Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kan det funka????
-
Oregistrerad
Gäst3 maj, 2006 vid 10:44tänk om, tänk större
sälj något som har en betydligt större målgrupp och sälj information och inte bitar, allt blir så mycket enklare då…. -
Oregistrerad wrote:tänk om, tänk större
sälj något som har en betydligt större målgrupp och sälj information och inte bitar, allt blir så mycket enklare då….Och nu tror jag vi lägger ner…….
Ingen här på konfen vill dissa att det dyker upp nya handlare på marknaden men råden som getts tidigare är nog korrekta att följa, lägg ned. Det troliga är att den entusiastiska blivande näringsidkaren enbart förlorar tid, energi och med det pengar på något som redan är chanslöst…….
-
Oregistrerad
Gäst3 maj, 2006 vid 13:45Klart att det kan funka! Känner du att du har tid, ork och kapital så kör! Det finns ingen mening att inte testa om du är säker på vad du vill och tror att du har en möjlighet att konkurrera.
Det finns inget som säger att SP måste ha i princip monopolställning på marknaden här hemma. Kunderna köper hellre av dig om du är skickligare än dina konkurrenter.
Vad jag menade ovan med tänk om och tänk större var framförallt att jag tror det finns många branscher som är betydligt mer lönsamma och enklare att lyckas inom.
Men kan Keppler sälja brädor i hela Europa, varför skulle inte du kunna?
-
Oregistrerad wrote:tänk om och tänk större
Börja tillverka prylarna själv och sälj dom då eller?
Seriöst, det är klart att det går att starta en webshop! Men knappast med dom märkena… Det skulle enligt mig vara intressant att få lite större tillgång till en del amerikanska /Hawaianska brädmärken på den svenska scenen! Lite variation från NP, JP, Fanatic som de flesta inklusive undertecknad kör…
Dessutom lär du inte ens få sälja dom i sverige…
Kan inte så vansinnigt många internationella märken, men om priserna blir intressanta kan nog t.o.m. den breda massan börja visa intresse… Men då ska priserna vara en ansenlig bit lägre än SP´s priser om du förstår vad jag menar…
Iaf, lycka till o kör så det ryker… tröttnar du kan du ju alltid sälja av dina egna grejer jäkligt billigt…
/Martin
-
Oregistrerad
Gäst3 maj, 2006 vid 14:27nä om du läst inlägget ordentligt hade du sett och förstått vad jag menade, dvs att jag, precis som jag skrivit, tror det är betydligt lättare att tjäna pengar inom andra branscher och ska man sälja saker på nätet är det ju betydligt smartare att sälja information än produkter….
Surfbranschen, särskilt i sverige har ju en väldigt liten målgrupp. Med tänk större tänkte jag mest på Europa och inte enbart sverige.
Jag är dock rätt säker på att surfmonopolet i Sverige inte kommer att vara för evigt. Att konkurrens saknas beror troligtvis på att folk som startar surfbusiness i svergie är surfare snarare än affärsmän. Dock trevligt tycker jag som konsument men jag tror att branschen hade mått bra av lite influenser från affärsvärlden.
brutus wrote:Oregistrerad wrote:tänk om och tänk störreBörja tillverka prylarna själv och sälj dom då eller?
Seriöst, det är klart att det går att starta en webshop! Men knappast med dom märkena… Det skulle enligt mig vara intressant att få lite större tillgång till en del amerikanska /Hawaianska brädmärken på den svenska scenen! Lite variation från NP, JP, Fanatic som de flesta inklusive undertecknad kör…
Dessutom lär du inte ens få sälja dom i sverige…
Kan inte så vansinnigt många internationella märken, men om priserna blir intressanta kan nog t.o.m. den breda massan börja visa intresse… Men då ska priserna vara en ansenlig bit lägre än SP´s priser om du förstår vad jag menar…
Iaf, lycka till o kör så det ryker… tröttnar du kan du ju alltid sälja av dina egna grejer jäkligt billigt…
/Martin
-
Oregistrerad wrote:nä om du läst inlägget ordentligt hade du sett och förstått vad jag menade, dvs att jag, precis som jag skrivit, tror det är betydligt lättare att tjäna pengar inom andra branscher och ska man sälja saker på nätet är det ju betydligt smartare att sälja information än produkter….
Surfbranschen, särskilt i sverige har ju en väldigt liten målgrupp. Med tänk större tänkte jag mest på Europa och inte enbart sverige.
Jag är dock rätt säker på att surfmonopolet i Sverige inte kommer att vara för evigt. Att konkurrens saknas beror troligtvis på att folk som startar surfbusiness i svergie är surfare snarare än affärsmän. Dock trevligt tycker jag som konsument men jag tror att branschen hade mått bra av lite influenser från affärsvärlden.
Det finns faktiskt förhållandevis många shoppar i sverige, och ganska många märken.
Jag tror att du kommer få svårt att sälja jp/fanatic/np, då de inte har nått intresse av att det finns fler återförsäljare, sp/bromma har ju redan postorder.
Ska du lyckas så är det nog lite mera udda märken (med gott kvalitetsrykte) som gäller. En riktigt bra webblösning, och lite bra annonsering är nog nyckeln. -
Gun sail´s är väl också ett märke som inte har rep. i Sverige! har provat/hyrt de flesta av deras segel o är impad med tanke på prisbilden….
-
Kolla in hos YES sails – dom verkar leta efter folk som vill sälja deras segel.. http://www.yes-sails.com/
-
Oregistrerad
Gäst4 maj, 2006 vid 14:12klart det kommer att funka!
om Du kan sälja välkända märken betydligt billigare, så kommer du naturligtvis få en massa kunder.
jag är helt ointresserad av det juridiska med generralagenter, distro, osv.
men tror du att du kan lösa det så är det bara att köra. dessutom skulle du få mycket gratis reklam genom att sälja märken som andra företag redan säljer.
Kör hårt!!!
Logga in för att svara.