Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kämpinge imorgon morgon!

  • naish

    Medlem
    18 november, 2008 vid 11:53

    Vem e på Imorgon då? Ska blåsa upp jivlar i det vid 2 imorgon!! Sen ser ju torsdag jävligt nice ut också..

  • bananen

    Medlem
    18 november, 2008 vid 12:04

    fett var ordet

  • sinclair

    Medlem
    18 november, 2008 vid 12:22

    Inga bilder från era Näset sessions?

  • bananen

    Medlem
    18 november, 2008 vid 12:41

    Tyvärr är vi sådana fånar som prioriterar bort foto i pissregn och 5 grader. Hursomhelst – idag var det ap-gött!

    Mullrade en bit över huvudet ibland, vilket är sensationellt för Kämpinge. Rykten säger att Mange fick bromsränder i kallingarna på en våg. Det gjordes styrbordsframåtar och Linus var ruggigt nära att ställa ner en bakåt vilket får ses som en bravad på styrbord i det vädret. Själv var jag nästan helt runt i en kamekazie-pushloop när jag beslutade mig att kliva av.

    Vidare lyckades jag paja ett uthal och två jointar. Sen gav jag upp. Men satan vilken morgon. Megapowered med 4.0. Knäppte en bild med mobilen men kvallifjånken är ju därefter. Ni får fantisera ihop resten.

  • sinclair

    Medlem
    18 november, 2008 vid 12:50

    Kämpinge kan blir riktigt bra, hur var det med sjögräs?
    Körde där senast i mellandagarna 07 och då var det överjävligt med sjögräs.

    Beträffande jointarna så kan de vara svåra att hålla dem torra i regn och blåst så jag förstår att du gav upp.

  • el_duderino

    Medlem
    18 november, 2008 vid 12:55

    Ja, det va fett najs idag alltså! Vågorna kan man inte klaga på, ett tag låg jag och blev spolad och kom på mig själv att bara ligga och njuta av hur cleana vågfacen va…

    Det va lite läskigt att ladda idag dock, körde 3,7 med pungtryck.. Men efter en timmes uppvärmning vågade jag mig på några framåtförsök (överroterade som fään) och några ponchar på invägen..

    Tyvärr knäckte jag en skruv i bakstroppen och fick ge mig.. Så är det någon som har nått förslag hur fan jag får upp skiten så hör gärna av er!

    PS. Vafan va det med den där gubbjäveln alltså, jag fattar inte hur ni kunde hålla er lugna, min stubin brann upp direkt 😉

  • el_duderino

    Medlem
    18 november, 2008 vid 12:57

    @Sinclair 516703 wrote:

    Kämpinge kan blir riktigt bra, hur var det med sjögräs?
    Körde där senast i mellandagarna 07 och då var det överjävligt med sjögräs.

    Fina stråk av gräs idag med! 🙂
    Men jag har nog inte kört nått annat är weedfena på 3 år så de e chill för min del 😉

  • sinclair

    Medlem
    18 november, 2008 vid 14:17

    “PS. Vafan va det med den där gubbjäveln alltså, jag fattar inte hur ni kunde hålla er lugna, min stubin brann upp direkt “

    Vad hände???

  • bananen

    Medlem
    18 november, 2008 vid 14:23

    En local som spårade ur. Orförande i vägföreningen, uppskatningsvis 174 år gamal, beklagade sig över att vindsurfare överhuvudtaget får svänga av väg 100.

    Om han bara visste att jag bajsade mellan träden han var nere för att klippa skulle han nog vara ännu argare. Hahaha.

  • glader

    Medlem
    18 november, 2008 vid 14:32
    El_Duderino;516706 wrote:
    Tyvärr knäckte jag en skruv i bakstroppen och fick ge mig.. Så är det någon som har nått förslag hur fan jag får upp skiten så hör gärna av er!

    http://www.surfzone.se/forum/archive/index.php/t-41377.html

    “Grispitt” från Claes Olsson alltså. Kompis till mig har testat och det gick finfint.

  • sinclair

    Medlem
    18 november, 2008 vid 14:37

    🙂

    Det var kanske därför han var lite butter?

  • bananen

    Medlem
    18 november, 2008 vid 16:10
    glader;516733 wrote:
    http://www.surfzone.se/forum/archive/index.php/t-41377.html

    “Grispitt” från Claes Olsson alltså. Kompis till mig har testat och det gick finfint.

    Har hört mig för och visst är det en grispitt man skall ha. Fast att borra i en rostfriskruv med handhållen borrmaskin gör det jävligt svårt.

    Hans rekomendation var mekanisk verkstad + stor påse med bullar alt kvarting.

    Annars kan du ju flytta stroppen. Du sa ju själv att du höll på att bajsa på dig när du segla. KAnske beror det på för bred stance?

  • el_duderino

    Medlem
    18 november, 2008 vid 16:20

    @bananen 516756 wrote:

    Annars kan du ju flytta stroppen. Du sa ju själv att du höll på att bajsa på dig när du segla. KAnske beror det på för bred stance?

    Ha Ha Ha Ha Ha 😉

    Du avslöjade ju precis att det är du som är bajjamannen

  • bananen

    Medlem
    18 november, 2008 vid 16:20

    Precis, fast aldrig med våtdräkt på som du 😉

  • el_duderino

    Medlem
    18 november, 2008 vid 17:13

    @bananen 516760 wrote:

    Precis, fast aldrig med våtdräkt på som du 😉

    Hade du plockat lika stora vågor som mig hade det nog kommit lite brunt i din våtdräkt med!

Sida 5 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kämpinge imorgon morgon!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.