Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing inredning i surfbuss?

• inredning i surfbuss?

Publicerad av gurra på 24 april, 2000 vid 11:12

Jag och en polare skall till hösten åka till Tarifa i vår vw-bus från -74.
    Det måste finnas många erfarna surfbussbyggare där ute. Vad bör man tänka på, smarta lösningar, m.m.
    Då vi inte är gjorda av pengar, har vi tänkt att bo i bussen den tid vi är borta (ca 6 mån), så bussens planlösning är minst sagat viktig!
    /Gustaf

anonym-anvandare svarade 25 år sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • Knatte

Gäst
    24 april, 2000 vid 16:16

Hejsan!
    Jag byggde om min folkabuss -72 enligt en artikel i Surf-sport. (Det var många år sedan..) Denna inredning funkade kanon. jag letade bland mina tidningar, men hittade inte detta numret.. Kolla upp om någon annan har detta nummret.

Men i korthet så gjorde man en säng/förvaringsutrymme på samma sida som skjutdörren. På andra sidan så gjorde jag en hyllsektion som inrymde köksutrymme/kastrullskåp/diskho mm. Mellan dessa sektioner var det ett mellanrum,där man placerade en iläggningsskiva så att man fick dubbelsäng vid behov.
    Svårt att förklara.. Du måste nog se nummret för att förstå.
    Kolla upp mindre husbilar eller andra surfbussar för att få inspiration.
    Men det är trångbott i en folkabuss, så det kan vara tröttsamt att bo där en längre period.
    Mvh Christer

• Knatte

Gäst
    25 april, 2000 vid 16:41

Hittade tidningen och scannade in bilden. Detta borde nu ligga som ett attachment. Nu borde du få bättre överblick, på vad jag menade.
    Mvh Christer

• anonym-anvandare

Medlem
    26 april, 2000 vid 06:41

Jag tror på att skaffa ordentliga lås och galler för fönstren, min erfarenhet är att det stjäls en heldel och om ni ska vara borta så länge kan det vara bra att ha kvar en del grejor efter första veckan.

• anonym-anvandare

Medlem
    28 april, 2000 vid 11:10

Naj, bilden var inte medskickad.

Jag har gjort på ett liknande sätt med min gamla Telia-buss från -90:
    Hyllor längs med vänstersidan och mot framsätena fanns redan. Jag satte extra hyllor i skarven mellan vanliga bussen och högtaket, längst bak och längs vänstersidan.
    Sängen är ett fedt L som ligger på motorhuven, på så sätt kan man skjuta bak sängen och få en massa rum vid skjutdörren.
    Målat allt blått har jag gjort. Längre har jag inte hunnit, men jag skall nog tona rutorna och gardiner är på gång också.
    På utsidan skall jag fylla i Telia-loggorna på dörrarna, fast byta ut T mot F och V.
    Köpte ett fett tjur-klistermärke i Tarifa som skall på någonstans. Älg är ute.

Om två timmar åker man till Riksgränsen för att åka lite planka, skall bli riktigt gôtt!

/nico

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing inredning i surfbuss?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.