Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kan våren vara här snart!?

  • Kan våren vara här snart!?

    Publicerad av naish på 6 mars, 2006 vid 15:55

    Kollade på windguru precis. Malmö/skanör säger 4+ kl 19:00 nästa måndag! Kan ju ändra sig absolut med bara man känner att våren kanske är på väg gör en så jävla GLAAAD!

    Ses i brisvinden i klagshamn iår!

    the_novice svarade 18 år, 2 månader sedan 20 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • babilidoo

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 18:50

    våren kommer inte att komma. vi är på väg in i en ny istid

  • naish

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 20:26

    Eller så håller du käften och bara håller med!;)

  • babilidoo

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 20:41

    nej de går inte o hålla käft. kolla windguru.. ingen värme och vind är på g

  • dr-masse

    Medlem
    6 mars, 2006 vid 20:43

    När snövallarna utanför dörren smälter lär man fan kunna surfa till jobbet… vårfloden kommer att bli någe alldeles extra i år!

    Det är knäckande mycket snö och kallt nu. Prylfebern på konfen är en tydlig indikation, värre kan det knappast bli med segelteorier och spaning på 2007 (!) års modeller redan nu…

    Jösses, nu längtar jag till Irland någe alldeles fruktansvärt.

  • basse

    Medlem
    7 mars, 2006 vid 06:27
    dr Masse wrote:
    Jösses, nu längtar jag till Irland någe alldeles fruktansvärt.

    Du har väl sett att lågtrycken pumpar in i Brandon nu Masse. Denna veckan är ju grym. Hoppas bara det håller i sig till de två kommande veckorna bara. De Irländska tävlingarna drar igång den 17:e också så det verkar helt klart vara säsong nu. Tyvär skall de köras i norr så vi kan inte kolla det. Windguru kommer ligga i topp på it’s surf-log nästa vecka…. var så säker.
    😀

  • ola-h

    Medlem
    7 mars, 2006 vid 09:35

    Vår? Tja imorse var det -22 grader här (och då pratar vi inte vindriktning).

  • ola_p

    Medlem
    7 mars, 2006 vid 12:35

    När jag vaknade igår var det -26 grader… I eldris var det dock, var nog inte riktigt så kallt hemmavid…

  • jester

    Medlem
    7 mars, 2006 vid 12:55

    Vi måste ge (en av dom iaf) vår eminenta moderator en stående applåd efter att ha genomfört söndagens vasalopp med bravur! *klapp, klapp*

    Dessutom hade vi -25 grader även i väst-sverige. Jag blir så j-vla lack på denna vinter!

  • donpedro

    Medlem
    7 mars, 2006 vid 13:07

    Jag har en teori om det här med värmen. Iår har det istortsett vart konstant minusgrader ända sen i slutet på november. Detta borde inebära att vi har fått en utpumpning utav kylan. Vanligt vis brukar vi ju faktiskt ha ett par plusgrader i december till och från osv, men då brukar det också innebära en snöstorm i april. Eftersom det iår har varit konstant kyla, kommer värmen komma med bestämndhet och vi behöver inte oroa oss för köldknäppar när våren väl komit. Skulle tippa på att den kommer slå tilli slutet av mars eller i början av april med konstanta plusgrader i rikliga mängder.

  • dr-masse

    Medlem
    7 mars, 2006 vid 14:05

    Ah, läge för omröstning! Sedan kan vi kolla facit…

  • mickew

    Medlem
    7 mars, 2006 vid 18:02

    Apelbapel är till hälften täckt av packis. Våren dröjer…

  • ola_p

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 08:34

    En får tacke! 🙂

    Sjukt drygt med snön dock, man börjar bli klart sugen på lite vår snart… Får väl satsa på birkebeinerrennet eller nått… :p

  • stang

    Medlem
    8 mars, 2006 vid 08:47

    Hoppas innerligt att din teori stämmer Donpedro!!! Det får fan inte komma mer snö nu, snövallarna jag skottat upp är en bra bit över fönster höjd och jag har fan inte plats för mer snö på tomten nu!!

    Det kommer lätt bli århundradets vårflod när värmen sätter in!!!

  • Oregistrerad

    Gäst
    10 mars, 2006 vid 10:24
  • borje

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 13:48

    Fortfarande ingen vår, inte i Örebro iaf.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kan våren vara här snart!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.