Senaste nytt › Forums › Kallt eller?
-
Kallt eller?
Publicerad av anonym-anvandare på 24 november, 2003 vid 09:29KLarar man sig med en 5mm våtis utan huva nu?
niklas_s svarade 21 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Utan huva är inget jag rekommenderar, dräkten klarar du dig fint med.
Bara att köpa en huva och köra järnet! -
Johan!!
Gäst24 november, 2003 vid 09:51Beror väl lite på var i landet du befinner dig!!
-
Huvan gör otroligt mycket! Väldigt mycket av kroppsvärmen försvinner från huvudet så jag hade nog lagt dom 100 lapparna för att slippa frysa. De nya får blir man inte stel i nacken av heller, de är skit bra – tunna och varma!
-
…sen e d väl lite så nu att det är inte så att du slipper bli kall om huvudet med luva…
du undgår snarare att frysa av skallbenet…så frukansvärd smärta d e när d känns som att pannbenet krymper två storlekar….uuuh.
(sen e jag väldigt frusen av mig…men luvan är värd varenda öre…gärna luva som sitter ihop med väst så värmer du överkroppen lite extra… -
Huva är ett måste!!! Annars tycker jag alltid att problemet brukar vara händerna. Bara att välja: kramp eller att frysa.
Vågsurfade drygt en timme idag på Billudden, inga som helst problem med kylan. 6/5/4 våtdräkt, rashie med huva, skor och flygvapnets 5mm våthandskar.
Axelhöga linjer, grymt cleant, lätt offshore vind, ingen crowd, klarblå himmel och knappt 4 minusgrader…Bilden är från en 0-gradig oktoberdag…
-
Jag är inte direkt frusen av mig men vattnet är kallt. Surfade igår och bara vattnet mot ansiktet är kallt som f-n.
Om man inte vill bli riktigt förkyld och förfrysa ansiktet rekommenderar jag huva. Tror inte det spelar någon roll var i sverige du surfar just nu, det är kallt även i öresund där jag seglar!!! -
tycker känslan försvinner när man har huva. de känns som man stänger in sig helt å hållet. ja brukar köra med hjälm istället. (sån me foder). de tycker ja funkar bra. men visst, de känns i huvet när man doppar de.
Logga in för att svara.