Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing inflate. i snö!?

• inflate. i snö!?

Publicerad av villjam på 4 januari, 2003 vid 01:06

Många säger att man ska köra med foil på vintern för att en inflate. kan riskera att gå sönder. Det verkar ju logiskt eftersom dom flesta materialen blir porösa vid minusgrader, men är det verkligen någon som har kört sönder sin inflate. eller är det mest snack?

anonym-anvandare svarade 22 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • otg

Medlem
    4 januari, 2003 vid 14:59

Tjena…. Jag har varit ute med min inflatable ett par gånger bla. i -13… Det funkar skitbra, visst blir plasten i kiten hård, men jag har inte haft några problem alls, möjligtvis med att stänga blåsorna eftersom dom blir hårda som sten. Ett tips är att pumpa upp de små blåsorna innan du sticker ut. Egentligen är bara kylan en fördel eftersom blåsorna blir hårda och håller kitens form.. vilket förbättrar flygförmågan. Detta gör också så att du inte behöver pumpa kiten så hårt vilket minskar riskerna för sprickor/hål..

Lycka till/ Olle tongue.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2003 vid 21:49

Har kört inflate i 25 minus, inga problem, pumpa inte så hårt så håller kondomerna.

• anonym-anvandare

Medlem
    5 januari, 2003 vid 17:34

jag kan inte skryta med att jag har köört mycket kite men dom 2 ggr jag har varit ute har vari i ca -10 c och det va inga problem vad jag såg lite kalt när det började friska i ordentligt tongue.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA