3 år gamla.

    Som sagt, det kommer rapporter så ofta det går och händer något. Som vanligt är det mycket snack runt fenor och olika styvheter, nu har även Per Boström börjat göra egna fenor.

    På återseende senare under dagen.

  • bengt-j

    Medlem
    25 maj, 2013 vid 11:34

    Kommer ej resa med jobbet till Indien och Indonesien mvh bengt SWE 323

  • swe-496

    Medlem
    25 maj, 2013 vid 13:34

    Fortfarande för mycket vind för Formula, några av oss var ute på smågrejer för ett tag sen.
    Det verkar inte som att det kommer avta tillräckligt för att vi ska kunna köra något idag tyvärr.
    Just nu ligger medelvinden på ca 14m/s med toppar upp mot 17-18m/s ute vid banområdet.

  • klang

    Medlem
    27 maj, 2013 vid 20:19

    Det blev en härlig vindrik helg i Kalmar!

    Segelsällskapet Vikingarna med Anders Cederblad som cheif gjorde ett fantastiskt arbete och huserade Sveriges Formula entusiaster och får finaste betyg. Ett gediget arrangemang med allt en deltagare kan önska sig. Tävlingsledningen hade dessutom dubbelbokat vinden, detta innebar att Lördagen var mer eller mindre oseglingsbar med medelvindar runt 15m/s, och och lite till i byarna. De som lyckats få med sig småplankorna fick leka lite i det fina seglingsvattnet utanför klubbstugan. Senare på lördagen blev det hemgång till Anders och vidare till Kalmar city. Pubben Harrys blev första anhalt med god mat och sportdryck, tävlingshornen tittade fram kvickt när bowlingkloten börja rulla. En kanon kväll!

    Vi hade alla stort hopp för Söndagen, som förvisso uppvisade tuffa vindförhållanden till en början, men runt lunch började att bli fullt seglingsbart. Fram emot 11.30 kunde första start tutas igång. En klassisk 5-4-1-0 start och standard kryss och läns bana, två varv. Målgången hade en trevlig tvist där man efter rundning av länsboj även skulle gippa runt bortre startboj och tillbaka till startbåten. Detta skapade en kalastrevlig halvvindssträcka som innebär bra med fart och adrenalin. Ett heat tog mellan 15-20min att genomföra, alldeles perfekt.

    Två spännande heat genomfördes innan lunch. Per Boström lyckades väl i båda tätt följd av Anders Cederblad. Efter två heat var det dags för den traditionella Vikingburgaren och en liten paus. Prognosen visade att vinden skulle avta ytterliggare, och när det väl var dags för att återgå till vattnet hade vinden börjat lägga sig. Det blev hets att rigga till större segel och att få alla snabbt ut på vattnet. Även om ett tredje heat startades så kunde det inte genomföras.

    Det blev fina priser till alla deltagare och en smaskig fika för att ladda alla trötta seglare inför deras resor hem.

    Stort tack till Segelsällskapet Vikingarna och de duktiga funktionärerna.

    Resultat:

    1. Per Boström
    2. Anders Cederblad
    3. Mikael Bokell

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Inbjudan/NOR – Formula i Kalmar 25-26 MAJ

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.