Senaste nytt › Forums › Kapellskär eller Björkvik på söndag?
-
Kapellskär eller Björkvik på söndag?
Publicerad av anonym-anvandare på 27 november, 2003 vid 13:27Hej!
Brukar för det mesta dra till Björkvik när det är sydligt (är ju dock bäst vid sydväst), men är Kapellskär ännu bättre kanske?
Hur tar man sig till surstället där , är det vid Kapellskärs hamn eller är det nå’ra kringelikrok-vägar man måste leta sig fram igenom?
Irie Man
swe313 svarade 21 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
E 18 Raka spåret ut, du ser våran klubbstuga till höger, kör inte på någon färja där vägen tar slut för då hamnar du i Paldiski eller på Åland ;
Dom båda ställena är nog ganska lika, möjligt att Kapellskär har större möjlighet till mer vind då det ligger lite mer öster ut, sydligt brukar det var ganska scoppigt tyvärr.
Söndag kör vi om prognosen håller i sig, så bee there
-
Ok, låter bra, då kanske man ska testa det helt enkelt.
Vill testa Fituna också vid sydligt, men det kan man ju göra i vår.
Tack för infon!
Irie Man
-
Surfar ni fortfarande? Det är ju snart december, ni är ju inte friska
Men det tyder ju bara på att ni är en smula mer bitna av sporten än vad jag är.
Lycka till i kylan.
-
Nja det är friskt! (i vattnet) och en kul grej…
Lite exotisch att bränna av några timmar på vattnet i slutet på november, oftasr förvånad över att man inte frös ett enda dugg
-
Precis!
Var på Gotland och surfade för nå’ra veckor se’n och då var det 2 grader i luften och så snöade det lite grann. Vinden låg runt 12-16 m/s. Funkade klockrent! Körde våtdräkt (4/3) med en Short John och Lycra under och våtskor med höga skaft. Man frös lite i början men se’n blev man hyfsat varm. Efter ett tag måste man dock ge upp p g a av händerna! Körde med diskhandskar för att hålla vinden ute och det håller ett tag.
Nå’n som testat NP:s våtvante med öppen handflata? Funkar den bra?Irie Man
-
Den öppna är nog mycket bra, många kör med den, jag använder den som inte är öppen den är varm o go men lite sämre känsla.
-
Lätt, Kapellskär söndag , jag hänger på oxå
om det blir lite vind.//Tommy//
-
-
ehhh vad är det där jag ser inga vind pilar?
Ser att isbrytarna garanterar vindsurfing året om…
-
Jag och en kille till kommer oxå, siktar på formula, hoppas nån mer kör så kan vi rejsa lite mellan sjömärkena…
/peter
-
vilken tid kommer ni att var a där ute? har ingen lust att vara själv om de händer något.
-
Cio!
Kl 10:00 är vi där!
Slår på några värme fläktar i klubbstugan så det går att värma sig..
Vi ses där.
-
Jag och semivaken kommer upp runt 11:00. Jag har inte surfat sen 1 nov så det ska bli riktigt kul.
Logga in för att svara.