Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Isläget västkusten

  • kalle07

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 16:41

    dalen är isfritt eller var för ca 30 min sedan
    Lagaoset mkt is på stranden men isfritt i viken, dock fanns det en del is söderut längs med stranden. Norrut såg det bättre ut men det blåste SV idag. Påarp är fast is en bra bit ut, sen verkar det vara en linje från Påarp till Halsmtad hamn med is inåt o fritt utåt.
    Landskrona såg det ut att vara is, sett från E6an.
    Blir nog Dalen eller Lagaoset imorgon,

  • djevulen

    Medlem
    4 mars, 2011 vid 18:55

    Någon sa att det var isfritt i Ängelholm,någon som har koll på det?
    Om det är isfritt så är vi ett gäng som kommer ner från gbg i så fall.,,

  • viktor77

    Gäst
    4 mars, 2011 vid 19:10

    Jag har rekat Malmö -> Ängelholm. Hela Öresund verkar vara kört. Isen såg ut att ligga riktigt långt ut när jag tittade ut från Glumslövs backar. Framme i Ängelholm tog jag en tur ner till stranden och gick ut vid Råbocka Camping. Såg helt ok ut, issörja en 20 meter ut, mer ju närmare Klitterhus och piren man kommer. Vinden ska vrida mot norr, så då kanske issörjan drar sig söder ut.

    Annars ser stranden riktigt fin ut. Ingen snö eller is på den, som nere på Näset.

    Jag satsar iallafall på Råbocka Camping i morgon.

    [IMG]http://www.surfzone.se/pp_data/500/IMG_0375.JPG[/IMG]

    [IMG]http://www.surfzone.se/pp_data/500/IMG_0376.JPG[/IMG]

    [IMG]http://www.surfzone.se/pp_data/500/IMG_0377.JPG[/IMG]

  • viktor77

    Gäst
    5 mars, 2011 vid 07:23

    Ser ut att ha rullat in en hel del is längs Ängelholms strand i natt. Men det verkar vara isfritt norr om Ängelholm, exempelvis Vejbystrand.

  • kalle07

    Medlem
    5 mars, 2011 vid 08:43

    Status igår em
    dalen var isfritt
    Lagaoset mkt is på stranden men isfritt i viken, dock fanns det en del is söderut längs med stranden. Norrut såg det bättre ut men det blåste SV idag. Påarp är fast is en bra bit ut, sen verkar det vara en linje från Påarp till Halsmtad hamn med is inåt o fritt utåt.
    Landskrona såg det ut att vara is, sett från E6an.
    Blir nog Dalen eller Lagaoset imorgon,

  • simonm

    Medlem
    5 mars, 2011 vid 09:34

    Isen är nästan helt borta på Lomma beach nu. Bara 5-10 meter att traska över. Tänkte försöka dra ut vid lunch idag (blåser fint och är fint väder)

  • zilversurfarn

    Medlem
    5 mars, 2011 vid 09:55

    Nån som vet hur det ser ut i Apelviken och Läjet idag? Sugen på en säsongspremiär!

  • kalle07

    Medlem
    5 mars, 2011 vid 12:23

    hej
    Igår em var både dalen i lagoset OK
    Idag så är det kört i Tylösand, Runegnäs o vilshärad.
    Testar lagaoset eller dalen
    om ngn är på g ring 0733-227011

  • mjersen

    Medlem
    5 mars, 2011 vid 17:43

    skanörshamn funkade bra.. vi gick ut på piren o hoppade i för det låg is en bit ut kanske 20m.. men den smäslte bort sjukt snabbt under tiden vi va där

  • debkausf

    Medlem
    5 mars, 2011 vid 20:26
    mjersen;648554 wrote:
    skanörshamn funkade bra.. vi gick ut på piren o hoppade i för det låg is en bit ut kanske 20m.. men den smäslte bort sjukt snabbt under tiden vi va där

    Gött att våren kom medans ni var ute o kiteade :cool2:

  • kalle07

    Medlem
    6 mars, 2011 vid 11:31

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=zZm-L4eTNBw”]YouTube – 110305 Dalen (kite)[/ame]
    lite film från Dalen igår

  • lima-ko

    Medlem
    6 mars, 2011 vid 20:48

    Ser riktigt gött ut Kalle, är fortfarande förargad att jag missade denna feta dag ;(.
    Tylösand är också isfritt nu, var nere på stranden idag.

  • johanw

    Medlem
    6 mars, 2011 vid 20:58
    mjersen;648554 wrote:
    skanörshamn funkade bra.. vi gick ut på piren o hoppade i för det låg is en bit ut kanske 20m.. men den smäslte bort sjukt snabbt under tiden vi va där

    va fan riktigt bra

  • regfellow

    Medlem
    7 mars, 2011 vid 06:40

    Lomma beach var fint me! Nya toaletterna bjöd på lä ifrån vinden, omklädningsrum och varmdusch!

  • blizzy

    Medlem
    7 mars, 2011 vid 09:24
    Regfellow;648658 wrote:
    Lomma beach var fint me! Nya toaletterna bjöd på lä ifrån vinden, omklädningsrum och varmdusch!

    What the…. Varmdusch o omklädningsrum? Vart är det? I lomma-lomma eller habo-lomma? :tongue:

    Jag vill också duscha varmt! 😀

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Isläget västkusten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.