Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inflamation i bicepsmuskelfästet/senorna

  • Inflamation i bicepsmuskelfästet/senorna

    Publicerad av virena på 26 maj, 2007 vid 16:04

    Nån som har något tips på hur man snabbast möjligt läker inflamaton i bicepsmuskelfästet/senorna. Blev lite mycket kite, klättring och MTB det senaste och min vilja är starkare än hjärna så jag pajade armarna i torsdags:mad: 😡 :mad:. Sist jag hade det gick det inte över helt på ett halvår, först när jag opererade känt och inte kunde klättra. Just nu e det riktigt illa, glömde av mig en gång idag och hoppade på en linbana på en lekplats, det lilla räckte för att få en illamående känsla av smärta 😡 😡 😡 Ännu surare var att jag blev flashad av en fartkamera, 90 på en 70väg, när jag satt och arbetade med min ångest över vad jag skall göra iväntan på att armarna repar sig. Nån som har nåt tips på lekar utan armar, skall ut och damma av longboarden nu

    simoneburgess svarade 16 år, 11 månader sedan 24 Medlemmar · 54 Svar
  • 54 Svar
  • nic

    Medlem
    26 maj, 2007 vid 16:18

    Finns det inte bra piller mot sånt?

    Hur som helst, undvik att kita när det blåser för lite eftersom det är då du får jobba mest med armarna. Fast detta är ju mest ett tips innan du fått ont.

    Lycka till iaf,
    nic

  • virena

    Medlem
    26 maj, 2007 vid 16:33

    Just nu trycker jag i mig nötkött och använder nån grön hästmedicinsalva. Funderar på att gå på voltarensalvan om hästkuren inte hjälper. Jag får snart CPDAMP! Det där med att inte kita i svag vind var ett bra tips. Men trots instinctens inget bomtryck alls tror jag att det är kört ett tag:frown:

  • nic

    Medlem
    26 maj, 2007 vid 16:44

    Japp, har det väl kommit kan man knappt göra nått. Jag fick det på semester i Tarifa för länge sedan. Kunde inte ens bära brädan från stranden… tog några piller (som senare drogs för det visade sig att de hade nån skum biverking 🙂 ) som funkade skitbra…

  • simoneburgess

    Medlem
    26 maj, 2007 vid 18:05

    I feel ya pain sistah!

    Sånt är aldrig kul. Akta dig för bitterheten bara. Den gör inget bättre

  • svenne

    Medlem
    26 maj, 2007 vid 20:55
    Virena;385995 wrote:
    Just nu trycker jag i mig nötkött och använder nån grön hästmedicinsalva.

    Ey, mannen. Ät inte nötkött, det gör det värre. Ät fet fisk och Ipren-tabletter istället.
    Det är f*n inte kul när armarna lägger av.

  • hengo

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 06:58

    Ingen anining om det är “inflamation” jag brukar få i mina biceps, men det känns som träningsverk fast 100 gånger värre och sitter i i flera dagar. Brukar få det i början av säsongen direkt efter vinterdvalan. Har även fått det i magmusklerna, och det var helt sjukt! behövda speciella tekniker för att kunna sätta mig upp i sängen i nån vecka. Hur som helst, det jag gjort är att när jag börjar känna av det lite så vila gärnet bara någon dag. Det är om man anstränger musklen efter första lilla känningen det blir riktigt ont..

  • langens_kite

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 08:09

    Kolla med en läkare så att det är inflamation och inte någon annan skada.
    Finns piller som heter orudis retard som funkar bra vid inflamation(på mig) men de är agresiva mot magen

  • nundy

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 12:28

    Ta en 400 mg ipren 3 gånger om dagen, det är samma sak (nästan) som orudis.. + Vila, stretching och voltarensalva.. Och fortsätt äta mycket kött, det är bra

  • sanna

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 15:35

    stackare, hur blir det med dina resor nu… hoppas du kan köra i sommar.

  • virena

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 21:56

    Tack för alla tips:smile:, det får bli varierad kost med massa fisk och kött och frukt och så skall jag väl försöka pilla i mig lite piller som jag egentligen inte tycker om men allt som kan hjälpa är värt att testa. Jag e typ desperat just nu. Försökte springa idag men fick avbryta och gå i ställt:mad: :mad:.

    Sanna, det e lugnt med resan den e inte förrän i oktober och så länge tänker jag inte ha ont. Schysst bild på dig. BTW du känner ingen som behöver hyra en lägenhet från ocktober och 7 eller 8 månader framåt i GBG. Personen kan förmodligen få en grymt trevlig portugis på köpet som inneboende om den vill.

  • skotten

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 22:02

    @LANGENS_KITE 386081 wrote:

    Kolla med en läkare så att det är inflamation och inte någon annan skada.
    Finns piller som heter orudis retard som funkar bra vid inflamation(på mig) men de är agresiva mot magen

    Any pills with the word retard in them must be awesome….

  • baner

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 22:44

    Trist ! Men MTB borde väll fungera ??

  • brutolf

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 03:09

    Jag hade en inflamation i armbågen för några veckor sedan.
    Det vart sjukskrivning i två och en halv vecka och Ibumetin 400mg 3 ggr om dagen. Det viktigaste är vila och specielt om det sätter sig i lederna för man kan få det kroniskt om man fortsätter att belasta.
    Och om värktabletter nu tar bort smärtan så betyder det inte att det är fritt fram och börja belasta igen utan det är viktigt att vänta tills det gått över helt annars så kommer det tillbaka.

  • neven

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 06:25

    Jag har för mig att jag läst att Glukosamin kan hjälpa. Nån som vet?

  • nundy

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 09:38

    Glukosamin är för ledgikt, tror inte det skulle hjälpa… ipren eller ibumetin is tha shit!

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inflamation i bicepsmuskelfästet/senorna

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.