Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › JP slalom III 2007
-
JP slalom III 2007
Publicerad av tobhed på 26 december, 2006 vid 21:40Alltid någon som är intresserad… (btw så är det nya Neil Pryde Racing på bilderna)
surfan svarade 18 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Brädorna ser helt klart bra ut. Kul o se att dom slängt ihop en speed-planka oxå.
-
Svårt att säga, men gillar att dom fimpat cut-outs på den. Tror inte det behövs på en så liten bräda. Gillar även det faktum att dom kallar den både hårdvinsslalom och speedplanka. Lär funka bra här hemma..
-
Går säkert bra och fort, står att den är ideal för segel mindre än 5,8 – hur ofta seglade du det den gångna säsongen? Annars tycker jag att 70 liter är en lagom och bra volym på en sådan bräda och visst går den säkert som ett skott, du får väl bara se till så att du har anvåndning för din 89 liters då också 🙂
-
Lättviktaren MGS körde väl 5.5 ett antal ggr förra året… 😀
Är ju inget fel att ha en bräda per segel? Hoppas ha det så mot slutet av denna säsong… 😀
Tror denna passar dig perfekt, Micke. 89 liter blir ju lite stort för små-segel
-
MGS;360342 wrote:Något för mig eller
Skaffa en ny JP FreestyleWave istället:smile:. Det är ju med den brädan du tar dina PBs.
//Störner
Sveriges för närvarande enda JP FreestyleWave speedare -
@Störner 360375 wrote:
Skaffa en ny JP FreestyleWave istället:smile:. Det är ju med den brädan du tar dina PBs.
//Störner
Sveriges för närvarande enda JP FreestyleWave speedareKan inte för då retar jesper och surfan mig för att jag kör med en vågbräda
-
Japp. så är det. och med full rätt oxå… 😀
Tror du kommer speeda på bra med dina JP-brädor i år Micke. Tyckte du hade lite oflyt förra året med tajming av vind osv. Köra lite mer 114 litaren oxå, då du oxå är lite lätt fullvuxen. Går att köra fort även med stora brädor..
Logga in för att svara.