Senaste nytt Forums Kallt eller?

• endy

Medlem
    24 november, 2003 vid 09:40

Utan huva är inget jag rekommenderar, dräkten klarar du dig fint med.
    Bara att köpa en huva och köra järnet!

• Johan!!

Gäst
    24 november, 2003 vid 09:51

Beror väl lite på var i landet du befinner dig!!

• anonym-anvandare

Medlem
    24 november, 2003 vid 10:48

Huvan gör otroligt mycket! Väldigt mycket av kroppsvärmen försvinner från huvudet så jag hade nog lagt dom 100 lapparna för att slippa frysa. De nya får blir man inte stel i nacken av heller, de är skit bra – tunna och varma!

• zehlertz

Medlem
    24 november, 2003 vid 12:51

…sen e d väl lite så nu att det är inte så att du slipper bli kall om huvudet med luva…

du undgår snarare att frysa av skallbenet…så frukansvärd smärta d e när d känns som att pannbenet krymper två storlekar….uuuh.
    (sen e jag väldigt frusen av mig…men luvan är värd varenda öre…gärna luva som sitter ihop med väst så värmer du överkroppen lite extra…

• surferic

Medlem
    24 november, 2003 vid 16:46

Huva är ett måste!!! Annars tycker jag alltid att problemet brukar vara händerna. Bara att välja: kramp eller att frysa.

Vågsurfade drygt en timme idag på Billudden, inga som helst problem med kylan. 6/5/4 våtdräkt, rashie med huva, skor och flygvapnets 5mm våthandskar.
    Axelhöga linjer, grymt cleant, lätt offshore vind, ingen crowd, klarblå himmel och knappt 4 minusgrader…

Bilden är från en 0-gradig oktoberdag…

• imported_borje

Medlem
    24 november, 2003 vid 17:05

Ser riktigt härligt ut! smile.gif

• baywatch

Medlem
    24 november, 2003 vid 17:52

Jag är inte direkt frusen av mig men vattnet är kallt. Surfade igår och bara vattnet mot ansiktet är kallt som f-n.
    Om man inte vill bli riktigt förkyld och förfrysa ansiktet rekommenderar jag huva. Tror inte det spelar någon roll var i sverige du surfar just nu, det är kallt även i öresund där jag seglar!!!

• niklas_s

Medlem
    24 november, 2003 vid 18:02

tycker känslan försvinner när man har huva. de känns som man stänger in sig helt å hållet. ja brukar köra med hjälm istället. (sån me foder). de tycker ja funkar bra. men visst, de känns i huvet när man doppar de.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kallt eller?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.