Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kap Verde – Svensk researrangör??

  • Kap Verde – Svensk researrangör??

    Publicerad av adde på 11 maj, 2004 vid 06:50

    Kap Verde är ett resmål som lockar mer och mer…

    En surfpolare (fd polare efter dethär smile.gif ) sa att han en gång fått ett mail från en svensk arrangör som ordnade resor till Kap Verde. Mailet skickades till ordföranden osv i olika surfklubbar och innehöll tydligen ett word-dokument.

    Tyvärr har han, samt de han kände som fått mailet, slängt det!!! Är det någon som känner på sig att de fått mailet eller känner till arrangören?

    Jag har googlat men inte hittat det jag tror att jag söker efter…

    /adde

    anonym-anvandare svarade 20 år sedan 6 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • basse

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 09:56

    Säg till om du får tag på det Adde. Jag funderar på om jag skall ge mig själv en resa i 30års present i vinter… och en AmiGu förståss..

  • adde

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 10:16

    Svar till:


    Säg till om du får tag på det Adde. Jag funderar på om jag skall ge mig själv en resa i 30års present i vinter… och en AmiGu förståss..

    [/ QUOTE ]

    Så länge kan jag inte vänta (dvs inte tills jag fyller 30) grin.gif

    I’ll keep you updated

    /adde

  • thundal

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 10:35

    Vet inget om ngn researrangör.
    Däremot upptäckte jag nyligen att man kunde lägga in egna bilder här på konfen så jag la precis in några bilder från en resa jag gjorde hösten 2000. Det kanske kan inspirera ytterligare. Jag kan varm rekommendera stället. Jag har haft min bästa vågridning någonsin där, Maui, Marocko, Baja Californiaoch Kapstaden inkluderat.

    /Stefan

  • mag

    Medlem
    11 maj, 2004 vid 12:39

    Men det där var väl riktigt sjaskigt!!! Att lägga in bilder mitt i vindfattiga maj. Fy på dig! smile.gif
    Men snart är det vinter och då kan vi åka allesammans.
    /Magnus

  • basse

    Medlem
    12 maj, 2004 vid 05:33

    Såg en annons i Metro med flygpriser till Kap Verde för 7800.-

  • adde

    Medlem
    12 maj, 2004 vid 06:30

    Hittade denna sida , mycket info dock inga flygpriser…

    And the search continues…

    /adde

  • basse

    Medlem
    12 maj, 2004 vid 08:55

    Jag drog iväg en förfrågan angående en längre vistelse på Cap’et i vinter. Får se vad de säger om det.

  • mag

    Medlem
    12 maj, 2004 vid 10:12

    När har du tänkt att åka?
    /Magnus

  • basse

    Medlem
    12 maj, 2004 vid 10:40

    När som hälst igentligen… Fyller 30 i höst och tänkte lyxa till det för mig själv.
    Fick svar från Northwaves (länken ovan) men det enda han sa om Cap Verde var att jag borde ta med egna grejjor om jag skall dit länge!! Eh.. jahopp …. skall svara på det och fråga vad han tror en resa med utrustning skulle gå på och om de har något riktigt billigt boende att rekommender. Sökte förresten på en annan resesajt och hittade biljette mellan 15/1 och 15/2 till Sal för ca 7600.- inte allt för billigt.

    Har du planerat att åka? Hade varit kul att dra med någon annan. Just nu är jag själv om det är ett vågställe annars hänger väl min sambo med men jag vill ju hälst köra vågor.

  • mag

    Medlem
    12 maj, 2004 vid 11:57

    7000-7500 är nog standard för biljetter dit.
    Boende kan du hitta för 2-300/natt för 2 personer har jag hört.

    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    12 maj, 2004 vid 11:59

    Jag hänger gärna på till Kap Verde. Är rejält trött på Sydafrika efter två år i rad… wink.gif

  • basse

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 05:57

    Men vad fan gubbs!! Skall vi dra ihop ett stort GBGgäng och dra i vinter då?? Hade ju varit strålande. Och alla måste handla Angulobrädor också… smile.gif

    Om man är ett gäng så måste det gå att hyra hus.

    Skickade mail till de på Northwaves igår och han sa att de inte hade tillgång till flygbokningarna nu men får upp dem i Juli. Verkar som att han drar iväg ett mail till mig då med lite tips.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 09:41

    Tjena, jag var där nere och vågsurfade i vintras i tre veckor. Hade ganska mycket bra surf ungefär halva tiden.

    Två av dagarna var det trippel huvudhögt! Och ganska många andra dagar var det dubbel gubbe.

    Jag var där i Februari och åkte hem i början av Mars, det blåser ganska mycket men det var som tur var för mig som vågsurfar inte alltför många dagar som dom kunde segla på Ponta Preta pga för mycket offshore.

    Det var en del finnar därnere och jag har för mig att nån nämnde att det går charter från Finland??!!

    Jag åkte ner med restresa till Gran Canaria och sen vidare till Sal med TACV som K V:s egna flygbolag.
    Den sista biljetten gick på 3500 kronor på ett ungefär, jag fick hjälp av en avlägsen släkting som fixade min biljett på en resebyrå på Las Palmas flygplats där jag sen plockade upp den.
    Resebyrån heter Isla Casa och det skulle gå bra att ringa ner om jag behövde biljett nästa gång sa snubben där till mig.

    Ett annat alternativ är att ta sig till Frankfurt och flyga med Tyska Condor.

    Själva Ön SAL ser förskräcklig ut och det finns inte alltför mycket att göra om det är platt!
    På södra delen av ön börjar Charterhelvetet verkligen att breda ut sig och dom flyger in folk från Frankrike Tyskland och ffa en jxvla massa Italienare.
    Italienskorna är trevliga!

    Vågorna är fina och lite småtubiga, lite renare swell än på Kanrieöarna
    Glöm inte att fixa visum innan ni åker, det finns en Konsul i Sthlm

    Hade
    G-son

  • basse

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 10:11

    Tack för informationen!! Till frankfurt borde det ju gå att ta sig tycker man ju. Ryan flyger ju dit från hisingen… frågan är om man får ta med sig grejjorna på ryanair??

    -Seb

    Hittade detta på Ryanair sida:
    Transport av sportutrustning

    Många typer av sportutrustning inklusive men ej begränsat till långa fiskespön, golfklubbor, cyklar, surfbrädor, bodyboards, snowboards och skidor är till sin natur olämpliga för frakt av flygbolag som tillämpar snabba turer, som Ryanair. Ryanair är dock, mot en tilläggsavgift på GBP 15 / €25 (eller motsvarande i lokal valuta) per sektor (flygning) och föremål oavsett vikt, beredda att frakta sådana föremål på basis av “begränsat ansvar” (dvs. helt på din egen risk avseende förlust, skada eller försening). Om du vill att Ryanair ska frakta sådan utrustning på denna basis, bör du därför se till att ha gällande privat försäkringsskydd som är tillämpligt.

  • mag

    Medlem
    13 maj, 2004 vid 20:53

    Ryanairfrakt Verkar ju inte så dyrt, packa väl så går det nog bra. Jag hade för mig att Condor har Lufthansa som partner men kunde inte hitta det på nätet.

    Enda nerköpet verkar ju vara om det inte skulle vara vind och vågor. Då finns det nog inget annat än strandjogging, sprit eller böcker. Och vågsurfing om det är swell förstås. Jag tror inte min sambo skulle stå ut lika många veckor här som i Karibien men kanske ett par veckor. Och det ska ju gå att segla där även som nybörjare nästan. Resmål kring jul-nyår är mest intressant med tanke på jobbet tror jag. Men vinden kommer ju i nov-dec så det borde funka. Och då är vattnet fortfarande varmt. Och vinterstormarna härjar i Atlanten 🙂
    /Magnus

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kap Verde – Svensk researrangör??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.