Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Internationellt körkort? Hawai/New Zeeland

• Internationellt körkort? Hawai/New Zeeland

Publicerad av surferboy_criss på 8 oktober, 2007 vid 11:11

Tänkte åka jorden runt med start 17 nov. och bl.a. stanna 3 v på hawai och 3 v nya zeland. Tänkte hyra bil på båda ställena. Är det någon som varit där som vet om man behöver ett internationellet körkort eller räcker det med att visa upp sitt
    svenska?

Är det någon som vet vad som gäller för australien ? tänkte inte hyra bil där men man vet ju aldrig ?

Aloha

Christian

hanko svarade 17 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • hanko

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 12:03

Jag hade med ett internationellt körkort till Australien men det ser såå jäkla B ut så de gånger jag faktiskt blev stoppad bidde det svenskt körkort. Inga problem. Å när det gäller hyrbil brukar dom nöja sig med ett Visa-kort känns det som. Det är väl Motormännen som fixar med Internationellt körkort tror jag? japp det verkar det vara..!! http://www.motormannen.se/mm1/site/02_Resan/Internationellt_koerkort/

have a nice trip..

PS: Läser man det ”finstilta” så krävs Internationellt körkort till de länder du nämner….USA just för hyrbil DS

• hanko

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 12:46
  • andersbq

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 12:55

Har skaffat det några ggr när jag åkt til Australien, men aldrig visat det. Har glömt att skaffa det på många turer till USA och aldrig saknat det. Dvs det är inget du behöver ha. Bara M-propaganda.
    (Det är dessutom inget riktigt körkort utan bara en översättning till andra språk.)

• hanko

Medlem
    8 oktober, 2007 vid 13:53

@andersbq 420589 wrote:

Har skaffat det några ggr när jag åkt til Australien, men aldrig visat det. Har glömt att skaffa det på många turer till USA och aldrig saknat det. Dvs det är inget du behöver ha. Bara M-propaganda.
    (Det är dessutom inget riktigt körkort utan bara en översättning till andra språk.)

Bra talat…! Du e en ”guru” här på Surfzone Anders……

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Internationellt körkort? Hawai/New Zeeland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.