Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing JP, goya mfl vid Lanes 100105

  • davo

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 04:35

    Kongo, jag såg inte dig igår…!? Jag satt precis bakom Erik Aeder.
    /D

    hmm..ska oxå tanka upp lite bilder..

  • davo

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 04:51

    Här kommer ett gäng bilder från tisdagen.
    Robby, Jason, Ascanio, Kai.
    Aloha/David

  • podde

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 09:01

    Är bild 5 av LarsK och bild 3 av Davo samma airial tro? Sjuk/sjuka iaf!

  • emil_h

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 09:06

    Ojoj ser maffigt ut 🙂

  • ola-h

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 10:10

    Grymt. Inga svenskar ute?

  • basse

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 13:15

    Du borde gått ut Rille! Det är ju din stil det där!
    Goya på en Singel….. så jävla rätt alltså! 😉

  • mag

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 16:20

    Ja, där hade du chansen att statuera exempel och sätta dem på plats Rille. Med så många kameror kan inte en singel misslyckas.
    Visst är det kul att sitta på hyllan en sån där dag?
    Magnus

  • lars_k

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 17:21

    Haha, jag vill ha en lagom gubbhög dag på Kanaha med stabil trade för att bli av med min totala ringrost. Har inte varit på vattnet sen jag kom hit i måndags kväll… Idag kanske det blir lite trades. Feting swell fortfarande dock…scheisse.
    Mäktigt att sitta och kolla ja. Hookipa kanske blir jäkla fett idag. Blir mer bilder därifrån isåfall.

    Japp, Basse. Goya hoppade i med en singlefin. Singlefins är alltså inte uträknade än. Men det visste vi ju redan! 🙂

  • fj69

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 18:16

    Ojoj vilka bilder ni slangar upp, är alla på maui nu, svenskkoloni!? Grymt kul att ni delar med er keep em coming, ha det bra!

  • gurra1978

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 23:23

    Instämmer. Det ser verkligen inbjudande ut. Förövrigt så missar ni inte mycket på västkusten. Apelviken har nästan gubbhöga snödrivor just nu.

  • jesper_b

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 23:58

    Alltså, Lanes i Kona kan vara världens jobbigaste segling. Om vinden såsom brukligt når precis fram, dvs ganska ofta inte, till Hookipa och dessutom är extremt offshore, så är det sååååå jobbigt. Jag var ute dryga tre timmar första Konadagen (fortfarande smått) och blev TOTALT slut i kroppen. Dan efter på Kanaha kändes som rena spabehandlingen jämförelsevis. OM konan når lite längre och är mer stabil blir det plötsligt enklare och faktiskt bland det bästa i seglingsväg jag någonsin varit med om.

    Vågmässigt är det som enklast med mediumsize, typ loggo. Om mindre måste man köra vad som ofta är innanför vindlinjen, större…. hugg!

    Fick skjuts hem med Fransisco häromdagen och han menade att det absolut blir enklare ju större det blir… jag håller INTE med, kanske om man är fd världsmästare i vågsegling men inte för en turist som mig.

    Jädrigt tveksamt om traden kommer igång idag torsdag, men man ska nog vara beredd framåt seneftermiddagen, klarnar det upp ska man absolut vara stand by. Lars K, Davo med flera; sitt INTE och vänta på vind på Kanaha idag (och imorrn), det är rejält vanligt att traden de här tveksamma dagarna knuffar till tillräckligt för segling uppe vid Kuau, Lanes och Hookipa, men aldrig når ner till Kanaha. När den väl blåser utmed hela kusten kan det vara mer på Kanaha, men som sagt INTE när det är på fishåret som idag.

    See you out there!

    /Jesper

  • lars_k

    Medlem
    8 januari, 2010 vid 03:51

    Bra tips Jesper. Gav upp seglingen idag. Blev en tur till Paia Fishmarket med frugan o lillan istället. Najs krubb. Kollade in Kuau på vägen. Ska det finnas en kanal där eller? Det stängde duktigt och såg ut som en bra bit över mast över hela bredden. Vinden var också för onshore idag, och klen. Måste vara stabil trade och mindre swell om jag ska ge mej ut där helt klart. Launchen såg lite hårig ut också….
    Kanske imorgon om det blir trade och swellet lägger sej. 🙂

  • mats_o

    Medlem
    8 januari, 2010 vid 08:10

    Gaah, vilka sköna bilder!!!!! Kan inte sitta still, måste egentligen jobba som en tok innan vi åker om dryga veckan, men inser att jag mentalt redan är på plats…

  • davo

    Medlem
    8 januari, 2010 vid 09:23

    För er där hemma…

    Ascanio, Francisco, Levi, Kai sist, okänd på vägen, okänd på väg in i vågen. Han fick äta och simma för övrigt. Från den 4 jan och 31:e dec.
    Håll till godo.
    Aloha!

  • davo

    Medlem
    8 januari, 2010 vid 09:24

    För er där hemma…

    Kai, Francisco, Ascanio, okänd på vägen, okänd på väg in i vågen. Sistnämnde fick äta och simma för övrigt. Från den 4 jan och 31:e dec.
    Håll till godo.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing JP, goya mfl vid Lanes 100105

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.