Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inbrott i bil inatt…

  • fifi

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 11:11

    Henke, vilka färger är det. Den ena är svart/gul/grön va?

  • kitefredrik

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 11:30

    Shit mannen, trist att höra!

    Ska hålla utkik efter dina gulleh ungar…

  • patrikol

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 11:30

    @sourra 396884 wrote:

    Fuck vad surt. Hur motiverade dom att försäkringen inte täckte kites?

    Ja det kan man fråga sig.

    Har hört debatten här angående försäkringsbolag och fick berättat för mig att dom flesta bolagen nu täcker in även kites.

    Vilket dom inte gjorde för några år sedan.

    Men precis som tidigare så är det tydligen så att det går utmärkt att försäkra kites när man köper försäkringen men när det sedan skall betalas ut någon ersättning hittar man någon liten text någonstans och så blir det ingen ersättning i allafall.

    Men för er som har IF kanske det är läge att byta bolag.

  • skanepaul

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 11:31

    Vem fan är det som gör detta?? Färg på dessa kites och årsmodell? Dem kan ju aldrig använda kitesen på spottar häromkring varjefall. Kan ju vara folk “utomsocknes”…

  • sidpiraya

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 11:36

    @patrikol 396883 wrote:

    Nej den lät dom bli inget värde i den.

    Verkar veta vad dom skall ha.

    Vadå inget värde??
    Jag ska rigga tillbaka min till orginal 2 linors sen jävlar är det incredebla value jag lovar..

  • tetras

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 11:37

    @AKA_KALLE 396843 wrote:

    helvette då, i skåne kommer de inte åka mycket. Tetras har du något att berätta för oss?

    Bara för att jag ibland gör kontroversiella inlägg i debatten så betyder inte det att jag tycker att den här typen av tillgrepp är acceptabelt snarare tvärt om. :mad2: Får ni tag i den som gjort det och jag råkar vara i närheten så kommer jag vända ryggen till när någon gör det som de flesta önskar.

  • sidpiraya

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 11:38

    Fan kolla parkerna de fungerar säkert som tält nånstans nu.

  • patrikol

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 11:39

    @sidpiraya 396895 wrote:

    Vadå inget värde??
    Jag ska rigga tillbaka min till orginal 2 linors sen jävlar är det incredebla value jag lovar..

    He He sant vi säljer aldrig vår Henke och jag!

  • chris99

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 11:41

    Trist..

    Jag har haft inbrott ett antal gånger. Två gånger snodde de kites. Så länge som jag kunde förklara/bevisa att bilen inte var parkerad utanför min bostad när det inträffade så var det inga problem att få pengar av försäkringsbolaget, trygghansa.

    Första gången återfanns dock kites:en i en park där alkisar hänger. De hade använt dem som tält.. 🙂

    Hoppas de kommer till rätta!

    /Christer
    PS. Sista inbrottet snodde någon, ärligt…, Golfutrustning, skidor, snowboard, kite, våtdräkter, sele och alla små mynt… Det enda som stack fram från bagaget var ett par skidspetsar. Lite utmaning att förklare innehållet för försäkringsbolaget dock… 🙂

  • patrikol

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 11:43

    @SkånePaul 396894 wrote:

    Vem fan är det som gör detta?? Färg på dessa kites och årsmodell? Dem kan ju aldrig använda kitesen på spottar häromkring varjefall. Kan ju vara folk “utomsocknes”…

    Mycket troligt i semestertider bara att leka turist sedan kolla vad man har för grejor på stranden och bilnummer sedan ett sms till VV kolla på natten om grejorna ligger kvar.

    Tyvärr alldeles för vanligt.

    Näst intill omöjligt att sälja i samma land.

    Nu kan ju grejorna dyka upp igen när man inte får sålt grejorna.

    Har hänt här tidigare.

  • skejtar_henke

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 12:29

    här kommer bilder

  • skejtar_henke

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 12:30

    Den andra är svart gul och grön… och är 15 zize

  • jonaish

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 12:35

    köp mitt mög, svin billigt oxå!

  • mcdplb

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 12:42

    Upp med bilder och detaljbeskrivning här (märken, lagningar o.s.v.) och på andra forum med rubriken “EFTERLYSES” så ska vi nog alla hjälpas åt att hitta dem ifall de är kvar i Sverige. (Lägg även ut det på kitesurferen.dk , danmark är ju nära) De kanske finns till salu på Blocket eller ebay om ett tag. Jag lovar att jag skall kolla varenda beach jag är på i sommar.

  • skotten

    Medlem
    13 juli, 2007 vid 13:09

    Henke, I promise if I see the fucker I will walk up to him camly kick him in the balls.

    I think we need to keep an eye on the DK sites, your kites are too well known down here.

    Also I think its time you got into trying the bowkites, you can borrow mine anytime, I aint supposed to be in the water.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inbrott i bil inatt…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.