Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kapellskär fredag

  • surfergirl85

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 20:06

    Varför just Kapellskär?

  • surfen

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 20:19
    surfergirl85 wrote:
    Varför just Kapellskär?

    Bara för att Kapellskär är bra på vindar från Ost, nackdelen är färjorna som kommer och dunkar in och ut i farleden. Men man ser dom i god tid och det är inte så farligt ofta dom kommer. Håller värmen/vinden i sig så sticker jag nog dit. Var där förra lördagen och fick en kanondag med små prylarna. Kapellskär kan bli riktigt bra……….på OST.
    Nu verkar det som det kommer att vrida mot S, men det är fint där då med. Bara lite byigare vind.

  • robtheblob

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 20:34

    Jag funderar på att ta ledigt på fredag och dra ut och få en surf. Kapellskär är väl stället runt Stockholm som funkar bäst på O-SO, eller? Hur funkar Torö?

  • Oregistrerad

    Gäst
    17 oktober, 2006 vid 20:59

    Om det ligger på O-SO är drar jag med all sannolikhet till kapellskär på fredag. Kan bli kallt men kul. Om inte Torö funkar kanske du (RobTheBlob) har lust att dra norrut….
    //Jonas

  • bjornen

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 06:31
    RobTheBlob wrote:
    Jag funderar på att ta ledigt på fredag och dra ut och få en surf. Kapellskär är väl stället runt Stockholm som funkar bäst på O-SO, eller? Hur funkar Torö?

    Funderar också på att ta ledigt halvdag på fredag och åka till Näsby park, det blir för långt att åka för mig till kapellskär

  • pos

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 12:16

    Hur hittar man till spoten i Kapellskär? Är det några stenar i vattnet man ska se upp för?

  • surfen

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 16:09
    pos wrote:
    Hur hittar man till spoten i Kapellskär? Är det några stenar i vattnet man ska se upp för?
    Det är bara att tuta och köra
  • waterman

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 16:20

    Ett alternativ till Kapellskär vid SO är Österskärs badplats, Åkersberga.

    Klart närmare Stockholm.

    Drar nog dit på fre em.

    /Waterman

  • bjornen

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 18:30

    Seglar man åt detta håll (röda linjen) vi SO? Funkar stället om man är en vanlig feerideåkare eller ska man vara “expert” ?

  • dr-masse

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 18:49

    Kapellskär funkar fin-fint för freerideåkare!

  • markan

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 19:31
    Bjornen wrote:
    RobTheBlob wrote:
    Jag funderar på att ta ledigt på fredag och dra ut och få en surf. Kapellskär är väl stället runt Stockholm som funkar bäst på O-SO, eller? Hur funkar Torö?

    Funderar också på att ta ledigt halvdag på fredag och åka till Näsby park, det blir för långt att åka för mig till kapellskär

    Om jag har möjlighet drar jag också till Näsby Park på fredag. Är 15 år och har väl troligtvis kass tekning, det känner du igen mej på;)

  • surfen

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 19:54
    Bjornen wrote:
    Seglar man åt detta håll (röda linjen) vi SO? Funkar stället om man är en vanlig feerideåkare eller ska man vara “expert” ?

    För freeride är det perfekt, eller varför inte ändå längre ben när man håller på.
    Man kan köra hur långa ben som helst, men man ska ta det lite lugna så man hittar hem igen.Men tänk på att vinden kan vrida och öka markant när man kommer ut en bit.. Brukar köra till ön som heter plomman det brukar räcka, en sträcka på 3km ungefär sen ska man åter det känns efter ett tag.

  • pos

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 13:24

    Prognosen ser ju bra ut. Drar till kapellskär vid lunch. Hoppas vi blir fler…. inte så kul att segla ensam.

  • surfen

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 13:34
    pos wrote:
    Prognosen ser ju bra ut. Drar till kapellskär vid lunch. Hoppas vi blir fler…. inte så kul att segla ensam.
    Står sig prognosen och det verkar den göra så kommer jag och Stellan från Uppsala vara där runt 9tiden skulle jag tro.
  • bjornen

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 13:45
    surfen wrote:
    pos wrote:
    Prognosen ser ju bra ut. Drar till kapellskär vid lunch. Hoppas vi blir fler…. inte så kul att segla ensam.
    Står sig prognosen och det verkar den göra så kommer jag och Stellan från Uppsala vara där runt 9tiden skulle jag tro.

    Jag hade inte tänkt att åka så långt men jag funderar på att prova kapellskär. Har tagit ledigt från lunch och är där isåfall runt 12-13:00 Tror ni att man kan segla utan huva och handskar, äger inga för tillfället ? Har skaffat en mindre bräda som jag hade tänkt att prova, fungerar det dvs blåser man upp på land om man får problem ? om man seglar NO riktning från där man kliver i ?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kapellskär fredag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.