Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Junior tävling?

• Junior tävling?

Publicerad av anonym-anvandare på 17 september, 2002 vid 14:02

Hallå söker lite tips om man ska testa nån tävling i formula nästa år. Hur bra bör man vara? Läste på S B F att tävlingar för juniorer är upp till 15 år så eftersom jag fyller 15 nästa år kanske det är bra att testa nån tävling men man vill ju kanske inte komma sist så hur bra bör man vara för att inte hammna längst ner i botten? Kanske är bra att passa på då för sen måste man köra ungdoms tävlingar som är upp till 18 19 år eller nåt sånt.

/Jox

anonym-anvandare svarade 23 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 2002 vid 14:25

Riskera att komma sist gör man alltid som nybörjare, men det är inte så farligt, det viktiga är ju att ha kul och lära sig för framtiden. Att tävla är ett mycket bra sätt att utvecklas snabbt när man oftast möter mycket duktiga seglare som villigt lämnar ifrån sig goda råd till alla unga nybörjare, bara man vågar fråga. Alla har vi ju varit nybörjare någon gång.

Om du är 15 så blir det nog svårt att hitta seglare i din egen ålder att tävla mot. I svenska cupen i formula är de flesta gamla gubbar mellan 25-45. Det som saknas är juniorer och framförallt i din ålder. Det finns ett fåtal 18 åringar som tävlar. Som junior har man alla chanser att lyckas då man kommer långt på god fysik som många äldre saknar, men kompenserar med rutin.
    Jag tycker verkligen du ska testa en deltävling i Svenska cupen nästa år eller någon av de lokala tävlingarna. Mellansvenska, sydsvenska cupen.

Varmt välkommen in i formulaträsket.
    // Dala , SWE-131 //

• oscar

Medlem
    17 september, 2002 vid 14:35

Tycker inte du ska va skraj för detta. Körde ett par tävlingar för ett par år sen och alla tyckte det var kul att se ett nytt ansikt och var väldigt hjälpsamma med riggtips och allt möjligt. Kom inte ens i mål min första tävling pga att man stressade så förbannat att man ramlade i varenda slag och gipp. Men detta går över, bara att gasa på!

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2002 vid 11:47

Ja, jag bryr mig nog inte så mycket vart jag kommer det viktigaste är ju att ha kul och utväcklas. Men finns det några lokala tävlingar här i Stockhloms området? När? Var? Hur?

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2002 vid 11:49

Utvecklas

• swe-496

Medlem
    18 september, 2002 vid 16:02

Ja du har ju MellanSvenskaCupen som går nu i helgen i Kapellskär, Norrtälje. Det e final i MSC. Deltar du har du chans att vinna ett presentkort från Skidsport Bromma. Det lottas ut, så alla har chans att vinna det. Bara man deltar så.
    Registrering: kl 09:00. Kostnad 150:-
    Skepparmöte: kl 10.00.
    Första möjliga start: kl 11.00.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2002 vid 17:20

Snyft var ute och körde gärnet i söndags, kallt som bara den och nu ligger jag hemma med feber och diverse sjukdommar kan nog inte vara med nu på lördag, men går det nån mer tävling i msk i år?

/Jox

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA