Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kärringviken i morgon??

  • Kärringviken i morgon??

    Publicerad av frasselinho på 27 september, 2008 vid 11:48

    Hej,

    Tror ni kärringviken funkar i morgon, har aldrig varit vid torö,
    funkar k-viken på VNV??

    Nåt annat ställe som e bra på den riktningen?

    dock inte ravinvägen i saltis, tycker det alltid blir så satans byigt där.

    Tack

    Frasse

    Borttagen användare svarade 15 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • argulander

    Medlem
    27 september, 2008 vid 18:04

    Kärringviken är inte så jättebra på V och VNV, det ligger ju en stor ö i vägen för vinden, vrider det över ordentligt på NV är det bättre. Långt att åka och långt att bära grejorna. Byigt blir det väl tyvärr oftast nästan överallt i Stockholmstrakten när det ligger på VSV-VNV. Övriga ställen på VNV är tex Fågelöudde på Lidingö (vilket väl går bort i morgon pga Lidingöloppet). Lövsta eller Sätrastrandsbadet går väl också på VNV. Klas

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    27 september, 2008 vid 20:56

    Hade tänkt fågelöudde på Lidingö Sön fm, var inte Lidingöloppet idag 27/9?
    http://www.lidingoloppet.se/start/invitation.cfm?Rac_ID=1
    Kanske är nåt imorgon också…..Nån som vet ?
    Var ska man dra annars ?

    Vill surfa !

    Hade en byig dag vid Görveln idag. Kan tänka mig att det var hundra gånger bättre vid Dalarö……….men jobbar man och har lite tid över så får man ta det som bjuds……

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    27 september, 2008 vid 21:02

    Om man kollar på vindguru så är det en jäkla skillnad på vind om man jämför Lidingö, Dalarö och Torö. Mycket bättre vid Dalarö och Torö, finns det inte nåt bra ställe ? HJÄLP !

  • grrrr

    Medlem
    27 september, 2008 vid 22:18

    kärringviken på ingarö – seriöst.

    1 km från björkvik. Seglade där idag på VSV och det brukar fungera bättre vid NV. Vinden börjar jaga igenom ingaröfjärden då. 50m guppa och sen bang…
    Har aldrig seglat på erstaviken men jag kan tänka mig att det är likadant, fast utan byar.

    Kör slingerstigen ner till stranden, dumpa grejer, parkera vid lilla sand, gå tillbaka 5 min.
    Alt. kör slingerstigen ner till stranden, parkera, rigga, åka. Det brukar stå massor med bilar där på sommaren.

    Det finns ett annat ställe inlag på ‘spotguide’ vid ingaröfjärden, grönskan. Har aldrig varit där men det ser bra ut på kartan för NV.

    Det händer ibland att folk åker där, testa…

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    27 september, 2008 vid 22:39

    Tack för svar ! Jag kör på det och försöker dra dit så tidigt jag orkar. Nån mer som ska dit ? Inte roligt att segla själv…….

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    27 september, 2008 vid 22:43

    Kärringviken alltså…..

  • frasselinho

    Medlem
    28 september, 2008 vid 07:10

    e sugen på detta ställe oxå.

    nån som har beskrivning hur tar sig dit, till björkvik hittar jag.

    ingen som tror på kulans brygga idag, ska ju funka på VNV.

  • anilson

    Medlem
    28 september, 2008 vid 08:12

    @Grrrr 503142 wrote:

    kärringviken på ingarö – seriöst.

    1 km från björkvik. Seglade där idag på VSV och det brukar fungera bättre vid NV. Vinden börjar jaga igenom ingaröfjärden då. 50m guppa och sen bang…
    Har aldrig seglat på erstaviken men jag kan tänka mig att det är likadant, fast utan byar.

    Kör slingerstigen ner till stranden, dumpa grejer, parkera vid lilla sand, gå tillbaka 5 min.
    Alt. kör slingerstigen ner till stranden, parkera, rigga, åka. Det brukar stå massor med bilar där på sommaren.

    Det finns ett annat ställe inlag på ‘spotguide’ vid ingaröfjärden, grönskan. Har aldrig varit där men det ser bra ut på kartan för NV.

    Det händer ibland att folk åker där, testa…

    Menar du längs ner vid Klacknäset eller?

  • grrrr

    Medlem
    28 september, 2008 vid 08:45

    Menar du längs ner vid Klacknäset eller?

    ja, runt udden. Kolla på kartan. Det är första stranden norr om klacknäsudden, den heter faktiskt Kärringviken. Jav vet inte vad den heter på eniro.

    Köra dit: kör till björvik, 500m innan bryggan till höger mot mörtvik, 2a till vänster efter 500m där det står bad (samma som stora/lilla sand).

    Sen, hålla till höger där vägen delar på sig (Slingerstigen), köra ner 500m tills vägen tvärsvänger. Framme.

    Superenkelt. Bara leta upp slingerstigen på en karta.

  • anilson

    Medlem
    28 september, 2008 vid 09:50

    @Grrrr 503204 wrote:

    ja, runt udden. Kolla på kartan. Det är första stranden norr om klacknäsudden, den heter faktiskt Kärringviken. Jav vet inte vad den heter på eniro.

    Köra dit: kör till björvik, 500m innan bryggan till höger mot mörtvik, 2a till vänster efter 500m där det står bad (samma som stora/lilla sand).

    Sen, hålla till höger där vägen delar på sig (Slingerstigen), köra ner 500m tills vägen tvärsvänger. Framme.

    Superenkelt. Bara leta upp slingerstigen på en karta.

    Alltså in på rundsvängen vid parkeringen? in vid radhusen?
    Man kommer inte ner vid kurvan eller? där det är en bom på min karta. måste ner och kolla, vi så att det var någon där nere igår, vi låg uppe vid Björkviks brygga och körde.

  • grrrr

    Medlem
    28 september, 2008 vid 19:48

    Alltså in på rundsvängen vid parkeringen? in vid radhusen?
    Man kommer inte ner vid kurvan eller? där det är en bom på min karta. måste ner och kolla, vi så att det var någon där nere igår, vi låg uppe vid Björkviks brygga och körde.

    Eh.. precis. In vid radhusen (slingerstigen), det står en bom där men det är inte mer än ett staket. Därifrån är det inte mer än 50m ner till vattnet. Just nu är det ett hus till salu där, Slingerstigen 70 tror jag.

    Det finns en bom i svängen på den stora vägen också men där går det inte att parkera (utfart, busshållplats osv.).

    Jag åkte där både igår och idag, båda var bra (5.5m) men idag var det zuperzpitzenklasse, som mest nästan 50km/h.

    Det blir rätt korta slag (~1400m på bifogad bild), rätt bra gipptränng. Jag hamnade aldrig riktigt i lä, hade säkert kunna åka längre. Och eftersom ‘fetchen’ är från typ Saltsjöbaden blir det guppigt på den här sidan också. Det känns tryggt…

    Pil: vindrikning
    ostbåge: kärringviken
    prick: björkviks brygga

  • willyskipper

    Medlem
    28 september, 2008 vid 20:03
  • grrrr

    Medlem
    28 september, 2008 vid 20:08

    Säkert, men jag har ingen lust att köra bil.

    Det var någon eller några där idag och åkte.
    Den där läudden är faktiskt inte så farlig, det blåser bara inte lika mycket. Det är värre på stranden, där blåser det ingenting.
    Gupp, prutt, VROOOMM!

  • mexi_

    Medlem
    29 september, 2008 vid 11:11

    Grönskan har också en bom och det blir mycket längre att gå och dessutom är det svårt att parkera där, synd för det verkar så bra!

    Björkvik funkade rätt bra, fick gupp ut en bit bara…

    willyskipper;503365 wrote:
  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    29 september, 2008 vid 16:44

    Jag var där ca 09:30 och det såg jäkligt bra ut, tyvärr så var det inte nån annan där, och eftersom jag inte surfat där förut och vill absolut inte surfa själv så drog jag till erstaviken istället. Hade gärna surfat där men jag får ta reda på hur dags folk tänker dra dit nästa gång. Jag tycker det är jäkligt bra att starta en tråd vid bra prognos så kan man hitta bra ställen och där andra tänker åka.

    Blir fler trådar i veckan ser jag…….

    Mvh Urban

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kärringviken i morgon??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.