Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Karpathos,Devils Bay

  • Karpathos,Devils Bay

    Publicerad av swe223 på 7 augusti, 2006 vid 15:17

    Här kommer några bilder från devils bay, karpathos
    Får se om jag orkar redigera det frugan filmat till en kort liten speedfilm.
    //Nicklas

    Knatte svarade 17 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • tobhed

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 16:01

    Är det stället som ligger alldeles bredvid flygplatsen?

  • swe223

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 16:19

    Nej, Devils bay är den tredje viken som ligger längs bort från flygplatsen.
    Lagune kallas viken närmast flygplatsen, sen kommer chicken bay och sist devils bay.
    //Nicklas

  • surfan

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 07:24

    Dagsrapport från konfdeltagaren “Hankloose” som åkte till Karpathos igår….Fullt tryck i 5.0 Naish Stealth och Fanatic Falcon speedbräda. 36.5 knop på GPS:en Vind c:a 20 M/s. Igår blåste det 25m/s. Om 2 dagar kommer Albeau Dunkerbeck mfl dit och kör speedtävling. Behöver jag nämna att det är grönt badkarsvarmt vatten också… Väldigt nära himmelriket!

    Hittade detta inlägg på fel ställe ös på Bolibompa

  • swe223

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 07:50

    Bra jobbat Hankloose! Det låter som om förhållandena är snarlika från när jag var där i slutet av Juli. Kör hårt Hankloose så kommer du att ta 40 knop !
    //Nicklas

  • speedjanne

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 10:43

    Rapport från Henke imorse…

    Skönt nu blåser det bara 15m/s på morronkvisten! Men Janne JAG VÅGAR INTE FALLA AV JA VÅGAR INTE FALLA AV JAG ÄR RÄDD!!

    Surfan hur kommenterar man detta??

  • jester

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 11:01

    För lite gröt??? 😉

    Det är väl ett tecken på att Karpathos är grymt bra med avseende på vind, men vattnet är långt ifrån perfekt…

  • surfan

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 11:32
    Speedjanne wrote:
    Rapport från Henke imorse…

    Skönt nu blåser det bara 15m/s på morronkvisten! Men Janne JAG VÅGAR INTE FALLA AV JA VÅGAR INTE FALLA AV JAG ÄR RÄDD!!

    Surfan hur kommenterar man detta??
    Han måste köra insig på prylarna så han får riktigt förtroende för dom
    sen är det bara att töja på gränsen så mycket man kan.
    Pratade med han i morse han var skärrad men på gått hömör
    det blir nog lättare när det blåser runt 15m/s och större segel (5.8)

  • speedjanne

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 18:54

    Dagsrapport..

    Henke körde Fanatic falcon speed och RS6 5.8 med bra tryck.
    Proffsen börjar droppa in. Ben Van der Steen och Dan Ellis frågade om Henke ville med ut och formationssegla vilket han hängde på. Henke hängde på rätt bra utom när dom gippade.Trevliga killar tydligen.I morgon kommer Dunkerbeck.

  • surfan

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 19:13
    Speedjanne wrote:
    Dagsrapport..

    Henke körde Fanatic falcon speed och RS6 5.8 med bra tryck.
    Proffsen börjar droppa in. Ben Van der Steen och Dan Ellis frågade om Henke ville med ut och formationssegla vilket han hängde på. Henke hängde på rätt bra utom när dom gippade.Trevliga killar tydligen.I morgon kommer Dunkerbeck.
    fan va kul man blir så avis

  • getwet

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 19:28

    Jag lovar att du o jag Surfan ska formationssegla på TT i höst, defilering heter det också tror jag, eller ärevarv för team fanatic/NP:wink:

  • surfan

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 20:11
    getwet wrote:
    Jag lovar att du o jag Surfan ska formationssegla på TT i höst, defilering heter det också tror jag, eller ärevarv för team fanatic/NP:wink:
    Ja längtar redan fan va kul
  • faster

    Medlem
    20 augusti, 2006 vid 20:25
    surfan wrote:
    getwet wrote:
    Jag lovar att du o jag Surfan ska formationssegla på TT i höst, defilering heter det också tror jag, eller ärevarv för team fanatic/NP:wink:
    Ja längtar redan fan va kul
    Då ska jag o Jester åka åttor runt er!………..Men först ska vi till Holland och köra ESM.
  • hankloose

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 19:31

    Hello Surfers!
    Kan bara saga att jag nu kort in mig pa speedbradan.Och i halv mediokra forhallanden har jag kort hur manga repor som helst over 35 knop utan att kanna nagon somhelst skrack. Men nu e inte vinden sa stark! Har tva dagar till att trimma in grejerna och imorrn ska det blasa mellan 12 och 17. Hotshotsen har landat! Har skymtat bade finian och bjorn. Banan e bara 250 meter och det e om man far en fet vindby i borjan som kommer avgora.

    Aterkommer snart igen! Rock on!!!

    Henke

  • fredrik-ygge

    Medlem
    22 augusti, 2006 vid 19:47
    Hankloose wrote:
    Hello Surfers!
    Kan bara saga att jag nu kort in mig pa speedbradan.Och i halv mediokra forhallanden har jag kort hur manga repor som helst over 35 knop utan att kanna nagon somhelst skrack. Men nu e inte vinden sa stark! Har tva dagar till att trimma in grejerna och imorrn ska det blasa mellan 12 och 17. Hotshotsen har landat! Har skymtat bade finian och bjorn. Banan e bara 250 meter och det e om man far en fet vindby i borjan som kommer avgora.

    Aterkommer snart igen! Rock on!!!

    Henke

    Låter helt fantastiskt!

    Lycka till med att återta de snabbaste 2s-tiderna etc till västkuståkare!

  • swe223

    Medlem
    23 augusti, 2006 vid 19:03
    Hankloose wrote:
    Hello Surfers!
    Kan bara saga att jag nu kort in mig pa speedbradan.Och i halv mediokra forhallanden har jag kort hur manga repor som helst over 35 knop utan att kanna nagon somhelst skrack. Men nu e inte vinden sa stark! Har tva dagar till att trimma in grejerna och imorrn ska det blasa mellan 12 och 17. Hotshotsen har landat! Har skymtat bade finian och bjorn. Banan e bara 250 meter och det e om man far en fet vindby i borjan som kommer avgora.

    Aterkommer snart igen! Rock on!!!

    Henke
    Låter grymt Henke! Som du säger är banan mycket kort och det är inte många meter kvar efter man har passera 250 meters bojen innan man måste gippa (eller krasha) för att inte kollidera med räddnings båten eller köra upp på land. Det är synd att man inte kan fortsätta längre för det är i slutet av banan som jag upplevde att det blåste bäst. Det gäller att ta så mycket höjd som möjligt när man seglar ut från beachen för att kunna segla nära stranden och falla av så mycket som möjligt när man sedan speedar tillbaka mot surfcentret. Mina bästa tider fick jag när seglade runt 5-10 m från stranden. Det ser grunt ut men det är ingen fara jag har rekat hela vägen från surfcentret upp till berget där man vänder och det är midjedjupt hela vägen längs stranden.
    Har det varit några tävlingar idag? Skulle vara kul och höra vad proffsen gjort för resultat.
    Kör hårt Henke!
    //Nicklas

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Karpathos,Devils Bay

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.