Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inget kiteförbud i Varberg!!!!

  • Inget kiteförbud i Varberg!!!!

    Publicerad av debkausf på 12 april, 2008 vid 12:21

    Jag o Blackadder har fört en dialog med Rune Österberg(badansvarige på V.komun) på uppdrag av nybildade Varbergs surfklubb. Detta har resulterat i att förbudet är lagt på is för iår. Istället kommer Varbergs surfklubb samarbeta med komunen att formulera riktlinjer/rekommendationer om åkning, start o landning samt hänsyn mot badande. Dessa riktlinjer kommer att finnas på skyltar vid komunens allmänna badplatser till sommaren. Hoppas på att alla hjälps åt att föja dessa rek. så kan vi fortsätta att kitea på alla underbara Varbergs spots!!!!!:smile:

    debkausf svarade 15 år, 11 månader sedan 13 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • superoskar

    Medlem
    12 april, 2008 vid 12:28

    najs, bra jobbat!

  • eagletech19

    Medlem
    12 april, 2008 vid 12:39

    @debkåusf 457912 wrote:

    Jag o Blackadder har fört en dialog med Rune Österberg(badansvarige på V.komun) på uppdrag av nybildade Varbergs surfklubb. Detta har resulterat i att förbudet är lagt på is för iår. Istället kommer Varbergs surfklubb samarbeta med komunen att formulera riktlinjer/rekommendationer om åkning, start o landning samt hänsyn mot badande. Dessa riktlinjer kommer att finnas på skyltar vid komunens allmänna badplatser till sommaren. Hoppas på att alla hjälps åt att föja dessa rek. så kan vi fortsätta att kitea på alla underbara Varbergs spots!!!!!:smile:

    Mycket bra jobbat:smile:

    //Roger

  • blackadder

    Medlem
    12 april, 2008 vid 12:48

    Ja det känns grymt spännande att ha dragit igång en förening med så mycket liv i! Vi kommer att jobba hårt för att göra Varbergs stränder till ställen där ALLA trivs och har kul. Det kommer att bli downwinds, fester, strandstädningar och en massa anaat framöver. Vi har tyvärr inget konto ännu, men det ska ordnas i början på nästa vecka, och medlemsavgiften sattes på dagens årsmöte till 100 pistoler. Jag uppmanar alla som tänker surfa på Varbergs stränder att ASAP gå med i Varbergs Surfklubb för att stödja vårt arbete. Har ni frågor så skicka pm till ordförande, dvs mig:grin: , ring på 0735-100951 eller mejla till ulrik.sv@telia.com.

    /Ulrik

  • pjoter

    Medlem
    12 april, 2008 vid 13:07

    riktigt bra jobbat!!!

  • johanw

    Medlem
    12 april, 2008 vid 13:29

    perfekt!!!! så jävla bra gubbar.. hjälp oss i striden mot malmö komun nu me

  • blackadder

    Medlem
    12 april, 2008 vid 13:31

    @JohanW 457922 wrote:

    perfekt!!!! så jävla bra gubbar.. hjälp oss i striden mot malmö komun nu me

    Gör som vi: starta en förening! Samarbete är modellen.

  • cortex

    Medlem
    12 april, 2008 vid 13:44

    Snyggt!

    /Kaj(Tech)

  • hakisch

    Medlem
    12 april, 2008 vid 19:32

    Mycket bra möte idag. Cred till initiativtagare. citerar ulriks ord tidigare inlägg…supporta vår egen framtid!

    heja alla !

    ……Jag uppmanar alla som tänker surfa på Varbergs stränder att ASAP gå med i Varbergs Surfklubb för att stödja vårt arbete. Har ni frågor så skicka pm till ordförande, ring på 0735-100951 eller mejla till ulrik.sv@telia.com.

    ride on

  • kalina

    Medlem
    12 april, 2008 vid 19:44

    Skit bra möte i dag. Tror det kommer bli kanon bara vi kommit igång =)
    // Kalina

  • skotten

    Medlem
    12 april, 2008 vid 22:40

    outstanding work guys.. lets see if we can remove the devide between surfers and fahlens next : )

  • gonzo

    Medlem
    13 april, 2008 vid 01:20

    skit bra innan men nu mår jag bättre heeheehehehehehehe fan va fuuull jag eeee

  • johanw

    Medlem
    13 april, 2008 vid 05:44

    @gonzo 458014 wrote:

    skit bra innan men nu mår jag bättre heeheehehehehehehe fan va fuuull jag eeee

    hahahah:smile:

  • brushanen

    Medlem
    13 april, 2008 vid 06:58

    Bra, nu gäller det att hitta en långvarig lösning
    /Revisorn

  • blackadder

    Medlem
    13 april, 2008 vid 07:15

    Ja absolut! Fan jag kom på när jag kom hem igår att ni kom efter vi berättat om diskussionerna med kommunen, men jag antar att ni fick reda på det ändå. Kul att så många kom! Den långvariga lösningen kan väl sammanfattas i ordet “ansvar”.

    /Chefen

  • hasses

    Medlem
    13 april, 2008 vid 08:13

    @debkåusf 457912 wrote:

    Jag o Blackadder har fört en dialog med Rune Österberg(badansvarige på V.komun) på uppdrag av nybildade Varbergs surfklubb. Detta har resulterat i att förbudet är lagt på is för iår. Istället kommer Varbergs surfklubb samarbeta med komunen att formulera riktlinjer/rekommendationer om åkning, start o landning samt hänsyn mot badande. Dessa riktlinjer kommer att finnas på skyltar vid komunens allmänna badplatser till sommaren. Hoppas på att alla hjälps åt att föja dessa rek. så kan vi fortsätta att kitea på alla underbara Varbergs spots!!!!!:smile:

    Jävligt bra jobbat!! Aloha!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inget kiteförbud i Varberg!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.