Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Isläget i stockholm?

  • Isläget i stockholm?

    Publicerad av fjant på 28 mars, 2005 vid 13:04

    Det är väl inte bara jag som missat att våren nu kommit till stockholm också? Isen här inne i mälaren är dock hur tjock som helst och den kommer nog inte släppa än på ett tag. frown.gif
    Men hur ser det ut ute vid kusten? Är det så varmt som idag så är det ju bara isen som hindrar en från att segla, så om det är öppet vid tex. Torö så är det ju aktuellt att leta sig ut dit om vinden kommer.
    Kom igen nu alla stockholmare, och lägg upp lite israpporter!!!

    /Fjant

    fjant svarade 19 år, 1 månad sedan 13 Medlemmar · 39 Svar
  • 39 Svar
  • gurra1978

    Medlem
    28 mars, 2005 vid 13:19

    Jag ringde precis upp till föräldrarna på Väddö och frågade. Till min förvåning så fick jag höra att det fortfarnade ligger driv is kvar i vikar och en bit ut. Så det verkar som det inte går att segla där heller. Tråkigt men sant. Hoppas någon kan ge lite info om Torö annars får man väl åka långt på prognos cool.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 mars, 2005 vid 17:42

    På Baggen ligger isen fortfarande förutom ett litet stråk från Baggensstäket. Hopp om sydlig vind till helgen som kan få isen att bryta upp. Någon som vet hur läget är vid Björkvik?

  • argulander

    Medlem
    28 mars, 2005 vid 18:31

    Vid Björkvik ligger fortfarande is, tillräckligt bärig för att segla med Skimbat med skidor, åtminstone för någon dag sedan. (Rekommenderas dock naturligtvis inte annat för de med stor isvana, säkerhetsutrustning och sällskap, vårisar är mycket lömska, kan hålla på morgonen vid kyla, men vara totalt livsfarliga senare på dan. Längre ut utanför Björkvik är det svagt.)

    Klas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 mars, 2005 vid 19:08

    Torö är is fri,jag var där i fredags med en kompis. Darek

  • johanc

    Medlem
    28 mars, 2005 vid 20:22

    Var ute vid Ljusterö igår (27/3). Där åkte man skridskor….

    MVH

    JohanC

  • johnm

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 06:26

    På Gålö Oxnö är det i stort sett isfritt. Ligger lite is i några vikar, men inget som hindrar.

  • habbe

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 11:19

    Så här såg Torö ut förra söndagen 20/3,,
    Det är väl inte alla vindsurfare som beskådat torö i detta lugn.
    En lugn och solig stenstrand
    En bild till
    Sista bilden..
    I Kärringviken hade det blåst in endel drivis, den är troligtvis borta nu.

  • feg

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 15:54

    Tackar för de fina bilderna!
    Nu är det ju bara att invänta vind och vågor…. smile.gif

    Kolla in det låga vattenståndet.
    I januari när jag var där sist var vattenståndet extremt högt och gick upp så att staketen var 1.5 meter ut i vattnet.

    /feg

  • getwet

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 17:00

    Tyvärr så ligger isen fortfarande på Fituna mad.gif, men den ligger nog bara några dagar till om solen kommer fram.

  • feg

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 17:10

    Inväntar med spänning rapporter på när det släpper i Fituna.
    Förra året bjöd Fituna på bland de bästa dagarna hela året hade att bjuda så längtan tillbaka, ut ur vinter dvalan, är extrem.

    /feg

  • dr-masse

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 18:34

    Menar du allvar? NÄR var det? Åkte bom på Fituna några gånger, seglade inte EN enda gång där förra året (för första gånge på fyra-fem säsonger). Inget, nada, niente å det var trist för jag gillar stället – flera superbra seglingsdagar där från andra år.

    Fast förra året var sannerligen “de många bomkörningarnas och felplaneringarnas år” så det är väl iofs helt i sin ordning, ah!

    Lossa På!

  • feg

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 19:15

    Fullkomligt allvarlig. Runt midsommar DÅNADE brisen in vid fituna flera helger i rad med perfekt riktning, värme, sol osv osv. Vad mer kan man önska sig i plattvatten sverige?
    Jo, man kan ju önska Torö-förhållanden men det fick vi ju på hösten 04. smile.gif

    Saxat ur surfloggen gällande Fituna:
    1 – 2004-04-03 – Formula
    2 – 2004-04-09 – Formula
    3 – 2004-04-17 – Formula (precis planing)
    4 – 2004-05-31 – BOMKÖRNING
    5 – 2004-06-05 – ÖVERriggad formula och 7.5 på Hypersonic
    6 – 2004-06-20 – Freestyle och 6.3 i glassig sol och värme (fjant kanske körde 5.3, miss i loggen)
    7 – 2004-06-25 – Freestyle och 6.3 rigga om till 5.3 i glassig sol och värme
    8 – 2004-07-03 – Hakar upp mig, dvs samma som ovan
    9 – 2004-07-04 – Samma som ovan men med 7.1 och sen 6.3
    10 – 2004-09-05 – Periodvis Formula och 12.5 i sol och 24 grader

    Tilläggas ska väl att brorsan och jag har 11.5 mil enkel väg till fituna.
    Efter sommaren 2004 känns fituna som ett säkert kort, vi har ju bara har en bomkörning och två nära missar av 10 resor under högtryckssommardagar med 2-4, 4-6 och 6-8 m/s prognoser.

    Våren 2003 var brisen mycket konstant och fin i fituna.
    Hoppas att vi får en 03-vår och en 04-sommar.

    /feg

  • fjant

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 19:50

    Tack för alla iskalla svar! Ser ju ut att vara möjligt att köra på torö om lufttempen och vinden vill! Tack för bilderna!!!

    /Fjant

  • getwet

    Medlem
    29 mars, 2005 vid 20:01

    Hehehe…..själv fick jag uppemot 20 segeldagar på Fituna, allt från formula till riktigt hardcore med RRD268 avantslalom och 6.6…..Så i år SKA du bara med Masse! Vi gillrar en telefonlinje sinsemellan!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 mars, 2005 vid 18:33

    Synd bara att midsomar-helgen blåste det 5.8 runt om också /Benke

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Isläget i stockholm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.