Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Jeopardy
-
Do you mean you fill the volume with air and then cool it or do you first cool the air and then fill the volume?
-
whats the difference..? its not like you asked what room temp was so why would it bear any impact?
-
Kan inte nån Chalmersnörd förklara hur mcket hårdare t.ex. 20ms är i 0grader än i 20grader? Det är ju ändå liiite kiterelaterat?
-
ok been reading we havent been to 0 kelvin although we know it exists…. apparently… this gets funnier.. they use LASERS to supercool stuff…
okaaay….
-
jonaish;493432 wrote:vad är AnalSEX??? :blush:
Du messa inte va?
-
@Yann 493440 wrote:
Kan inte nån Chalmersnörd förklara hur mcket hårdare t.ex. 20ms är i 0grader än i 20grader? Det är ju ändå liiite kiterelaterat?
Det där har varit uppe en vända. Var det inte ungefär 10% skillnad mellan luft i 30°C och 0°C?
Och Tony, nice try being a smart ass although you ended up just being an ass =)
For scientific calculations, room temperature is taken to be 20 to 23.5 degrees Celsius, 528 to 537 degrees Rankine (°R), or 293 to 296 Kelvin (K), with an average of 21 °C, about 69.8 degrees Fahrenheit (°F).[3]. For numerical convenience, either 20 °C or 300 K is often used. However, room temperature is not a precisely defined scientific term as opposed to Standard Temperature and Pressure, which has several, slightly different, definitions.
-
-
@skotten 493433 wrote:
does a volume of air weight the same at room temperature as it does at absolute zero? (0 kelvin)
The meaning of volume at zero K is undefined. A certain number of molecules of air would weigh the same at zero K as it would in 20 C.
-
@Yann 493440 wrote:
En annan intressant grej vore att undersöka hur temperaturen påverkar viskositeten hos vattnet och därmed hur ”bra” brädan glider på vattnet.
-
…eller tätheten och därmed smärtan då man gör en regelrätt faceplant.
-
sourra;493463 wrote:…eller tätheten och därmed smärtan då man gör en regelrätt faceplant.
Då jag är tränad i både fysik och medicin skulle jag vilja komma med följande teori:
Kyla är ett utmärkt sätt att döva smärta så jag skulle tro att effekterna tar ut varandra.
Fantastiskt intressant o nördig diskussion detta för övrigt. Nån som väntar på vind?! -
Vem vill ha trofen ” Magnus Härenstam” som kommer med svaren i den här diskussionen?
-
@Blackadder 493457 wrote:
The meaning of volume at zero K is undefined. A certain number of molecules of air would weigh the same at zero K as it would in 20 C.
Actually no. According to Einsteins relativity a warmer substance would weigh slightly more due to the kinetic energy among the molecules.
-
Trumpeten;493448 wrote:Du messa inte va?
näru, jag vet vad googel.se är!
Logga in för att svara.