Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jag blir galen snart!

  • Jag blir galen snart!

    Publicerad av virena på 7 maj, 2007 vid 09:47

    Om jag inte redan är:confused2:.

    Fasen prognosen såg ju bra ut på tisdag kväll, men nu har den droppat. Är det någon som kan tänka sig att surfa kl 5 på onsadag morgon innan jobbet, rågelund eller var som helst. Jag gråter innombords:frown: måste få komma ut på vattnet nu!!!

    virena svarade 17 år sedan 9 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • henkeman70

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 09:57

    Tisdag runt 17 i Torkel ser ju helt OK ut enligt Windguru. Synd att du missade en helt OK dag igår. Var klättringen bra, ehh?

  • virena

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 10:11

    @henkeman70 381434 wrote:

    Tisdag runt 17 i Torkel ser ju helt OK ut enligt Windguru. Synd att du missade en helt OK dag igår. Var klättringen bra, ehh?

    Ja, för min 9a var det väl i minsta laget och en timma kite med halvbra tryck eller 5 timmar klättring….

    varför torkel, rågelund e bättre

  • jezaja

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 11:01

    @Virena 381439 wrote:

    Ja, för min 9a var det väl i minsta laget och en timma kite med halvbra tryck eller 5 timmar klättring….

    varför torkel, rågelund e bättre

    När börjar du på onsdag då? Ser helt okay ut då för apelviken, hinner väl ändra sig dock.

    Fick en timme igår med gigantusdraken för att lindra den värsta galenskapen.

  • wakenils

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 11:06

    Jag e på väg söderut idag, men det känns som vinden hinner lägga sig innan 17 då jag tror vi är färdigriggade så det kanske bara är att strunta i det…
    Jävla regn nu också, funkar ju bra när man har neopren på sig men jeans e inte lika goa blöta.

    Kl. 5 är fan tidigt men om det blåser e jag på, måste rasta instincten!!

  • snygging

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 11:23

    @Virena 381432 wrote:

    Om jag inte redan är:confused2:.

    Fasen prognosen såg ju bra ut på tisdag kväll, men nu har den droppat. Är det någon som kan tänka sig att surfa kl 5 på onsadag morgon innan jobbet, rågelund eller var som helst. Jag gråter innombords:frown: måste få komma ut på vattnet nu!!!

    Jag måste jobba arbeit macht frei som min gode vänn sa!
    Du kanske skall ta fram en vågbräda eller råna en bank och köpa en 13 bow eller be till vädergudarna??

  • yann

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 12:48

    Virena, jag kanske är på om jag inte får kajta innan dess. Hörs!

  • henkeman70

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 13:40

    @Virena 381439 wrote:

    Ja, för min 9a var det väl i minsta laget och en timma kite med halvbra tryck eller 5 timmar klättring….

    varför torkel, rågelund e bättre

    Varför är Rågelund bättre?? Riggning – ja, men i övrigt?

  • enlighted

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 14:57

    Någon som skall till Varberg imorgon från Göteborg?

  • nic

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 15:05

    @Virena 381432 wrote:

    Om jag inte redan är:confused2:.

    Fasen prognosen såg ju bra ut på tisdag kväll, men nu har den droppat. Är det någon som kan tänka sig att surfa kl 5 på onsadag morgon innan jobbet, rågelund eller var som helst. Jag gråter innombords:frown: måste få komma ut på vattnet nu!!!

    Idag är det antagligen bäst på getskär efter jobbet enligt DMI. Söderut ser det inte bra ut just nu iaf.

    Jag kan inte idag men imorgon kanske jag är på för tidig morgonsurf å sen lite på eftermiddagen me kanske 🙂

    Ryktas om demodag för Ozone i Varberg imon…

    nic

  • virena

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 20:20

    Nic, jobbar dygnet nu så jag slutar inte förrän imorn på em och hoppas på surf då, men morgonsurfar gärna på onsdag.

    Yann, e du ev på på onsdagmorgon. Hade varit super. Va fasen e det nån som vet något schysst billigt ställe man kan sova på i varberg mellan tisdag och onsdag så man kan va ute vid 5 tiden.

    Henke, torkel e ju lerigt sörjigt och mer byigt, eh ska jag va helt ärlig så rockar väl inga utav ställena, men det e ju alltid kul att få komma ut och köra.

  • tjoppe

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 20:26

    Virena, jag var där..
    och jag hade några större kiter med mig 🙂 Det fanns b.l.a. en edge 11:a över!
    och en light 12a. Någon av dem borde ha passat dig som hansken igår!

    Ler elakt, så här i efterhand 😉

  • virena

    Medlem
    7 maj, 2007 vid 20:31

    @Tjoppe 381602 wrote:

    Virena, jag var där..
    och jag hade några större kiter med mig 🙂 Det fanns b.l.a. en edge 11:a över!
    och en light 12a. Någon av dem borde ha passat dig som hansken igår!

    Ler elakt så här i efterhand 😉

    Jag ledde några schyssta leder igår så det e helt ok för mig. Det som fuckade min hjärna var att behöva ta ett val och vara rädd att man valde något som var lite mindre hysteriskt roligt än det andra. Och den där edge 11an tror jag inte jag skulle våga testa. Men light 12an kansek. Fast Jens tyckte nog jag skulle ha nåt annat

  • yann

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 06:03

    Virena, du borde prova Sport 11an. Något större behöver inte du med din vikt för dom drar som tåget! Light 12 är också fin och borde passa bra.

    Vete17 om det blir kite imorgon. Jag tar med mig drakarna till jobbet idag och försöker kommer ner till kvällen. Föll elakt på handleden när jag skejta igår så den känns lite stukad. Ska testa att steloperera med coachtejp.

  • tjoppe

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 06:22

    Gött!! Vinden har rättat till sig i allafall!!

    coachtejp rockar!!
    Hmm hur bra är den i vatten dock, men det är klart med hanske ovanpå så sitter den väl kvar!

  • nic

    Medlem
    8 maj, 2007 vid 07:10

    @Yann 381645 wrote:

    Virena, du borde prova Sport 11an. Något större behöver inte du med din vikt för dom drar som tåget! Light 12 är också fin och borde passa bra.

    Vete17 om det blir kite imorgon. Jag tar med mig drakarna till jobbet idag och försöker kommer ner till kvällen. Föll elakt på handleden när jag skejta igår så den känns lite stukad. Ska testa att steloperera med coachtejp.

    haha bröderna glas. Jag satt på akuten igår med misstänkt blodförgiftning från ett sår i handen. Känner mig mycket bättre nu efter några piller. 6/4an borde hålla frossan borta 🙂

    nic

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jag blir galen snart!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.