-
JP brädor 2010, skall jag köpa nya eller inte?
Hej, tid att beställa nya brädor för nästa sommar. För tillfället har jag en JP134 Slalom Pro från 2006 som varit väldigt bra. Jag har använt den för lättare vindar och nu senast också för slalom. Den är i bra skick och jag tycker väldigt bra om den. Tillsammans med min NP RSR 8.4 är den min mest använda kombination. Min andra bräda skaffade jag i år och den är en JP Slalom V 68 på ca 112ltr. Bytte en nummer mindre bräda mot den för att få mera flytkraft men var lite besviken. Slalom IV 60 som jag hade tidigare sjönk visserligen om vinden tog slut men farten och kontrollen var helt i egen klass när man väl var i plan. Dessutom tyckte jag att jag i år aldrig fick brädan trimmad rätt. Antingen var masten för långt framme och det verkade som om den aldrig riktigt flög över vattnet eller så var masten så långt bak att man inte kom i plan.
Min fråga är nu om de nya brädorna från JP är annorlunda på något vis. Jag ser att däcket har ändrat lite och att man har upphöjningar under fotstropparna. Något annat som ändrat? För min gamla 134a får jag ingenting om jag säljer den men den nya SL 60 kan jag få helt ok för den är ju helt ny. Vad tycker ni mina herrar och damer? De nya är inte nödvändigtvis bättre bara för att de är nyare.
Logga in för att svara.