Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Invigning… Kitesurfing!!!

• pjoter

Medlem
    21 maj, 2007 vid 14:26

nej precis!

Varför ha en uppvisning med folk som kan köra när vi kan ha en massa bodydraggare å walk of shamers istället. Själv tycker jag det är asball på skateuppvisningar där folk lär sig olla. Eller ännu fetare är crossuppvisningar där folk fisåker lite framåtillbaks. Ska vi visa upp sporten för allmänheten så kan vi väl iaf låte folk som kan köra göra det.

• bresky

Medlem
    21 maj, 2007 vid 15:26

Som jag förstog det fick inte nybörjarna köra på vattnet för då kanske kommunen skulle inse hur farligt det var att kita i närheten av badare.

• kasimir

Medlem
    21 maj, 2007 vid 15:47

Borde förbjudas att bada i närheten av kitare, skitfarligt ju.

• bresky

Medlem
    21 maj, 2007 vid 16:00

@kasimir 384618 wrote:

Borde förbjudas att bada i närheten av kitare, skitfarligt ju.

Jag håller med!

• larssa

Medlem
    21 maj, 2007 vid 16:00

Ett hett tips till alla nybörjare som har svårt att hålla höjd är att man kitear på behörigt avstånd av badare! (det är farligt att kitea i närheten av badare).

Som jag förstått det så har kommunen gjort ett undantag för kitesurfing just denna dag på Fria bad och det finns ju en hel del bättre ställen att kitea på om man vill ut och är nybörjare t.ex kitebeach.
    Ser ju inte så bra ut om någon kör in bland badare eller drar ner en kite i skallen på en unge =(
    Det lär nog inte locka till sig fler kiteare tror jag…

• nilsson

Medlem
    21 maj, 2007 vid 16:59

Fantastisk tråd! Det är väl bara att följa Marcels råd!

• jonaish

Medlem
    21 maj, 2007 vid 17:07

@bresky 384590 wrote:

Så ni vill alltså bara att det ska se snyggt ut när invigningen är, sen spelar det ingen roll längre om nybörjare krockar ute på vattnet eller kör in i någon badare så länge ingen som är med och bestämmer ser?
    Inget fel med det i och för sig, men ni visar ju inte direkt upp hur det verkligen ser ut…

Släpp inte ut Marcel på vattnet, han kör in i allt å alla 😉

Bröschan Marcel_101, pumpar fejding kebab

• johanw

Medlem
    21 maj, 2007 vid 18:26

@skotten 384581 wrote:

ok I am on, I will pack as many dudes into the car as I can..

jag e på

• mjersen

Medlem
    21 maj, 2007 vid 18:53

@JohanW 384658 wrote:

jag e på

luktar roadtrip

• johanw

Medlem
    21 maj, 2007 vid 18:55

@mjersen 384667 wrote:

luktar roadtrip

aaah de hade varit gött länge sen nu.. men jag kan inte iaf måste hem en polare som fylle år…

• hbgsurfer

Medlem
    21 maj, 2007 vid 19:18

@bresky 384590 wrote:

Så ni vill alltså bara att det ska se snyggt ut när invigningen är, sen spelar det ingen roll längre om nybörjare krockar ute på vattnet eller kör in i någon badare så länge ingen som är med och bestämmer ser?
    Inget fel med det i och för sig, men ni visar ju inte direkt upp hur det verkligen ser ut…

Om man känner att man inte behärskar Kitesurfing så tycker jag att man ska hålla sig ifrån andra Kitesurfare och omgivning som man kan skada, och gå en ny Kitekurs. Personligen vill jag inte vara nära eller vara vittne till en annans dumheter PUNKT….. Därför har Helsingborgs kommun fixat en egen Kitestrand som vi kan hålla oss till under badsäsongen.

MVH//Marcel

• hbgsurfer

Medlem
    21 maj, 2007 vid 19:23

@skotten 384560 wrote:

totally right.. we will try and get the Habo nutters up, what are the chances of camping/party in the evening??

Tony

Yes dude, i hope we can arrange something together for the evening.

BR//Marcel

• hugeo

Medlem
    21 maj, 2007 vid 19:51

@HBGSurfer 384392 wrote:

Hej

Den 2 Juni kommer Helsingborgs kommun ha en invigning
    av strandpromenaden
    vid Norra hamnen i Helsingborg. Vi (Helsingborgs Kiteförening) ihop med Kiteskolan Båstad har fått ett avgränsad område på friabad, där vi kan visa upp vad Kitesurfing egentligen är.
    Vi vill att så många som möjligt kommer och Kitesurfar på invigningen.
    Helsingborgs kommun vill visa andra kommuner att Kitesurfing är en säker och rolig sport för alla åldrar. Ett gyllene tillfälle att visa andra kommuner att det är en seriös sport som är på väg att explodera kraftigt.
    Tyvärr måste jag skriva att nybörjare inte kan deltaga på vattnet den här dagen, men ni är hjärtligt välkomna att provköra träningsdrakar på land.
    Där kommer att finnas många andra aktiviteter så som.
    Fallskärmshoppning, kanotpaddling, vattenskotrar, vattenskidor mm…
    Hoppas att vi får se så många Kitesurfare som möjligt där.
    Vi kommer vara där från kl 0900 till att solen går ner.

MVH//Marcel

Kul att kommunen gillar oss lika mycke som nudisterna så vi får ett stycke prime land vid öresunds pärla!

• gh0st

Medlem
    22 maj, 2007 vid 08:58

Fan är ju in da Greece då.

• mjersen

Medlem
    22 maj, 2007 vid 09:14

@gh0st 384819 wrote:

Fan är ju in da Greece då.

tycker nästan synd om dig.. =)

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Invigning… Kitesurfing!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.