Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing issurfing på kungsbackafjorden idag!

  • issurfing på kungsbackafjorden idag!

    Publicerad av isis på 25 december, 2010 vid 09:07

    Kom ut och segla med mig. Jag var ute och seglade på fjroden i förrgår och det gick väldigt bra, men höll mig i dragetviken där det inte är djupt. Nu ska jag göra lite modifieringar på brädan, men kommer nog vara på isen vid tolv, halv ett.

    astroman svarade 13 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • Knatte

    Gäst
    25 december, 2010 vid 10:11
    isis;642915 wrote:
    Kom ut och segla med mig. Jag var ute och seglade på fjroden i förrgår och det gick väldigt bra, men höll mig i dragetviken där det inte är djupt. Nu ska jag göra lite modifieringar på brädan, men kommer nog vara på isen vid tolv, halv ett.

    Inte för att jag dyker upp idag, men visa gärna på en karta var ni seglar någonstans, så kan man ha det i bakhuvudet framöver:wink:

    Tänkte själv reka i Björlanda kile för isbräda /alternativt långfärdsskridskor idag. Men samtidigt känns ju – 13-15 minus rätt avskräckande att göra någonting alls utanför lähenheten…:blush:

  • isis

    Medlem
    26 december, 2010 vid 14:03

    kungsbacka fjorden är helt frusen nu, långfärdsåkarna körde över till öarna från gottskär. Var ute på isen med brädan och 7 kvadrat men stod helt stilla. Inte en vindkåre, och prognosen var ändå 6-8m/s. Väldigt tråkigt.

    Jag utgår från gottskär, här:
    http://maps.google.se/maps?q=gottsk%C3%A4r&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=sv&tab=wl

  • Knatte

    Gäst
    26 december, 2010 vid 16:35

    Björlanda Kile var snöfyllt med 2-5 cm mer eller mindre fastfrusen snö, så långt ögat kan se..
    Iofs skulle det kanske gå att ååka isbräda om man vill, men snöfyllda isar är alltid lite osäkrare och riskfyllda att åka på.
    Dels ser du inte isens skick + att en snöfylld is alltid är svagare än en snöfylld dito:tongue:

  • jalla

    Medlem
    28 december, 2010 vid 08:36
  • kinetic

    Medlem
    28 december, 2010 vid 09:42

    Jalla: Ojoj…Vilket “speedvatten” 🙂

  • isis

    Medlem
    28 december, 2010 vid 10:17

    Om det bara ville komma lite vind också så hade lyckan varit gjord!

  • pripps

    Medlem
    28 december, 2010 vid 17:38

    Skall ta med en skridskokite och testa imorgon 🙂

  • kris

    Medlem
    28 december, 2010 vid 20:03

    Riktigt fin is ca 50-100 m ut från land, slät och snöfri, betydligt finare än förväntat. Vinden låg runt 5 men det gick ändå helt ok med 6.0. Premiärtur på Douglas gamla bräda som gick superfint efter lite skruvande på truckgummit.. 🙂 Grepptejp på inför nästa pass bara, det är rejält halt att bara lita på mittlisten.

    Såg inga andra ute (förutom isjakter och en och annan skridskokitare), men gick i vid Karsegården, kanske längre in än vad ni andra kör? Fredag ser bra ut vindmässigt..

  • kinetic

    Medlem
    28 december, 2010 vid 21:39

    Perfekta förhållanden för speed 🙂

  • isis

    Medlem
    28 december, 2010 vid 23:06

    Får bara hoppas att isen inte bryts upp med västliga vindar, annars kan fredag bli perfekt! Är vi många som kommer vara där? Förövrigt körde en långfärdsåkare fram till mig för några dagar sedan och berättade att dem brukade sätta en soppslev på mastfoten och åka skridskor med riggen löst i händerna. Någon som testat?

  • jester

    Medlem
    29 december, 2010 vid 06:34

    Isis: sök på soppslev i Slalom/Speed-forumet…

  • jalla

    Medlem
    29 december, 2010 vid 15:32

    Någon som testat?
    Javisst hur kul och enkelt somhelst! Gör som Jester skriver det finns en hel del skriven om detta ämnen här. Imorgon torsdag ser inte fel ut heller lite ökande vind och något mindre kallt! Vi kommer säkert vara på plats runt lunch nere vid Noas ark! Be there!

  • isis

    Medlem
    29 december, 2010 vid 21:52

    Jag kommer absolut vara på isen imorgon, dock på bräda, inte skridskor. Varför utgår ni från noaks ark just? Något särskilt bra där? Känns annars som det är större ytor vid gottskär, plus matmöjligheter.. Soppslevssegling såg ju roligt ut, tar nog med mig ett par skridskor för säkerhetsskull om hemmabygget ger med sig.

  • jalla

    Medlem
    30 december, 2010 vid 08:46

    Som det ser ut nu går vi i vid Torkel istället! vinden ser lite för västligt ut för onsala sidan.

  • isis

    Medlem
    30 december, 2010 vid 08:49

    ligger det inte snö i torkel? och dålig is med åarna där?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing issurfing på kungsbackafjorden idag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.