Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing inställning nova2 12?

• inställning nova2 12?

Publicerad av mikhogl på 6 september, 2006 vid 18:24

Läste på någon sida att om man flyttar bak linorna som fäster i framkant å baktill (finns tre lägen fram, sitter i mitten som standard) så skulle man få mer kraft å snabbare styrning. skulle bara gälla tolvan om jag fattade rätt. Någon som pillat med detta? Blir det någon skillnad? mvh

tips på billiga våtdräkter http://www.cleanlinesurf.com

imported_lars svarade 18 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • imported_lars

Medlem
    7 september, 2006 vid 11:52

Blåste på ganska mkt ett tag så jag testade att flytta fram båda positionerna(#1 och #3)… Har inte kört med kiten så mycket så det enda jag kan säga såhär i efterhand att jag märkte var att man fick högre bomtryck. Blir att prova lite mer nästa gång!

”Regarding your style and wind conditions, you can tune your Takoon Nova2 by moving rear and front connection points.
    This will give more/less bar pressure and grunt. Check out the sketch.

Front lines (point 1 and 2), only available for Nova2 12.0.
    If you move forward the bridle (position #1): More depower
    If you move backward the bridle (position #2): More Power and grunt.

Back lines (point 3 and 4)
    If you move forward the rear bridle (location #3): More bar pressure/ More efficiency of depower rate.
    If you move backward the rear bridle (location #4): Better relauching/smaller turning radius.”

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing inställning nova2 12?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.