Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kära Örebroare

  • slor4ever

    Medlem
    5 juli, 2009 vid 20:43

    Vet inte om du egentligen väntar på att någon från Arboga skall svara nu…
    Hur som helst, Lunger borde fungera. Alternativt finns Sjötorp(secret) som ligger närmare Örebro.

    Du ser ställena här: http://www.orebrosurfarna.se/karta

  • svennebanan

    Medlem
    5 juli, 2009 vid 21:54
    Slör4Ever;557206 wrote:
    Vet inte om du egentligen väntar på att någon från Arboga skall svara nu…
    Hur som helst, Lunger borde fungera. Alternativt finns Sjötorp(secret) som ligger närmare Örebro.

    Du ser ställena här: http://www.orebrosurfarna.se/karta

    Jag tänkte att det skulle vara så finurligt att båda kunde svara;).

    Jag åker till Lunger då jag redan är halvvägs dit (Lillkyrka). Kan man kliva i längre ut än hamnen?

  • svennebanan

    Medlem
    6 juli, 2009 vid 07:51

    Jahapp då drar jag till Lunger. Hoppas nån mer Arboga/Örebro bo har samma plan. Det där med “kära örebroare” är väl ingen issue längre hoppas jag;).

  • svennebanan

    Medlem
    6 juli, 2009 vid 18:55

    Att Hjälmaren leverar mer vind än vad man kan tro är återigen bevisat. Full macka mest hela tiden med 7.1 mellan 11 och 15 och då släpar jag runt på en hel del extra kilon (brädan givetvis;)). Men att kryssa ut vid Lungers hamn med liten bräda är nog inget jag någonsin kommer att behärska (förbannelsens privat väg för att komma längre ut på udden). Är det bättre vinkel vid Sjötorp? Stenar?

  • slor4ever

    Medlem
    7 juli, 2009 vid 07:02

    Kul att du blev nöjd!
    Vi har tidigare kört in på den privatavägen för att ta oss ända ut till udden. Pratade lite med några gubbar och då var det ok. Kanske beroende på att det knappast var badsäsong dom gångerna (april o oktober har jag för mig).
    Väl där ute är det bara lite vass man måste kryssa förbi.

  • svennebanan

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 06:45

    Nordväst i eftermiddag, det blir N Ässundet då väl eller finns det något annat hemligt ställe?

    (jag misstänker dock att minst en Örebroare har dragit sig mot Rullsand eller Västkusten;)).

  • ludde_l

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 07:21

    Läppe eller Dimbo är bättre än Ässundet på NV. Och givetvis så kan inte jag surfa när vinden väl kommer, jag får hoppas att den håller till i morgon!

  • svennebanan

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 08:07
    Ludde_L;558071 wrote:
    Läppe eller Dimbo är bättre än Ässundet på NV. Och givetvis så kan inte jag surfa när vinden väl kommer, jag får hoppas att den håller till i morgon!

    Jo det borde jag ju hajjat utifrån beskrivningarna på Örebrosurfarnas hemsida. Är det någon annan som ska dit i eftermiddag?
    (jag utgår från Lillkyrka så jag undviker gärna bilkörning till andra sidan sjön om det inte finns sällskap)

  • svennebanan

    Medlem
    17 augusti, 2009 vid 09:35

    Bra drag igår på Norra Ässundet! 5.9 ett tag på morgonen sen 5.0 och jag skotade väl in tre fyra ggr på hela dagen;). Jag har tragiskt nog aldrig ens kört 5.0 förut och nu dessutom rejält överriggat stundtals. Kungligt med räkmackelunch och utedass med sjöutsikt. Helt suverän prognostrip från Sthlm (iofs svärföräldrar 5km från spot). Trevligt sällskap och med Örebrosurfarnas egen hovfotograf på plats.

    http://deja.se/bilder/surf09081/index.html

  • svennebanan

    Medlem
    14 maj, 2010 vid 16:00

    Jag lägger ut från Lungers hamn nångång imorrn eftermiddag om det skulle finnas likasinnade.

  • surfslusken

    Medlem
    14 maj, 2010 vid 16:14
    Slör4Ever;557206 wrote:
    Vet inte om du egentligen väntar på att någon från Arboga skall svara nu…
    Hur som helst, Lunger borde fungera. Alternativt finns Sjötorp(secret) som ligger närmare Örebro.

    Du ser ställena här: http://www.orebrosurfarna.se/karta

    E de styr eller barbords ridning som gäller där??

  • svennebanan

    Medlem
    14 maj, 2010 vid 16:34
    surfslusken;611661 wrote:
    E de styr eller barbords ridning som gäller där??

    Klivit på rödvinet för kvällen?

  • surfslusken

    Medlem
    14 maj, 2010 vid 16:41
    svennebanan;611667 wrote:
    Klivit på rödvinet för kvällen?

    Näe, de e faktiskt vitt, för andra helgen i rad! Och menar ja INTE färgen på vinet! 🙂

  • svennebanan

    Medlem
    14 maj, 2010 vid 16:57
    surfslusken;611670 wrote:
    Näe, de e faktiskt vitt, för andra helgen i rad! Och menar ja INTE färgen på vinet! 🙂

    Det var nog lika oväntat som vågridning på Hjälmaren. Bra där!

  • surfslusken

    Medlem
    14 maj, 2010 vid 17:19
    svennebanan;611674 wrote:
    Det var nog lika oväntat som vågridning på Hjälmaren. Bra där!

    E faktiskt lite överraskad, ja nästan chockad, själv.

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kära Örebroare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.