Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Insamling till rågelund

  • Insamling till rågelund

    Publicerad av mio på 23 februari, 2006 vid 20:27

    Nu sätter snart den härliga säsongen igång igen.
    Jag kan väl börja med att tacka alla som var nere och körde på vårat härliga surf läge i somras och jag hoppas det kommer bli lika kul denna säsong.

    Så med detta mail tänkte jag därför informera om den insamling vi kan göra för att det ska bli ett bättre rågelund.(fast det e ju redan jätte bra ha ha)

    1 Sätta upp fart skyltar på den gropiga vägen så alla omkringboende inte störs så mycket.
    2 Kanske köpa lite sprayfärg så vi kan få parkerings rutor så inte alla står hur som helst.
    3 Införa ett slags schema så vi kitesurfande inte krockar med våra kära vänner windsurfarna.Allså tex att kitarna får köra kanske tis till lör medan windsurfarna får mån till sön ,jag vet ej kanske en bra ide!!!
    4 Att vi får märket rågelund locals på våra shorts eftersom det e ett måste utanpå våran våtdräkt.
    Skriv vad ni tycker så ni få mitt konto nr snarast…

    svinet svarade 18 år, 2 månader sedan 18 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • eklov

    Medlem
    23 februari, 2006 vid 21:16
    mio wrote:
    Nu sätter snart den härliga säsongen igång igen.
    Jag kan väl börja med att tacka alla som var nere och körde på vårat härliga surf läge i somras och jag hoppas det kommer bli lika kul denna säsong.

    Så med detta mail tänkte jag därför informera om den insamling vi kan göra för att det ska bli ett bättre rågelund.(fast det e ju redan jätte bra ha ha)

    1 Sätta upp fart skyltar på den gropiga vägen så alla omkringboende inte störs så mycket.
    2 Kanske köpa lite sprayfärg så vi kan få parkerings rutor så inte alla står hur som helst.
    3 Införa ett slags schema så vi kitesurfande inte krockar med våra kära vänner windsurfarna.Allså tex att kitarna får köra kanske tis till lör medan windsurfarna får mån till sön ,jag vet ej kanske en bra ide!!!
    4 Att vi får märket rågelund locals på våra shorts eftersom det e ett måste utanpå våran våtdräkt.
    Skriv vad ni tycker så ni få mitt konto nr snarast…

    Jag tycker att schemat låter lite för “ospecificerat”. Mitt förslag är dela in alla veckans dagarna i 45min pass… och dela upp det på ett sätt där alla blir nöjda…

  • mrmille

    Medlem
    23 februari, 2006 vid 22:17

    Jag hjälper er mer än gärna med skyltarna

    Jag ska inte lägga mig i schemat men tycker det verkar som att en dialog verkar bättre. Det är väll i så fall bättre att dela upp området ute till sjöss med bojjar eller något?

  • samhansson

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 05:46

    ja vi måste strukturera

  • stellan

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 07:44

    Håller med Mille – börjar ni med en uppdelning nu blir det svårt att ändra det sedan. Ge information om tydliga väjningsregler och markerade områden istället. Finns inget som spär på osämjan om den ena får åka men inte den andra. Dialog!

  • fred

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 08:07

    Kan man inte dela ut nummerlappar som man hänger runt halsen å sen köra 11 11 å sen en slags rotation?

    De har fungerat på andra ställen.

  • nic

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 09:47
    mio wrote:
    Nu sätter snart den härliga säsongen igång igen.
    Jag kan väl börja med att tacka alla som var nere och körde på vårat härliga surf läge i somras och jag hoppas det kommer bli lika kul denna säsong.

    Så med detta mail tänkte jag därför informera om den insamling vi kan göra för att det ska bli ett bättre rågelund.(fast det e ju redan jätte bra ha ha)

    1 Sätta upp fart skyltar på den gropiga vägen så alla omkringboende inte störs så mycket.
    2 Kanske köpa lite sprayfärg så vi kan få parkerings rutor så inte alla står hur som helst.
    3 Införa ett slags schema så vi kitesurfande inte krockar med våra kära vänner windsurfarna.Allså tex att kitarna får köra kanske tis till lör medan windsurfarna får mån till sön ,jag vet ej kanske en bra ide!!!
    4 Att vi får märket rågelund locals på våra shorts eftersom det e ett måste utanpå våran våtdräkt.
    Skriv vad ni tycker så ni få mitt konto nr snarast…

    säg att du skämtar.
    rågge funkar bra som det är.

    nic

  • bohm

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 09:58

    För att förbättra kiteingen så kan ni göra ett schema för nybörjare. Förslagsvis får dom tillträde när det blåser <4m/s och >20m/s samt hela januari. Men det enklaste vore ju ett totalt nybörjarförbud.

    Vindsurfare är ju inte ens hälften så mycket ivägen som alla som står still med draken vertikalt eller horisontellt.

    ,

  • axelne

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 10:14

    Førmodar att ni skæmtar. Har inte mærkt några som helst problem mellan wind- och kitesurfare.

  • henke201

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 11:39

    haha helt underbart detta, vilka problem ni verkar ha 🙂

  • luuddee

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 14:02

    hur jävla liten är spoten

  • roland

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 15:29
    FRED wrote:
    Kan man inte dela ut nummerlappar som man hänger runt halsen å sen köra 11 11 å sen en slags rotation?

    De har fungerat på andra ställen.
    Nej nej nej fungerer inte det blir alltid nogon utan o denna nogon e jag

  • fredde

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 16:58
    FRED wrote:
    Kan man inte dela ut nummerlappar som man hänger runt halsen å sen köra 11 11 å sen en slags rotation?

    De har fungerat på andra ställen.

    Hahahahaa…..

  • fred

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 17:54
    Roland wrote:
    FRED wrote:
    Kan man inte dela ut nummerlappar som man hänger runt halsen å sen köra 11 11 å sen en slags rotation?

    De har fungerat på andra ställen.
    Nej nej nej fungerer inte det blir alltid nogon utan o denna nogon e jag
    Ähää! Dom e likadana allihop, bleka och undernärda.

    Gå å lägg dig Roland!

  • zilversurfarn

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 18:24

    Håller med Nic, varför skapa ett problem som inte finns!?
    Har personligen aldrig haft nåt problem med windsurfarna.

    Enda man kan störa sig på i Rågelund är parkeringsavgiften men det får man väl ta.

  • pjoter

    Medlem
    24 februari, 2006 vid 19:01

    det går inte att lösa på något sånt sätt att man opererar in mottagare kopplade till elektroder i alla som är där och surfar? så kan man sen styra detta från en klocka så när man varit ute för länge får man en stöt?
    borde ju vara enklaste lösningen….

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Insamling till rågelund

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.