Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Joystick -05

  • walle

    Medlem
    28 februari, 2005 vid 22:01

    Kan det va möjligt med express paket ner till småland, en Bronco 8:a + ny bar, senast Ons kl 22.00 tongue.gif

  • george_jung

    Medlem
    28 februari, 2005 vid 22:03

    lagom jobbig leash, dessutom ytterliggare en “sladdrig” bom till marknaden.

  • brickan

    Medlem
    28 februari, 2005 vid 22:15

    Svar till:


    lagom jobbig leash, dessutom ytterliggare en “sladdrig” bom till marknaden.

    [/ QUOTE ]
    Hur menard du “sladdrig” vilken är mindre “sladdrig”

  • kitesweden

    Medlem
    28 februari, 2005 vid 22:17

    Man kan sätta den till mittenlinan om man känner för det, eller på andra sidan om det känns bättre smile.gif
    Koppla den till en suicid-leach eller som på bilden, välj själv..

  • walle

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 06:41

    Svar till:


    Svar till:


    lagom jobbig leash, dessutom ytterliggare en “sladdrig” bom till marknaden.

    [/ QUOTE ]
    Hur menard du “sladdrig” vilken är mindre “sladdrig”

    [/ QUOTE ]
    tror han får svårt att förklara det där…!
    Det var nog bara ett typiskt inlägg från den mannen wink.gif

  • brickan

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 11:39

    Svar till:


    Svar till:


    Svar till:


    lagom jobbig leash, dessutom ytterliggare en “sladdrig” bom till marknaden.

    [/ QUOTE ]
    Hur menard du “sladdrig” vilken är mindre “sladdrig”

    [/ QUOTE ]
    tror han får svårt att förklara det där…!
    Det var nog bara ett typiskt inlägg från den mannen wink.gif

    [/ QUOTE ]

    jag menar inte att ställa någon mot väggen eller vara otrevlig det är för mycket sån skit på konfen bara undrade vad som gör en bom “sladdrig”.

  • george_jung

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 12:39

    att där e glapp mellan hålet i bommen och linan samt att linan e tunn å sladdrig i sig själv. SS bommen är ett exempel på en “stabil” bom. rejäl på alla sätt, exakt styrning och klockren kontakt med draken.

  • brickan

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 14:15

    Svar till:


    att där e glapp mellan hålet i bommen och linan samt att linan e tunn å sladdrig i sig själv. SS bommen är ett exempel på en “stabil” bom. rejäl på alla sätt, exakt styrning och klockren kontakt med draken.

    [/ QUOTE ]
    Du menar inte allvar eller?
    SS bomen är en av de få bommarna på marknaden som inte har plastad depowerlina vilket ger en “sladdrig” känsla och har mycket grova metall ringar och sånt.
    Men du kanske skojar smirk.gif.

  • george_jung

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 14:44

    prova först innan du snackar. förklara gärna vad du menar med sladdrig. SS-bommen är DEN fätaste bummen där e.

  • kitesweden

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 14:58

    OR körde tidigare med ett litet hål i bommen, men då fick man stora problem med nötning av mittenlinan. Orsaken var den att man fick sand i hålet och detta slipade ner det mesta. Därför har OR valt att ha ett större hål i sina joystick.

  • brickan

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 15:09

    Svar till:


    prova först innan du snackar. förklara gärna vad du menar med sladdrig. SS-bommen är DEN fätaste bummen där e.

    [/ QUOTE ]
    Frågan är skämtar du?????
    Annars har du hört ordspråket kasta sten i glashus?
    Eller du knske har stor erfarenhet av OR bomen som du säger är sladdrig.
    Om jag provat ja det har jag flera gånger både 03-04-05 och alla nästan lika sladdriga.

    1 Depowerlinan är samma som naish altså inte plastad och den är sladdrigare än plstad.

    2 Mycket och grova flykuddar som hänger.

    3 Depowersystemet gör att har du mycket depower så hänger en lång lina och sladdrar.

    4 Depowersystemet med en tung stopp knopp mitt på depowerlinan gör att det sladdar mer.

    5 Mycket tung metall som slänger och sladdrar (inte så mycket på 05)

    Inte konstigt att många kör på Cabrinha bomar som jag anser är de bästa.

  • george_jung

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 16:11

    snälla kan någon som kan lite förklara fö brickan att han har fel. håller dock med om att Cabs bom e minst sladdrig av dom sladdriga bommarna. som sagt, SS-bommen e grymt “tajt” och man får en grym kontakt med draken. sen att “depowerstumpen” sladdrar lite de stör jag mig också på ibland men å andra sidan så e de ju bara att skruva ner eller upp kulorna så att det passar sen va där e för flytkuddar på bommen spelar väl noll roll. vilka tunga metallföremål hänger å “sladdrar”?. ju mer utrymme där är för bommen att röra sig runt depowerlinan desto sladdrigare blir den. SS bommen har dirkt kontakt med linan vilket en en “stabilare” känsla. om man spikar ett spik rakt ner i trä blir det då mer eller mindre löst, sladdrigt eller vad man vill kalla det jämtemot ett spik som sitter i ett färdigborrat för stort hål?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 16:31

    NEJ mera de här är kul att följa, buss på!!!!!
    grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif
    Peter

  • brickan

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 16:32

    Då kan man säga att vi har delad mening om det men vad gör det man kör på det man tycker passar bäst.

  • brickan

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 16:35

    Svar till:


    NEJ mera de här är kul att följa, buss på!!!!!
    grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif
    Peter

    [/ QUOTE ]
    Det är ju inte så att jag menar att trycka ner någon eller klaga på nått märke.
    Tycker ss har jävligt bra drakar men bomen tycker jag är lite sladdrig men som sagt när man har lite tryck i draken och kör så spelar det mindre roll.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Joystick -05

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.