Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Italien, Sardinien eller Sicilien?
-
Italien, Sardinien eller Sicilien?
Publicerad av pewe på 14 juni, 2007 vid 22:37Någon som vet mer än ja om Italien under Juli och specifikt Sardinien eller Sicilien?
Sjyssta byar idag…….. Dirty Dave..
Nu vet jag vad växlande vind innebär i Sthlm.. 2-22m/s och 180 graders vindförändring inom loppet av 1 min, synd vi inte sjösatte slider & kicker hade kunnat blivit kul 🙂nic svarade 17 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Spana in denna sidan, info om Porto Pollo pa norra Sardinien:
http://www.freshtraxxx.com/kitesurfing/index.php
/M
-
Hur är vindstatistiken där??? Ser ju onekligen grymt ut på bilderna… men blåser det inte är det inte lika kul… Äta mat o besudla italienskor blir långtråkigt i 2 v…
/Pewe
-
Ring Jason Hands pa Fresh Traxx +393343436722. Vet mkt om mkt pa Sardinien, om han ar dar denna sasongen ocksa vill saga. Plenty med spots pa norra Sardinien.
Forra aret blaste det 25 dagar i augusti. Tror nog att Sardinien ar mera vindsakert an Sicilien pa sommaren. Riktigt blashal mella Corsica och Sardinia.
Dar finns manga andra nationaliteter att besudla, forresten…
/M
-
-
Massa surfare hänger i Porto Pollo på sommaren så visst har de vind där, lite lokala förstärkningar i vinden där har jag för mig.
/Magnus
-
Har en kompis som brukar åka till Sardinien å kita. Säger att det är grymma vågor. Fast förra året (lr om det va förra igen) var han där en hel månad utan att få vind mitt i sommaren.
Pratade med ett gäng italienare i brasilien och de rekommenderade Sicilien, på västsidan, före Sardinien. Blåser inte Sirroccon (s) så är det Mistralen (n). Grymma plattvattenspots och vågspots inte alltför långt ifrån varandra. Hyfsat billigt att bo å leva med.
Det var det de sa iaf.nic
Logga in för att svara.