Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kanske en Väddö-söndag?

  • Kanske en Väddö-söndag?

    Publicerad av maca på 8 oktober, 2010 vid 20:41

    Ser ut att kunna bli en seglingsbar söndags-em (N-NV) på rätt sida 10-gradersstrecket med tom lite sol vid Salnö. Sen tycks det bli det långt till värmen..även om kommande veckan verkar bjuda på en hel del vind (igen).

    Någon som funderar i samma banor?

    maca svarade 13 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • jesperg

    Medlem
    9 oktober, 2010 vid 07:21

    Jag är på, Salnö eller?

  • maca

    Medlem
    9 oktober, 2010 vid 09:48

    Ser fortfarande lite lockande ut med N-NV och 1-1,5m skvalp mot em/kväll.
    Tyvärr är vindproggen aningen sänkt. Avvaktar uppdaterad progg innan beslut, postar här.

    Hmmm, ska man festa lugnt ikväll eller…

  • kesoone

    Medlem
    9 oktober, 2010 vid 12:25

    Ser lite ut som en kantboll men prognosen på de flesta sidor ger ändå hopp om 10m/s i medel där uppe.
    Har ju inte tid att åka upp och det är långt men är riktigt sugen i alla fall. Fler som funderar på att åka från sthlms trakten?

  • maca

    Medlem
    9 oktober, 2010 vid 14:01

    Står sig proggen med allt från NV 8-11 fm & 9-12 em (smhi) och N-NV 9-15 (klart.se) så åker jag upp till Salnö. Ser som nämnt ut att kunna bli över 10 i medel iaf.

    Siktar på att vara på plats kring 11-tiden.

    Hoppas vi blir fler…annars blir det väl till att hålla till inne i viken

  • stoorfaen

    Medlem
    9 oktober, 2010 vid 15:17

    Jag är game, men det blir senare för mig. Får se när men 16 rycket känns mer rimligt!

  • stoorfaen

    Medlem
    9 oktober, 2010 vid 19:28

    Siktar på 14.00 om proggen håller!

  • stoorfaen

    Medlem
    10 oktober, 2010 vid 11:25

    Verkar bra, 12 i medel på svartklubben nu! Jag är på salnö om 30.

  • boman

    Medlem
    10 oktober, 2010 vid 18:30

    Hur var det…? lite svajigt har i norrpan så jag fegade ut och var hemma och höst stada trädgården i stället 🙂

  • maca

    Medlem
    10 oktober, 2010 vid 19:59

    Det blev bättre än väntat med kalasfin 5.3 mellan 12.30-15, sol och inte alls kallt. En del fina vågor men lite för mkt N.

    En rejäl vinddip vid tretiden lurade in alla långt in i viken, men tror det kom igång bra igen. Såg iaf så ut för Poppo som kom ut till revet in no time. Var det med quaden´s och Bolt´s hjälp kanske?

    Helt klart resan från Sthlm 😉

  • poppo

    Medlem
    10 oktober, 2010 vid 20:22

    jorå, det funkade bra med 5,3 sen – jag stängde stället vid 17-tiden.
    små men trevliga vågor på revet, solsken, helt ok sätt att tillbringa en söndagseftermiddag!

  • wallin

    Medlem
    10 oktober, 2010 vid 21:10

    Jag och en kompis åkte till kapellskär istället. Vi funderade på att fortsätta upp till Väddö, men bangade på de extra milen. Vi fick i alla fall bra surf där med. Det tog inte så lång tid att köra och det var definitivt värt det.

    Vi funderar på att köra nån mer gång i veckan. Kanske väddö. Det ser ju ut att fortsätta med nordliga vindar. Nån mer som ska göra det?

  • stoorfaen

    Medlem
    11 oktober, 2010 vid 05:16

    Ja väddö blev bra mysigt, undrar vad dippen kom ifrån?

  • sinclair

    Medlem
    11 oktober, 2010 vid 06:15

    Ja det kan man ju undra över eller inte!

  • stoorfaen

    Medlem
    11 oktober, 2010 vid 09:24

    Men det var en grymt fin dag! Packade ihop lite för tidigt bara. Srog och tittade på de två sista gubbarna på revet och det såg ju rätt gytt ut!

  • maca

    Medlem
    11 oktober, 2010 vid 18:20

    Funderar mer och mer på en twin eller quad med plusvolym (min vikt +10-14l) i brädgarderoben. En bräda att enkelt bobba ut och in på i lättvind men som ändå känns (ok)/super i (4.2)/4.7-5.3-5.9 på vågen. Täcker väl i princip det mesta som bjuds av den varan i Sthlm´s direkta närhet.

    Hade vart kanon med en sån i söndags som gett lite mer “safe-känsla” på alla sätt och vis. Ok att det var ganska varmt, men jag skulle inte vilja ha provat på att simma hem. Sen hade ju någon dragit ur proppen i badkaret oxo…huah vad grunt det var på vissa ställen kring lilla skäret. Bara väntade på att de skulle säga pang i 23-fenan. Minst två st 16,5-17 hade känts mkt bättre 😉

    Twin vs. Quad in my head – trevlig beslutsångest 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kanske en Väddö-söndag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.