Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ingen vind=mecka!

• ingen vind=mecka!

Publicerad av snygging på 23 juli, 2004 vid 07:41

Köpte ett par shyssta 3d pads för att sitta lite bättre på brädan men det jag inte visste då var att den borde ha ett stopp bakom hälen (såvida du inte älskar board off). Så nu efter några körningar och krampaktigt försöka hålla kvar brädan med tårna bestämde jag mig för att ta fram kniven! Jag ville inte köpa nya då den i övrigt var mycket bra och jag var för snål.
    Jag skar ett snitt i padsen, köpte ett par flippflopp sandaler av enklast möjliga sort 79kr och en tub lim, skar ut en lämplig bit fasade av sandpapprade och tryckte in den i springan så att säga. Jag lät den sedan stå under tryck under natten. Det ser väldigt lovande ut, känns bra och verkar slittåligt då ytan är orörd. Jag har inte testat på vattnet ännu och rent estetiskt så är det kanske inte det snyggaste men snart vet jag om det funkar! smile.gif

pjoter svarade 20 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • snygging

Medlem
    23 juli, 2004 vid 07:44

som sagt var på föregående bild ser man att nv delen har fått en upphöjning och här ser man det kirurgiska snittet!

• snygging

Medlem
    23 juli, 2004 vid 07:52

Någon som har gjort något liknande innan med erfarenhet?

• samhansson

Medlem
    23 juli, 2004 vid 08:37

ja för fään, testad de mästa.. allt funkar, flippflopp e ball men kör utan pads-bäst feeeling…

• walle

Medlem
    23 juli, 2004 vid 08:49

Svar till:

ja för fään, testad de mästa.. allt funkar, flippflopp e ball men kör utan pads-bäst feeeling…

[/ QUOTE ]
    utan pads? direkt på brädan då???

• theknee

Medlem
    23 juli, 2004 vid 08:56

E d nått fel på mättningen på lbws.com eller är det NADA vind ALLTID! mad.gif E ju ledig i ett par dagar nu innan man drar till Turket och hade varit gött m lite sol o MYCKET Kite innan men…. confused.gif

Give me some wind!! tongue.gif

Mvh ;-D

• pjoter

Medlem
    23 juli, 2004 vid 09:11

den stämmer säkert.. har inte blåst det sista, å det ser inte ut att bli nån ändring heller så nu får man göra allt man inte hinner när man kitar.. dvs sitta som en idiot å stirra på en dator å förbanna vindgudarna..

• kaiser

Medlem
    23 juli, 2004 vid 09:37

Ser man på d från den ljusa sidan så kan man ju alltid sova litta mer. Råka just somna en halvtimme liggandes över skrivboradet här på jobb. När jag vaknade kunde jag fan int röra högerbenet…d sov fortfarande
    Sen kan man ju alltid öva upp sina wakeboardkunskaper dagar som dessa.

• theknee

Medlem
    23 juli, 2004 vid 10:30

Tja Pjoter o Kaiser

Ja, ingen av er jobbar väl vidare hårt så fattar varför ni sommnar wink.gif själv har man ju fullt upp varje dag, tror inte jag hinner avsluta denna mening ens en gång 😛

Pjoter – hur gick d m den nya sporten; Kite i sandlåda? (Falsterbo åskdagen) grin.gif

Kaiser – hörs i helgen tongue.gif

Mvh ;-D

• pjoter

Medlem
    23 juli, 2004 vid 10:46

de gick faktiskt kanon!! sugen på att åka ner nån mer dag å testa en 360.. grin.gif
    finns ju stora dyner bakom där man kan få bättre fart..
    *stackars bräda*
    men jag saknar bilderna fortfarande! dom skulle ju komma upp samma kväll sas det..

• kaiser

Medlem
    23 juli, 2004 vid 10:47

Alla e inte begåvade med snabbt bredband. vissa sitter fortfarande med modem…där har du svaret, men kanske mailar dom t dig en annan dag när det inte blåser så mycket som idag.

• pjoter

Medlem
    23 juli, 2004 vid 10:53

stackars kaiser… smile.gif
    men blev dom nåt å ha då iaf??
    du kan ju krympa ner dom lite.. behöver ju inte va på miljarders pixlar..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ingen vind=mecka!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.