Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Karlskronasurfare!

  • Karlskronasurfare!

    Publicerad av watertouch på 15 augusti, 2003 vid 08:41

    Nu börjar det blir rätt mycket folk i Kna som surfar, så är det inte dags att väcka liv i den gamla klubben igen? Vi skulle kanske kunna flytta containern till Saltö eller nåt annat lättåtkomligt ställe och smälla upp en vindmätare med lite internetaccess osv.

    Spread the word, så kanske vi kan ordna ett möte nån gång och planera lite!

    mvh, Oskar
    oskar@densitet.com

    sunken svarade 20 år, 9 månader sedan 14 Medlemmar · 43 Svar
  • 43 Svar
  • brutus

    Medlem
    15 augusti, 2003 vid 10:02

    Låter som en svinbra idé.
    Har själv enda nyckeln (i dagsläget) till surfboden på Verkö, men skulle gärna ta ett snack om vad vi kan hitta på…
    Vill ju definitivt ha med fler folk som surfar, o kanske skulle sparka liv i klubben igen!

    Men att flytta boden kan vara lättare sagt än gjort 🙁

    Slå en signal 0709 666788 så kan vi kanske styra upp nå´t?

    / Martin Hultman

  • banankontakt

    Medlem
    15 augusti, 2003 vid 10:12

    Jag har börjat surfa igen efter många års uppehåll och håller till i Karlskrona under veckorna. Att bilda en klubb vore fint – jag är med. Vad det gäller vindmätare så skulle jag gärna vilja ha en i Torhamn. Jag har sett att det sitter en på militärernas torn. Tror ni att man skulle kunna be snällt om att få tillgång till den eller måste man montera och koppla upp en själv.

    /Joakim

  • sunken

    Medlem
    16 augusti, 2003 vid 07:03

    Vilken klyftig idé..
    Snart dags att ta tag i det.

  • martink

    Medlem
    16 augusti, 2003 vid 07:22

    Bra ide!

  • brutus

    Medlem
    16 augusti, 2003 vid 11:37

    Svar till:


    .
    Snart dags att ta tag i det.

    [/ QUOTE ]

    Vaddå snart? Vi ordnar det nu! Inget Karlskrona-det-gaur-ente-tjafs…
    Jag vet inte hur man får tag i er, men mitt nummer är 0709 666788 o jag e me närsomhelst på o ta ett snack…

    mvh / Martin smile.gif

  • markram

    Medlem
    16 augusti, 2003 vid 11:41

    Är det fortfarande ett hembygge uppspikat på sidan av Boden?

  • brutus

    Medlem
    16 augusti, 2003 vid 11:58

    Nix, kan ha varit gamla boden?
    På verkö står se´n länge ett gammal rött schabrak, sans hemmabygge…
    hörde nå´t om gamla rosa o gula bodar som fanns där på 80-talet, när var du där sist?

    Ska nå´n va me o dra igång en klubb eller?
    /Martin

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 augusti, 2003 vid 23:25

    Jag är med!

  • matsb

    Medlem
    17 augusti, 2003 vid 23:52

    grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif
    Känns som om denna utpost i Sverige med närheten till Haga bara blir populärare med åren också måste ha en klubb nu när det har tagit Fart igen och tillverkarna lärt sig av läxan & sett till så att det inte bara blir en fluga som det en gång var vilket ledde till att många slutade confused.gif.
    En “oldboy” som var med när man köpte byggsatser i frigolit hos tidningen Åka skidor…. grin.gif
    /Mats

  • brutus

    Medlem
    18 augusti, 2003 vid 11:49

    Då väntar jag bara på att dessa anonyma människor som är med slår en signal. 0709 666788
    Det blir så jobbigt att gå igenom hela telefonkatalogen o fråga om folk vill surfa…

    Klart Karlskrona borde ha en klubb! “Karlskrona – Med vind i seglen” e ju banderollen!?!

    / Martin

  • banankontakt

    Medlem
    18 augusti, 2003 vid 16:48

    Kanske vore det dags att träffas över en öl någon kväll och “bilda” klubben. Någon som är slängd i datorernas värld kanske kan ordna en mailinglista eller liknande så att vi lättare kan hålla kontakt.

    /Joakim 0708-30 16 26

  • watertouch

    Medlem
    18 augusti, 2003 vid 16:59

    Vi kommer att fixa ett möte nån kväll i början på nästa vecka någonstans på högskolan/gräsvik för att planera lite, jag meddelar när vi bestämt något mer exakt.

  • hugoh

    Medlem
    18 augusti, 2003 vid 20:11

    Jag tänkte på det med att flytta boden häromdagen ….kan nog bli svårt då enda vägen till och från pain island i dagsläget innehåller en rätvinkel och boden är ganska lång…det tänkte dom nog aldrig på när dom fyllde igen…eller tror ni dom har K-märkt boden och absolut inte vill att den ska lämna pain island? ….:-)

    klubben har numera en egen/ny mycket informativ hemsida…:-).
    http://www.publiccollective.com/internet/cwc/

    formula H

  • watertouch

    Medlem
    18 augusti, 2003 vid 20:26

    Det kanske går att hitta en ny (gammal) container på nåt sätt. Kanske kommunen kan supporta på nåt sätt. Vi diskutera det på mötet.

    Najs med hemsida. Här e länken till vad jag en gång i tiden påbörjade som en spotguide för blekinge. Håller på att måla om sjökortsbilderna så att inte sjöfartsverket ska ha så mycket att anmärka på…
    http://bonex.rsn.bth.se/~oskar/blekvind/

  • matsb

    Medlem
    18 augusti, 2003 vid 20:52

    Den delen med spots är verkligen sånt som man gillar…med alla fina stenar. Som tur var så kör man inte formula med fenor på 70cm…..kan bli dyrt och många sömnlösa nätter!

    Nu kommer du vara “RetroOskar” för mig, alltid rätt som vanligt…..Najs!!
    /Mats

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Karlskronasurfare!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.