Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inför vinterresan

  • sourra

    Medlem
    23 november, 2008 vid 17:29

    Krillan, det ersätts inte om du har haft bilen parkerad i närheten av hemmet för då förväntas du tömma bilen.

  • sourra

    Medlem
    23 november, 2008 vid 17:34

    @Haze 517627 wrote:

    Kommande kiteförbundet? Vad är detta nu då??

    Ja, vad är detta för kommande kiteförbund?

  • skotten

    Medlem
    23 november, 2008 vid 17:53

    @sourra 517633 wrote:

    Ja, vad är detta för kommande kiteförbund?

    I am sure he meant to write kite-förbud… so many of them these days..

  • atte

    Medlem
    23 november, 2008 vid 18:05

    Va fan, frågan har ju varit uppe flera ggr, bla här! http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=36950&highlight=f%F6rbund
    Det blir ett förbund förr eller senare… troligtvis senare eftersom alla vill bara surfa.

  • sourra

    Medlem
    23 november, 2008 vid 18:13

    Det är väl en fin idé men jag tror inte folk förstår hur mycket arbete det är med att driva ett förbund eller en förening. Vi i VSK som bara har Varberg med omnejd som verksamhetsområde har fullt upp med att hålla förbudsivrare på mattan. Jag vill inte ens tänka på hur det vore att ombesörja hela landet.

  • skotten

    Medlem
    23 november, 2008 vid 22:34

    well you guys know I tried to get it sorted a while back, there is no chance it will work unless we all get our local stuff running smoothly first. Its just a huge impossible task.

  • neven

    Medlem
    24 november, 2008 vid 09:49

    Grymt bra att kolla upp sånt här och ha det på pränt, speciellt om de hävdar att det verkligen är en officiell ståndpunkt. Jag har själv fått svar från andra företag i andra sammanhang per mail, men när man frågat om man kan använda mailet senare som en ofiiciell ståndpunkt så säger de “Nej”…?

    Ja, vi skulle verkligen behöva svar på liknande frågor från övriga bolag så kan man göra en enkel sammanfattning i tabellform.

    En annan sak som man egentligen borde kolla upp inför resan är vad som gäller från försäkringsbolag om man skulle bli skadad och behöva sjukhushjälp. Räknas då kite som extremsport och är därmed undantaget från det mesta eller hur står det till?

  • lelleee

    Medlem
    24 november, 2008 vid 12:02

    När jag kollade upp min olycksfallsförsäkring sa dom att det gäller för kiteolyckor, så länge det inte inträffar under en tävling. (som vi har så gott om 🙂
    Men jag ger mej fan på att när jag väl ligger där och blöder så kommer försäkringsbolaget göra allt för att jag ska förblöda, DOM JÄVLARNA…

  • neven

    Medlem
    24 november, 2008 vid 12:15

    Japp, tävlingar är nästan alltid undantagna. Sen brukar det även vara undantaget om man får någon slags ersättning för sitt utövande.

  • lelleee

    Medlem
    24 november, 2008 vid 12:46

    @Neven 517743 wrote:

    Japp, tävlingar är nästan alltid undantagna. Sen brukar det även vara undantaget om man får någon slags ersättning för sitt utövande.

    japp, då är det kört för alla teamåkare 🙂

  • brushanen

    Medlem
    24 november, 2008 vid 13:07

    Grymt Snurra och alla andra att ni kolla upp detta.
    Snackade med Trygg-Hansa och de verkade vara coola med olycksfall dvs inga konstigheter som att extremsport är undantaget.
    Vad gäller inbrott i bilen så har jag ett pågående case – återkommer med mer info.

  • neven

    Medlem
    24 november, 2008 vid 13:13
    Lelleee;517741 wrote:
    När jag kollade upp min olycksfallsförsäkring sa dom att det gäller för kiteolyckor, så länge det inte inträffar under en tävling. (som vi har så gott om 🙂
    Men jag ger mej fan på att när jag väl ligger där och blöder så kommer försäkringsbolaget göra allt för att jag ska förblöda, DOM JÄVLARNA…

    Men vad täcker en olycksfallsförsäkrning egentligen?? Vad händer om man behöver sjukhusvård i ett land utanför EU? Får man pröjsa allt det själv? Eller täcker olycksfall sådant? Tyckte inte den täckte så mycket ens när jag skadade mig i Sverige ju…

  • lelleee

    Medlem
    24 november, 2008 vid 13:31

    @Neven 517757 wrote:

    Men vad täcker en olycksfallsförsäkrning egentligen?? Vad händer om man behöver sjukhusvård i ett land utanför EU? Får man pröjsa allt det själv? Eller täcker olycksfall sådant? Tyckte inte den täckte så mycket ens när jag skadade mig i Sverige ju…

    Jag kommer inte ihåg vad dom svarade när jag frågade, men jag har för mej att det inte var några problem.

  • sourra

    Medlem
    24 november, 2008 vid 14:17

    Näven, i Sverige måste du ha olycksfallsförsäkring. Utomlands täcker reseförsäkringen i hemförsäkringen.

  • vogon-jeltz

    Medlem
    24 november, 2008 vid 14:29

    Kolla även upp att ni inte blir på packade massa extraförsäkringar på resebolagen. Betalar man med kort ingår det oftast försäkring via kortet.
    I övrigt är Försäkringsbolagen en stor jävla maffia verksamhet

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inför vinterresan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.