Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Jahhaaaappp JC kom före SAAB ……..
-
Jahhaaaappp JC kom före SAAB ……..
Publicerad av anonym-anvandare på 15 april, 2002 vid 15:52Det hade man aldrig trott http://www.surfing.jc-online.com Själv hade man hoppats på Sjöfartsverket, men OK ZIP-Jacka för 199:- är inte fel heller. Speciellt inte om den har den här helt nya surflooken. …. monstervågen Jaws—och en surfare som är helt galen i huvudet …… det här var väl iof väntat …. finns det nån form av universitet på Fuerteventura där man kan få jobb??? Vilket jobb som helst omgående. Min fina sport…….
anonym-anvandare svarade 23 år sedan 5 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Johan!!
Gäst15 april, 2002 vid 22:02Jäklar va coolt, men inte särskilt bra instruktioner när man som vindsurfare knappt förstår vad dom menar:
-”När du bär ut seglet i vattnet så gör det med masten före och sätt fast seglet i brädan ute i vattnet”
-Att ”rigga på” betyder att ”sätta på mast och segel”??
-Sen så finns det tydligen ”surfböcker” som man kan låna på bibliotet där man får reda på hur man vänder?Nja… ett bra försök men vindsurfing låter inte som en särskilt rolig sport när man läser det.
Sen så är det riktigt dåligt att inte konfen finns med under länkarna!!
//Johan
-
Nja ….. Laird Hamilton dum i huvudet, SUCK…… men mer tydligt uttryckt så här:
Det är givetvis kanon att JC går in och marknadsför sig mot windsurfing (surfing mest). Gratulerar, flera kommer garanterat att följa efter. Det här kommer att innebära långsiktigt att sporten tillförs pengar och inte minst klubbarna borde ligga på nu för det här är en grov öppning. Vem kommer med den första ”Surf-edition” bilen SAAB, Volvo, Hundai, …? Vem kommer med första dubbeluppslaget Svd, DN … ?
Samtidigt finns en klar risk för massiv ur-hype-ning, ”en 37 meter hög belyst jeans affisch mitt i Apelviken” …. spana in vimplarna i Sandhamn (vuxna människor med pengar och vita kläder, ofattbart, IQ och stålar hänger uppenbarligen inte ihop) …. och den absoluta fasan ….. att sporten genomregleras därför att det är en farlig sport. Vilket den garanterat blir när ”…” börjar surfa.
En olycka och ….. zaaaaap: Windsurfing på avlysta övervakade områden. Inte ….. jag bara säger en sak …. SKIDOR (turist-industri är nog ett mer korrekt begrepp nu för tiden.)
Det finns 100-tals latenta surf-poliser därute som bara väntar på det rätta ögonblicket ….. larv …. jag bara säger en sak igen … SKIDOR. Det här kan gå fortare än man anar och återigen … SKIDOR. Mao det finns ett glasklart facit.Hur det ska bli framöver är det förhoppningsvis surfarna, klubbarna som bestämmer. Men ska windsurfing fortsätta vara en fri sport, där man kan lägga i sin bräda var man har lust och när som helst, en sport med en någorlunda normal kommersiell hype-faktor, så måste windsurfarna själva börja fundera framåt.
Annars gör andra det åt dom.
Garanterat.Och det vore väl rätt trist att ”Kapitalstarka Surf-Wannbees i sänkta Audis gör det åt er?
Eller hur?Trött gammal farbror.
-
Jag tror inte man kan jämföra skidåkning med vindsurfing utan vidare.
1. Det faktum att skidåkning kräver ett liftsystem gör att det begränsas till vissa områden, det var inte det att skidåkarna blev så många som gjorde detta.
2. Skidåkning är inte lika väderberoende som vindsurfing. Svensson vill inte offra sina dyrbara semesterdagar för att åka till Varberg en vecka och med lite tur få vind en-två dagar.
3. Vindsurfing är inte lika barnvänligt, man kanske inte vill släppa ut sin 3-åring på havet själv, medan han klarar sig fint i barnbacken. Detta gör att barnfamiljer gärna åker skidor, och de är ganska många.
Därför tror jag aldrig att vindsurfing kommer att bli någon folksport på samma sätt som skidåkning.
Men visst finns det pengar att tjäna för många klädföretag och liknande på den bild av surfing som folk i allmänhet har. Alltså inte surfingen som sådan, utan snarare av hela livsstilen. -
Javisst har du rätt .. men … i och med att en sport växer ökar sannolikheten för trassel och olyckor. Och då måste man åtgärda det. Det är givetvis inga taskiga typer som vill skydda från olyckor tvärt om men det för nåt med sig: BEGRÄNSNINGAR. Ett bra exempel är Skoter eller hur?? 08-orna vill begränsa men skulle få krupp hela bunten om man ocskå begränsade möjligheten att åka motorbåt i Sthlms skärgård p.g.a olyckor och framförallt grym störning. Visst vorde det häftigt att få bränna fritt med en bredbandare men det går ju inte heller hur?
Lägg till detta fenoment Små-Påvar, löjliga typer som älskar att bestämma över andra och njuter av det. Dessa Macro-Mussolinis finns över allt. Tex förr i en känd skidort och dom kommer garanterat dyka upp i vindsurfing framöver förmodligen indrällandet från seglingsområdet där det fullkomligt dräller av dom.
Jag kan ju inte veta hur framtiden blir men helt klart måste surfarna tänka till nu. Kommer begränsningarna kommer de fort och har man då suttit alltför länge med ögongloberna inåt och muttrat Inner-Wave, så kan uppvaknandet bli klart trist. Kom ihåg i vilket land vi bor i.
Skoter var en gång helt fritt.Något piggare farbror
-
Ja Opel är en verklig kandiidat som 1.a windsurfingbilen. Under många år var det absolut populäraste trycket på T-Shirts i Tyskland …. windsurfingmotiv. Så visst. Fast samtidigt undrar man hur länge SAAB dröjer med sitt windsurfing koncept. Det bara måste komma.en SAAB-Wave & Surf Edition snart om nu inte Volvo ……
Väntar på bilden på Opeln
Logga in för att svara.