Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inköp av Divinycell i Göteborg. Hakar nån på?

• Inköp av Divinycell i Göteborg. Hakar nån på?

Publicerad av pet på 22 april, 2004 vid 13:49

Är det fler som är sugna på att bygga brädor och vill få tag på Divinycell. Häng på min beställning. Jag tänkte beställa H100 12mm tjock på Jara-plast i Göteborg. Han köper från Diab i Laholm på måndag, så kontakta mig innan 14.00 imorgon Fredag 23/4, så kan vi gå ihop och dela på ”ompackningskostnaden”. Diab tar 350kr i avgift om man beställer färre än 60 skivor. Det blir billigare än bensin iaf. Måtten är 1020mm x 2040mm. Så man får plats med två normala brädor per skiva (och en 100cm bräda:). Jag ska ha en skiva. Antar att vi får dem på tisdag. Priset är 728:- per skiva inkl moms + delad ompackningskostnad. Det blir alltså ca 360:- per bräda. Mindre om man vill göra en 100cm.are oxå.
    Ring 073-6463142 och/eller skriv här.
    / Pete

walle svarade 20 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • pet

Medlem
    22 april, 2004 vid 15:16

Det funkar säkert med H80 oxå. Det gör det hela billigare. Ca 110:- per bräda, om man inte bygger för långa brädor.
    Hör av er nu!

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2004 vid 15:41

Jag skulle vilja lära mig brädbygge, vilken kvalitet snackar vi om, brädvikt, inserts osv. Har du byggt innan?
    Tom grin.gif

• pet

Medlem
    22 april, 2004 vid 15:47

Nej, det är första brädan som är på G nu. Har läst mycket på nätets alla olika brädbyggarforum ett tag och det känns som att man vågar sig på ett försök. Jag litar på min fingerfärdighet och tror naturligtvis att det blir mycket bra brädor:) Ska bygga av Formica, glasfiber och kolfiber, med ABS-kanter runtom. Och givetvis då divinycellkärna.
    Hör av dig om du vill hänga på.
    /Pete

• Anonym

Gäst
    22 april, 2004 vid 15:48

Kan man köpa direkt från Diab? Jag har nämligen sommarstuga i Laholms kommun…

• pet

Medlem
    22 april, 2004 vid 17:29

Jag vet inte riktigt, killen på jara-plast trodde inte att dom handlade med privatpersoner alls. Det går säkert att snacka lite snällt med dom. Det handlar ju inte om jättekvantiteter.

• pepa

Medlem
    22 april, 2004 vid 19:20

Jag hade gärna hängt på Peter men jag har fan inte en spänn nu. Men jag kan hålla dig sällskap i shapelokalen!

• anonym-anvandare

Medlem
    22 april, 2004 vid 21:03

Vad uppskattar du den totala kostnaden bli på en komplett bräda, och var kommer du att hålla till med bygget?
    MvH
    Tom, shaper wannabe smirk.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2004 vid 09:29

I’m interested in a bit or two. H80 good enough for me.
    Mail me if you still have plans to buy.
    /dave [email=”davemail@(UnSpam)fastmail.fm”]davemail@(UnSpam)fastmail.fm[/email]
    Gbg

• yeeah

Medlem
    23 april, 2004 vid 10:44

jag o en annan kille här på forumet (tedA) ska bygga, väntar bara på att få lite saker. under tiden har jag hängt en hel del på kiteboardbuilder forumet, H80 räcker definitivt, de flesta använder detta. man kan köpa direkt från diab, sök här på forumet så hittar ni nog telenr till en snubbe där (tror han heter niklas). är du säker på måtten? den vi fick va på 2440×1220 då får man lätt in 2 mindre och tre större på en skiva, fast detta var 15 mm skivor kanske olika mått…

iallafall: vart fick du tag i formican och abs? hur mkt kostade det?
    /jakob

• pet

Medlem
    23 april, 2004 vid 12:29

Har inte skaffat Formica och ABS än. Formica är svårare än svårast att skaffa här i Götet, eftersom de flesta som haft det slutat sälja det. Transportproblem säger dom. Men om man är riktigt ivrig kan man beställa från göteborgs trä och fanér, men har för mig att dom inte var så sugna på att sälja till privatpersoner (speciellt inte mindre partier). Sen som sagt sa en anställd på formica sweden att det finns olika formica, En för externa miljöer och en för interna. Hon trodde att den interna skulle lösa upp sig i vatten. Låter konstigt. Någon här som vet? Får väl köpa loss en skiva svindyrt från GBG trä o fanér om jag inte hittar nån annanstans. I skåne verkar det gå att köpa i var och varannan affär!?
    ABS bör ju alla plastfirmor ha, så det tror jag inte blir nått problem.

• nic

Medlem
    23 april, 2004 vid 20:55

Vad är det för fel med att köpa divinycell rätt av från empe? Billigare såvitt jag kan se och bara å hämta.

nic

• anonym-anvandare

Medlem
    23 april, 2004 vid 21:08

Nic,
    You mean the place in Frolunda? They only have 45g/m3. Too light. The normal stuff for board building is 80g/m3

But maybe someone has used 45g divinycell?
    — Dave

• pet

Medlem
    23 april, 2004 vid 21:40

Jag kollade på empe. han hade bara som sagt väldigt låg densitet. och små bitar bara. Det mesta han hade var sån där rutad divinycell, så han skickade mig vidare till Jara-plast. tänkte göra en runda för att skaffa formican och ABSen. Återkommer om var jag hittar det.

• nic

Medlem
    23 april, 2004 vid 21:57

Jag har använt det å det funkar ok. Skulle tro att om man tänker köra med formica så spelar det absolut ingen roll eftersom divin bara blir distansmaterial mellan formica lagren. Men även om man lägger fibrer på så har det ingen påverkan på slutresultatet såvitt jag kan se lr förstå.

nic

• wretan

Medlem
    27 maj, 2004 vid 07:16

Gammal tråd…

PET, hur gick det med abs och formica?

var i hela vida svedala kan man hitta listerna, typ abs eller nylon… hur djupt lägger ni railen in i brädan?

Allt annat är fix, nu saknas bara den jevvla listen!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Inköp av Divinycell i Göteborg. Hakar nån på?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.