Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jag vill satsa vill du hjälpa mig??

  • Jag vill satsa vill du hjälpa mig??

    Publicerad av robrox på 24 mars, 2009 vid 22:41

    Jag har fotat surf, kite och windsurfing i dryga 2 år nu och tycker det är otroligt roligt. Jag vill höja nivån ytligare genom att skaffa ett vattenhus.

    Jag behöver dock tjänst och gentjänster för denna satsning.

    Dealen är i korta drag som följer (mer info på http://www.stoneandwater.nu/deal.aspx så småning om)

    Kostnad för dig: 500kr
    Du får:

    1. En helg med mig i vattnet fotandes med vattenhus samt från land. Tillfällen delas upp i KITE SURF WINDSURF
    2. Dessutom tillgång till bilder (digitallt) som tas under 2009. Bilderna får användas för framkallning och eget bruk dvs ej för att användas i komersiellt bruk eller säljas.
    3. Det blir givetvis party under fotohelgen

    Tycker det är en riktigt bra deal och det kommer finnas många fina bilder att vraka mellan under 2009.

    TVEKA inte skicka ett PM till mig om ni är intresserade att medverka i min dröm att ge er en perfekt AFTER SURF.

    Det blir GO om jag får ihop 16 personer som vill medverka.

    robrox svarade 15 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • skotten

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 22:56

    what!!! that is awesome, count me in man.. I will give you a shout when its on email me your details skotten @ kiteboarder – se

  • highflyer

    Medlem
    24 mars, 2009 vid 23:15

    Det är så härligt med folk som ger järnet. Tyvärr är jag fattig student men den dagen jag är klar och har ett jobb kan du räkna med att bli inhyrad.
    En fet aloha ska du ha iaf..

  • kiters_se

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 05:29

    Jag är på!

    Du har en bra inställning! Sedan har du ju redan tagit fina kort på mig.
    Go or no go jag skickar pengarna ändå.

    Peter

    @RobRox 536940 wrote:

    Jag har fotat surf, kite och windsurfing i dryga 2 år nu och tycker det är otroligt roligt. Jag vill höja nivån ytligare genom att skaffa ett vattenhus.

    Jag behöver dock tjänst och gentjänster för denna satsning.

    Dealen är i korta drag som följer (mer info på http://www.stoneandwater.nu/deal.aspx så småning om)

    Kostnad för dig: 500kr
    Du får:

    1. En helg med mig i vattnet fotandes med vattenhus samt från land. Tillfällen delas upp i KITE SURF WINDSURF
    2. Dessutom tillgång till bilder (digitallt) som tas under 2009. Bilderna får användas för framkallning och eget bruk dvs ej för att användas i komersiellt bruk eller säljas.
    3. Det blir givetvis party under fotohelgen

    Tycker det är en riktigt bra deal och det kommer finnas många fina bilder att vraka mellan under 2009.

    TVEKA inte skicka ett PM till mig om ni är intresserade att medverka i min dröm att ge er en perfekt AFTER SURF.

    Det blir GO om jag får ihop 16 personer som vill medverka.

  • robrox

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 06:27

    @kiters_se 536961 wrote:

    Jag är på!

    Du har en bra inställning! Sedan har du ju redan tagit fina kort på mig.
    Go or no go jag skickar pengarna ändå.

    Peter

    Man bugar och tackar jag lägger dig i listan, har din mail redan. Mailar ut mer info inom kort.

    Robert

  • cortex

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 09:29

    Grymt initiativ!

    Jag är på! Sedan om det blir mig eller någon av mina TR’s du plåtar i Varberg får vi se… men jag kommer ju ner ett par gånger till Varberg under säsongen iaf.

    Jag messar dig kontaktuppgifter.

    /Kaj

  • robrox

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 14:44

    @Cortex 536994 wrote:

    Grymt initiativ!

    Jag är på! Sedan om det blir mig eller någon av mina TR’s du plåtar i Varberg får vi se… men jag kommer ju ner ett par gånger till Varberg under säsongen iaf.

    Jag messar dig kontaktuppgifter.

    /Kaj

    Blir grymt jag ser fram emot att plåta dig / dem

  • kirre

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 14:52

    Hallå där.

    Hel sjysst att satsa tycker jag, du kommer inte ångra det och du börjar ju helt rätt.

    Om du får tid över så skulle jag kunna styra upp en del jobb åt dej här nere ( Egypten) om du skulle få för dej att det skulle vara skönt att tillbringa lite tid nere i värmen med helt sjukt bra ljusförhållanden 🙂

    Håller på och bygger en flytande fotostudio som du kan använda om du vill, jag har knappt nån tid för att fota i nuläget ändå.

    Kan du filma och redigera kan skulle du ev. kunna jobba ett par turer på safarina också, jag har videokamera med hus isåfall.

    Hör av dej om du är intresserad och jag ska kolla upp det hela lite mer konkret.

    Fridens

    Kirre

  • virena

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 19:15

    Kör hårt, jag sitter just nu med min polare från Spanien och surfar lite på nätet här i Sydafrika. Hon är fotograf och lever för tillfället på att resa runt och ta kitefoton. Hon brukar fråga folk på stranden om de vill bli fotade, visar och säljer dem efteråt. Jag träffade henne först i Brasilien och nu är hon i sydafrika, så det är bara att satsa på din dröm:)

    Lycka till, Virena

  • haze

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 19:28

    Personligen har jag börjat sälja lite skidbilder och en kitebild. Och det efter jag har tagit bilderna så klart.

    Känns som ditt sätt RobRox kanske kan funka men det finns ju massa folk som fotar utan att ta betalat så jag tycker det är lite tveksamt. Och sen så skulle jag personligen tycka det skulle bli ett sjukt prestations krav på mig att ta en “bra” bild just på denna personen och denna dag!

    Och ett “vattenhus” är ju inte så fruktansvärt dyrt.

    Men detta är bara mina 5 cent!

    Förövrigt så gillar jag dina bilder i alla fall.

  • kiters_se

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 19:38

    @Haze 537109 wrote:

    Personligen har jag börjat sälja lite skidbilder och en kitebild. Och det efter jag har tagit bilderna så klart.

    Känns som ditt sätt RobRox kanske kan funka men det finns ju massa folk som fotar utan att ta betalat så jag tycker det är lite tveksamt. Och sen så skulle jag personligen tycka det skulle bli ett sjukt prestations krav på mig att ta en “bra” bild just på denna personen och denna dag!

    Och ett “vattenhus” är ju inte så fruktansvärt dyrt.

    Men detta är bara mina 5 cent!

    Förövrigt så gillar jag dina bilder i alla fall.

    Jag tycker att Robert har kommit upp med en grymt kreativ idé, samt att jag tycker han schysst kille. Därför ger jag honom mitt stöd.

    Ser det mer som ett stöd än en förväntan på coola bilder.

    Lycka till Robert!

  • robrox

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 19:43

    @Haze 537109 wrote:

    Personligen har jag börjat sälja lite skidbilder och en kitebild. Och det efter jag har tagit bilderna så klart.

    Känns som ditt sätt RobRox kanske kan funka men det finns ju massa folk som fotar utan att ta betalat så jag tycker det är lite tveksamt. Och sen så skulle jag personligen tycka det skulle bli ett sjukt prestations krav på mig att ta en “bra” bild just på denna personen och denna dag!

    Och ett “vattenhus” är ju inte så fruktansvärt dyrt.

    Men detta är bara mina 5 cent!

    Förövrigt så gillar jag dina bilder i alla fall.

    Jag har sålt ett helt gäng bilder innan och gett bort flera hundra så det handlar inte om pengar. De som känner mig vet att jag gör det för att det uppskattas, har hänt att man suttit i ösregn och kuling i 8 plusgrader i flera timmar för att fota surfare och kitare och inte tagit ett öre för bilderna.

    Angående prestationskrav så kan man väl se det som en utmaning. Och givetvis är folk inte nöjda så löser man det en annan dag och är den personen ändå inte nöjd så får han/hon väl tillbaka sin femhundring.

    Som jag sagt innan vill man så vill man det e mina 5 cent 😉

    By the way TACK 😉 ett vattenhus kostar mellan 8-30 tusen om man ska ha bra grejer det e jäkligt dyrt iaf för mig 😉
    PZ

  • tomw

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 19:46

    Jag kan tänka mig att betala 500:- om du spenderar 2 timmar att fota mig och ger mig tillgång till privatbruk av dessa foto.

    tom.waldner@telia.com

    T

  • haze

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 19:48

    Jo men det jag menar är varför betala för en bild som man inte vet att den blir bra? Som jag skall stå och fota skidåkning en heldag och lova att det skall bli en bra bild till dig sen visade det sig att det är en omöjlighet då du inte är “skidfotogenetisk”.

    Idé funkar så klart men som sagt jag anser att de är svårt att ta bra bilder på beställning då man inte vet åkarna kan prestera.

  • robrox

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 19:54

    Ash det gäller att peppa folk och jag är inte orolig att de som är med på min satsning inte kan prestera eller skulle bli nöjda med bilderna. Och om man inte blir nöjd löser man det vid annat tillfälle.

  • robrox

    Medlem
    25 mars, 2009 vid 19:58

    @TomW 537113 wrote:

    Jag kan tänka mig att betala 500:- om du spenderar 2 timmar att fota mig och ger mig tillgång till privatbruk av dessa foto.

    tom.waldner@telia.com

    T

    Precis min tanke 500kr sen delar man tiden med de andra i samma deal. Givetvis kan vi dela upp tiden så att alla blir nöjda. Du får fri tillgång till bilderna och alla andra bilder som publiceras på SAW under 2009. För privat bruk menas att man får framkalla dem använda dem som preesbilder mm. Inte för att ha på komersiella hemsidor eller för att sälja vidare utan att fråga mig först.

    Själv tycker jag dealen e grym men det e ju jag.

    Skicka ett PM till mig om du vill vara med.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Jag vill satsa vill du hjälpa mig??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.