Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Katastrof surf total på svt!!!!!!!!
-
Katastrof surf total på svt!!!!!!!!
Publicerad av anonym-anvandare på 28 april, 2002 vid 18:52Det var det sämsta surfprogrammet jag någonsin sett. När Laird hamilton och grabbarna försöker göra sig coolast i världen genom att filma sig på Jaws kan man tycka att de tar lite mer ära än att det inte finns någon annan som också har gjort anspråk på det.
Men vad var dessa för tomtar???? Vad visste de om surfing och varför var de med i en film som handlade om surfing????
T.o.m. Rush Randle gjorde ju bort sig.Pinsamt och oerhört irriterande. Om vi nu fick en chans knapp timme på svt för att folk skulle förstå vad vi verkligen håller på med och är. Varför ett sånt här uruselt program?????
f-bannad Björn
anonym-anvandare svarade 23 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
jag tror att du inte förstår dig själv, sluta gnälla din dummskalle. Helt omöjligt hur negativ vissa kan vara. Var för 1 gångs skull glad att nån visar nått om surf över huvudtaget. Du måste var den dummaste som finns och jag hoppas att du snart blir på kört av en drunk alkoholist istället från en våg i oceanen.
Bra med olika osikter men din attitude gör att ingen annan kommer att förstår surf nånsin. Människor som du gör mig ARG!! BE POSSITIVE OR DROWN
-
Jag tycker nog att det finns anledning att vara negativ. Att filma en mängd ansikten som uttalar sig mer eller mindre klokt och filosofiskt om havet och vågor är inte god television enl. min mening. Hade man kört surfbilder samtidigt med intervjuerna tror jag att ni alla blivit mer belåtna.
-
Visst Arnie!
Du har rätt. Jag var hur lycklig som helst att svensk television ”visade surf”. Det var verkligen inte det jag klagade över. Men jag har starka känslor för det vi håller på med. Jag blev himla besviken när de lurar på svensk television sån skit. Jag tycker var och en av de som brinner för detta borde känna sig felrepresenterad.
Du tycker ju inte om när jag brukar påstå att du tysk så du borde veta vad jag talar om. Hi hi. Kolla min hemsida så vet du vem du trackar ner på.björn
-
Hej,
Tycker själv att filmen var helt OK. De kunde i och för sig skurit ner lite på helikopterbilderna och visat mer surf, men ändå..
-
märkligt att du tror att du vet vad alla andra känner. Hadde du lysnat bättre då hadde du förståt: ”it’s in the eye of the beholder!” så du behöver inte tala om för mig vad jag känner. Det vet bara jag, så tala för dig själv. Och jag viste direkt vem jag trackar ner på.
Jag förstår bara inte attituden. Tänk lite efter:
en TV dokumentär är gjort för allmäna publiken, inte för endast oss surfare och det är omöjligt att göra den rätta dokumentär om (vind)surfing. Alla har olika uppfatningar/kännslor som man hur mykcet man filmer, pratar etc aldrig får bra uttryck till, tills man har gjort det själv, eller hur?.
istället skriv en email till SVT och tackar de för dokumentären så att dem nästa gång visar än som är (ännu) bättre. Som gör att ”vanliga” folket börjar förstår bättre varför och vad vi sysslar med hela vårt dagliga liv
ok, enough, vi ses på vattnet…???
-
Vissa omdömen här på konfen om filmen Absolut Surf som visades i lördags på SVT1 måste bara bli kommenterade.
Några är tydligen besvikna och hade hoppats på ett program som skulle visa hur jävla gött det är att surfa/vindsurfa i allmänhet och på Jaws i synnerhet.
Hur i helvete skulle film kunna återge den känslan???
Samtidigt kan jag som redan påpekats tycka att det var lite väl mycket helikopter och snålt med surfbilder men på det hela taget tyckte jag personligen att det var befriande med en film som inte visade ”en massa radikala klipp ackompanjerat av intelligensbefriad skatepunk”, sådana filmer går det redan 13 på dussinet…
Skönt med en film som visar att det finns surfare som söker känslan utan ha tuffhetskomplex.
För er som verkligen vill se radikal surf på Jaws rekommenderas filmen In Gods Hands med bla. Rush Randle-waterman, inte vattendjur…
/M -
Är du helt puckad eller….? och e du oxå en tönt med hemsida med aaaaallt han har gjort, pga att din kuk e för liten eller?
halmstad local
-
Angående helikopterdebatten……
Jaws surfades för första gången i början av -90 talet (det finns i och för sig historier/skrönor om att det surfades där redan på -60 talet, men inget som är bekräftat) och för att över huvud taget kunna surfa där krävs helikopter eller jet skis, dels för transport ut dels för att bli räddad om man skulle fastna i vågens whitewater. Därav fokuseringen på helikoptern i programmet.De surfsekvenser som visades med Laird Hamilton och Dave Kalama var hur grymma som helst.
För er som vill läsa mer om big wave surfing rekommenderas boken ”The Big Drop” av Long Long. I denna finns bl.a berättelsen om första gången Jaws surfades….
-
Tja!
Vill bara gå in och ställa mig på Björns sida i den här debatten. Blev klart besviken på filmen.
Håller med om att när man väl får sin sport visad en halvtimme i TV vill man att den ska representera det man gillar. (Även om man inte direkt brukar rippa Jaws)
Därför gillar jag inte heller vindsurfing i OS, vilket även det ger en lika skev bild.
Skulle de visa några timmar till surf/vindsurf per år kanske jag inte skulle bli lika besviken, men nu tipsade jag lite folk jag känner om att det skulle bli surf på TV och blev därför grymt besviken.
För övrigt verkar det blåsa varma vindar i Halmstad i år 🙂
/Larry
-
Tja!
Vill bara gå in och ställa mig på Björns sida i den här debatten. Blev klart besviken på filmen.
Håller med om att när man väl får sin sport visad en halvtimme i TV vill man att den ska representera det man gillar. (Även om man inte direkt brukar rippa Jaws)
Därför gillar jag inte heller vindsurfing i OS, vilket även det ger en lika skev bild.
Skulle de visa några timmar till surf/vindsurf per år kanske jag inte skulle bli lika besviken, men nu tipsade jag lite folk jag känner om att det skulle bli surf på TV och blev därför grymt besviken.
För övrigt verkar det blåsa varma vindar i Halmstad i år 🙂
/Larry
-
Att det överhuvudtaget körs surfing på svt är smått fantastiskt. Men jag håller med om att dokumentären inte var något vidare. Jag har sett några rikitg bra dokumentärer om Jaws på discovery eller extrem kanalen.
-
Alltså.
Helt underbart att dom visar surf på SVT, och många av inslagen och intervjuerna i filmen var mkt tänkvärda. Dock tyckte jag rätt och slätt det var för mycket snack och för lite surf.
Håller med någon som sa att det var omöjligt att försöka återge känslan av att surfa i en film, och att det var en sådan här film som kunde få svenska folket att förstå vad det är vi håller på med. Men lite mer surf kunde det dock ha varit, om jag aldrig hade surfat men var nyfiken och kollade filmen hade jag iaf. blivit besviken. Vidsomsord om havet i all ära, men man behöver lite mer för att få folk intresserade…
-
Filmen kändes lite som för ”mycke snack och lite hockey!”
Men man kanske ska vara lite nöjd i alla fall för annars brukar det vara
”mycke hockey och ingen surf” på SVT.För min del var det helt klart förväntningarna på att se massa surfbilder
som gjorde att filmen kändes som en lång transportsträcka. Annars var
den nog inte helt fel.//Andreas
-
Lugna upp dig lite nu. tycker inte att man kallar någon för dumskalle och säger att han ska drunkna.. inte på konfen iaf
håller med björn. filmen kunde varit bra mycket bättre.
Logga in för att svara.