• Publicerad av anonym-anvandare på 20 februari, 2001 vid 12:29

Tjena !
    Testade issurf i helgen…det var kul. Det gick väldigt fort.
    Är det någon som har lite info om detta ? Är det vanligt ?
    Kan man köpa färdiga ”issurfers” ? Vi använde en gammal grej
    från 80-talet…den fungerade bra men det kanske har kommit
    något nytt på den fronten också ?
    Ha det bra !
    /
    mike

stickan svarade 24 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • k-p

Medlem
    20 februari, 2001 vid 13:53

Jag var ute förra helgen på en som jag byggt själv. Den är ca 140 cm lång och har skate trucks. Det funkade grymt bra, fort som f_n gick det. Man bör har knä och armbågsskydd.
    Men snart kan man köra i vattnet igen 🙂

• anonym-anvandare

Medlem
    20 februari, 2001 vid 14:49

Tur att du har knäskydd så att du inte slår i skallen!

• stickan

Medlem
    20 februari, 2001 vid 15:21

Bara att bygga själv ! Se till att ha mycket tyngd i brädan så man får bra tryck på bak medarna(min väger ca 50 kg med barlast). Trukarna bygger man själv (ca 7-10 grader) eftersom skate truckar är för mjuka, det börjar lätt vobbla när man får upp farten. Medarna bör vara V slipade ca 90 grader och ha en mjuk ingång för att det inte ska bromsa, och bör vara 40-70 cm långa med en infästning ca 1/3 del bakifrån, detta för att medarna lätt ska gå över ojämnheter på isen (kolla in hur medarna ser ut på jakterna). Lycka till !

Mvh Stefan

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA