Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jag åker till Fuerte Ventura 13/1

  • Jag åker till Fuerte Ventura 13/1

    Publicerad av john72 på 13 december, 2006 vid 07:07

    Jag åker till Fuerte Ventura 13/1 och stannar 3.5 veckor…ngn annan som e där o kitar???

    Hör gärna av er 0735 303013
    john

    john72 svarade 17 år, 4 månader sedan 11 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • anr

    Medlem
    13 december, 2006 vid 08:55

    Är i Corralejo 5/2-12/2 med familjen. Flagbeach?
    Anders 0708-224466

  • psychonauten

    Medlem
    13 december, 2006 vid 09:04

    blåser det något ? hade funderingar på att åka dit snar, men det e ju den sämsta blåsmånaderna nu.

  • chohoo

    Medlem
    13 december, 2006 vid 09:24

    Nu är ju statistik bara statistik, och även om vi har vår sämsta vindmånad här i El Médano (iofs Teneriffa, men det är samma passad här som på Fuerte) så har vi bara haft vindstilla en enda dag i december. Men här har du iallafall en del statistik över Kanarieöarna och Fuerteventura http://www.windfinder.com/windreports/windkarte_canary.htm

  • rocco

    Medlem
    13 december, 2006 vid 17:23

    det e på måndag man ska dra dit har ja hört!

  • d80

    Medlem
    13 december, 2006 vid 17:54

    kom precis hem från fuerte, vind och vågor varje dag, skulle det inte finnas någon vind finns det alldeles säkert vågor iaf, dvs perfekt för att testa vågsurfing..

  • rusiak

    Medlem
    13 december, 2006 vid 20:00

    @D80 354371 wrote:

    kom precis hem från fuerte, vind och vågor varje dag, skulle det inte finnas någon vind finns det alldeles säkert vågor iaf, dvs perfekt för att testa vågsurfing..

    va är de för temp i vatten/luft där nu?

  • d80

    Medlem
    13 december, 2006 vid 22:16

    är det sol så klarar man sig ganska bra med bara shorts eller en shorty, nån dag hade det varit skönt med en lång 3mm. på kvällarna blir det lite kallare..

  • chohoo

    Medlem
    14 december, 2006 vid 09:23

    Den kallaste kanariska dagsmedeltemperaturen är 21 grader i luften och 18 i vattnet i januari.

  • hellgren

    Medlem
    22 december, 2006 vid 06:22

    Jag och tjejen drar förhoppningsvis dit omkring den 15:e också. Tyvärr måste man snåla och åka restresa. Vad ska man försöka sikta på för del av ön? Vad är bäst om man vill få några vindsurfdagar. Blir det vågor runt hela ön, då kan man ju kanske trösta sig med lite vågsurfing.

    /Hellgren

  • walle

    Medlem
    22 december, 2006 vid 12:47

    Fuerte e bra! 🙂

    mycket bättre än Tarifa, och betydligt billigare…
    kommer nog också åka dit i början av -07

    Men glöm inte att åka över till nordvästsidan, grymma vågor med grymt bryt. …inget för nybörjaren kanske men fett!

  • zilversurfarn

    Medlem
    22 december, 2006 vid 12:57

    Sticker dit den 1/1 med familjen, två veckor.:smile:
    Ni som varit där, hur är det med prylarna på flyget? (gammal fråga jag vet…)
    Vi åker med Apollo, behöver man ringa och förvarna dom eller landvetter eller är det bara att komma till incheckningen och hoppas på det bästa?

    Om det är nån som kommer vara där och bo i Corralejo så pm:a gärna.

    Jo en annan sak, hur är bottnen på flagbeach? Mkt korall?, behöver man skor?

  • cortex

    Medlem
    22 december, 2006 vid 21:10

    För er som inte hänger “på det andra forumet” så kommer en direkt-länk här:

    http://www.kitenation.se/kn/forum/index.php?topic=4503.0

    Några goa bilder (feta vågor) som jag tog på Fuerte för ett par veckor sedan och en del spot-tips finns i tråden. :laugh:

    Zilver, ta med dojorna… du kommer att behöva dem i Majanicho.

    /Kaj(Tech)

  • john72

    Medlem
    25 december, 2006 vid 09:33

    @anr 354287 wrote:

    Är i Corralejo 5/2-12/2 med familjen. Flagbeach?
    Anders 0708-224466

    tjena anders….kommer oxå att vara vid flagb denna tid…
    men är vid sotavento vid högvatten om det blåser där nere då =)

    0735 303013
    john

  • john72

    Medlem
    25 december, 2006 vid 09:35

    @Zilversurfarn 355588 wrote:

    Sticker dit den 1/1 med familjen, två veckor.:smile:
    Ni som varit där, hur är det med prylarna på flyget? (gammal fråga jag vet…)
    Vi åker med Apollo, behöver man ringa och förvarna dom eller landvetter eller är det bara att komma till incheckningen och hoppas på det bästa?

    Om det är nån som kommer vara där och bo i Corralejo så pm:a gärna.

    Jo en annan sak, hur är bottnen på flagbeach? Mkt korall?, behöver man skor?

    skor kan vara bra på FB…men det går utan om man e lite försiktig…bara vid i och ur som det kan behövas

    0735 303013
    john

  • anr

    Medlem
    25 december, 2006 vid 10:25

    tjena anders….kommer oxå att vara vid flagb denna tid…
    men är vid sotavento vid högvatten om det blåser där nere då =)

    0735 303013
    john

    John,
    Låter kanon! Kan jag sms:a / ringa dig på ditt nummer ovan när jag kommer ner i februari?
    Anders Neller 0708-224466

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jag åker till Fuerte Ventura 13/1

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.