Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapellskär freitag eftermiddag

• Kapellskär freitag eftermiddag

Publicerad av boman på 17 juli, 2008 vid 21:22

Fredag eftermiddag Sydväst, 8-12 m/s Jag planerar på att dra ut, kommer det några flera dudes:)

//Boman

jimmyw svarade 17 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • //TOMMY//

Gäst
    18 juli, 2008 vid 05:48

Så klart boman vi hörs…..:cool2:

• wilund

Medlem
    18 juli, 2008 vid 07:34

hur vindsäkert tror ni att det blir ? jag vet att det är en dum fråga, men det känns som en lite för lång bomkörning om det är på gränsen.

stockholmare som är sjukt surfsugen , vill testa min nygamla 90 l fsw

tacksam för svar

• boman

Medlem
    18 juli, 2008 vid 07:57

@wilund 483508 wrote:

hur vindsäkert tror ni att det blir ? jag vet att det är en dum fråga, men det känns som en lite för lång bomkörning om det är på gränsen.

stockholmare som är sjukt surfsugen , vill testa min nygamla 90 l fsw

tacksam för svar

Garanterat vind 😉 Det har ju blåst runt 10 meter nu flera dar så det vore väl F-N om det inte pikar upp lite över 10 idag!!

• wilund

Medlem
    18 juli, 2008 vid 08:57

cool ,alltid bra när någon garanterar vind, från vilken tid kör ni? aldrig kul att köra själv.

tänkte dra upp vid 12-tiden

• surfen

Medlem
    18 juli, 2008 vid 17:41

Lite sent kanske! Men vilken dag det blev vid Kapellskär i dag, började lite lätt med 105 liters brädan och 7,8m² kl11:00, började med lätt överrigad avslutade med redigt överrigad 7,8. Plockade fram 84 liters och 5,9m² fint drag i tre timmar. Med andra ord en KANON DAG!!!!!

/surfen

• boman

Medlem
    18 juli, 2008 vid 18:14

Jepp sol och massor av vind. Kul att det var så många där 🙂 För min del skön fullspettaslalomsegling med Fanatic 105 och Rs6 7,2, långa kryssben och ännu längre slörar ut mot plommarn, Klassisk Kapellskärs dag.

Vill ha mer!!

• wilund

Medlem
    18 juli, 2008 vid 19:17

Kan bara hålla med super trevlig spot och trevliga locals , blir nog fler besök där .

ps. Var det sjöbris som förstärkte vinden, brukar det bli ökning under eftermiddagen på det viset vi fick idag ?

• boman

Medlem
    18 juli, 2008 vid 19:49

@wilund 483672 wrote:

Kan bara hålla med super trevlig spot och trevliga locals , blir nog fler besök där .

ps. Var det sjöbris som förstärkte vinden, brukar det bli ökning under eftermiddagen på det viset vi fick idag ?

Sjöbrisen gjorde nog sitt men det brukar inte öka direkt, däremot vrida mot syd-sydost precis som det gjorde idag på sena eftermiddagen.

//Boman

• jimmyw

Medlem
    19 juli, 2008 vid 10:13

Halloj,kul att det rör sig i kapellskär.Kommer snart hem efter några körningar med 3,5(ca 25 dagar) -Jimmy

• boman

Medlem
    19 juli, 2008 vid 10:22

@JimmyW 483769 wrote:

Halloj,kul att det rör sig i kapellskär.Kommer snart hem efter några körningar med 3,5(ca 25 dagar) -Jimmy

Ha ha kul att höra från dig Jimmy, efter 6 veckor i Pozo så lär du nog behöva vila upp dig i Kapellskärs brisar…

Hälsa resten av gänget 😉

• jimmyw

Medlem
    19 juli, 2008 vid 15:40

@Boman 483773 wrote:

Ha ha kul att höra från dig Jimmy, efter 6 veckor i Pozo så lär du nog behöva vila upp dig i Kapellskärs brisar…

Hälsa resten av gänget 😉

RS… 7,2 hmmmmmm nya glada investeringar-måste vara tidernas mest ultimata kit

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA