Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Italien- Teneriffa 2018/2019

  • mrquality

    Medlem
    3 september, 2018 vid 17:35

    I fredags fick en fint leverans från Italien. Direkt från Challengers Sails Fabriken min nya Liquido 9.2 med FRS 88. mast och Tecnolimits förlängare. Tur att jag bor på hornsbergs strand de här 10 dagar innan vi flyttar till Teneriffa så kunde smyga ner och testa segel ner barn sov. 😊

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    3 september, 2018 vid 17:39

    Liquido 9.2 – no cambers

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    17 september, 2018 vid 10:40

    Hej! De har gott en vecka redan här på Teneriffa! Fantastisk väder och fantastisk land. Igår var för första gång i El Medano med familjen och det blåste upp till 11 m/s mitt på dagen. Bestämde mig 2 dagar innan jag åkte från Sverige hit att inte tar alla mina utrustning pga vi hade redan med oss 8 resväskor ahahha och det hade blivit för krånglig här. Samtidigt jag är pappaledig och har två barn och min tjej pluggar på universitetet på distans så tiden för att rigga egna prylar finns det inte. Jag har varit på alla uthyrning stället och har frågat efter 30 dagars packat (Open day). Första vecka fixade vi allt som vi behövde hemma i Palm Mar och fixade gym kort så klart 🙂 Kommer lite bilder från den här fantastisk land. Första bilden är pol hemma där jag hänger ihop med barnen varje dag

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    17 september, 2018 vid 10:43

    Här kommer bild från Medano e Cabezo och tom Gozzilla (en farligt sten som stycker ut från vattnet) där många surfare speciellt turister har kraskat utrustning

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    17 september, 2018 vid 10:48

    La Tejta strand vid Montaña Roja där man kan våg surfa eller kör freeride windsurfing ner det blåser rätt och vatten är platt. Man måste vara försiktig med vindsurfing här pga finns det strömming som puttar ut och tom proffs säger så.

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    17 september, 2018 vid 10:57

    Där ser nya hamn i Granadilla de Abona där man kör PWA slalom tävling och men ser samma (background) plattform i så många TWS video osv.

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    17 september, 2018 vid 10:58

    Här kommer baia del El Medano

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    17 september, 2018 vid 11:00

    medano light wind dag 15-22knt

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    17 september, 2018 vid 11:03

    Hola!

    Attachment Image
  • pete

    Medlem
    17 september, 2018 vid 11:25

    Kul att se o läsa! 🙂
    /Peter

  • mrquality

    Medlem
    19 september, 2018 vid 09:04

    Ocean Calling -RRD pro center är uthyrning stället som jag valde. Igår eftermiddag körde 120 Firemove och 135 Firemove med 7.6 segel. Väldigt bra brädor men nu allt ska bli snabbare 🙂 Hade aldrig provat en 120 lt bräda tidigare och jag tror att om några månader kanske jag kommer att köra tom 104 lt typ ahahha. Tyvärr jag började sent eftermiddag och bästa vind var runt 12 så alla surfare där men vi den var jämn och jag planade!!!!

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    19 september, 2018 vid 09:07

    Ocean Calling Canarias, bra pris bra material och trevlig personal.

    Attachment Image
  • pete

    Medlem
    19 september, 2018 vid 16:05

    Jag har hyrt där förra sommaren o nu i somras – lite billigare än TWS och i princip “bara” RRD, men bra o serviceminded personal. Även TWS är ju schyssta. Problemet som de sa i somras var att RRD-centret, och jag tror även TWS, hade containrar med senaste materialet försenat i tullen, så de hade lite mindre urval på utrustning. De skulle få loss det i slutet av juli sa de, så nu är de väl full-kittade antar jag. Kör hårt, Dario! 🙂

  • mrquality

    Medlem
    24 september, 2018 vid 23:42

    Hola!!!!! Idag vinden levererade men också jag ahahaha. Nu kan jag vattenstarta!!!!!! Körde 120 lt bräda och 5.7 och 6.2 segel. Med 6.2 var överriggat men det gick bra ändå. Blåste 20-till 27 kts och kommer att testa 112lt bräda nästa gång . Yeahhhhhhhhhhhh!!!!!!
    https://youtu.be/CiLMvENtxbY

  • raggarn

    Medlem
    25 september, 2018 vid 12:57

    Härligt mannen…!!! grattis till vattenstarten nu kommer det att gå snabb framåt i utvecklingskurvan
    du e grym!!
    och kan bara tillägg …faaan vad avundsjuk jag är på Teneriffa-surf….
    El Medano is da shit…

    fortsätt lägga upp

Sida 3 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Italien- Teneriffa 2018/2019

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.