• Publicerad av andreas-f på 1 september, 2006 vid 08:31

    Nån som vet om kepplergubben är hemma? Jag har mailat honom tre gånger under två veckors tid nu om att jag vill köpa en bräda men får inte ens flasche till svar.

    bill svarade 16 år, 6 månader sedan 16 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • marty

    Medlem
    1 september, 2006 vid 09:51

    Har själv samma problem. Inget svar… Förra gången verkade det som han behövde ett par dagar på sig att samla sig för att prestera lite engelska men inte så lång tid som två veckor…

  • speedjanne

    Medlem
    1 september, 2006 vid 10:10

    Ring! Han svarade direkt…

  • marty

    Medlem
    1 september, 2006 vid 10:18

    Tyska… Funkar sådär för mig… Hans engelska är väl som min tyska eller ?

  • marty

    Medlem
    1 september, 2006 vid 14:37

    Nu har jag fått svar så gubben lever 😉

  • bill

    Medlem
    2 september, 2006 vid 19:58

    Det där med att de inte kan engelska är grymt överdrivet.
    Första gången jag var på väg att köpa prylar av tysken satt jag och skrev/översatte med babel fish.
    Efter några mail svarade han plötsligt på engelska, meningsbyggnaden blir väl inte helt rätt utan kunskap eller med babel fish…
    Numera skriver jag alltid på engelsk, svaren kan vara lite kryptiska men är man själv övertydlig och lägger upp frågorna så att det bara går att svara ja eller nej brukar det funka.
    Stor del av det kryptiska ligger i att de svarar väldigt kort oftast, kan tänka mig att de får ett och annat mail…

  • Knatte

    Gäst
    2 september, 2006 vid 22:07

    @marty]Nu har jag fått svar så gubben lever -)[/QUOTE wrote:

    Jag fick svar direkt idag. Han skulle skeppa iväg min Isonic 87 på måndag enligt löfte :tongue:

  • thomme

    Medlem
    2 september, 2006 vid 22:46

    Fick mina Search 06 i går c:a 3 tkr stycket, 1 veckas lev tid. Får man bara svar går det fort.

  • andreas-f

    Medlem
    3 september, 2006 vid 18:43

    Verkar som att han ignorerar mig – fortfarande inget svar. Vågar inte ringa eftersom jag inte kan tyska alls. Får maila igen då…

  • bill

    Medlem
    3 september, 2006 vid 19:02
    Bill wrote:
    Det där med att de inte kan engelska är grymt överdrivet.

    Jag säger det igen, de kan engelska.
    Tar det lång tid med mailen tycker jag att du ska ringa, skicka ett mail precis före så har ni något att diskutera runt.

  • herodude

    Medlem
    3 september, 2006 vid 19:07

    han är mannen, var lite orolig när jag beställde, så mailade ltie bara för att varapå den säkra sidan, så ringde han upp.. inte dundergrymm på engelska men han gjorde sig helt klart förstådd…

  • Oregistrerad

    Gäst
    7 september, 2006 vid 20:40

    ska oxå ringa Keppler för att köpa två segel. Såg att hans nummer är 07231 101818. Men vad är det för landskod till Tyskland.
    (Sen skippar man väl första nollan i numret som vanligt?)

    Tror ni jag får ett bättre pris när jag köper två segel på en gång? Ska köpa ett från 04 samt ett från 05. Såg att man tydligen kan få nedsatta priser på -06 orna enligt vad som står på hemsidan just nu. Då kanske man kan pruta på tidigare årsmodeller….??? Eller får man hoppas bara att han bjuder på frakten.

    Blir han glad eller förbannad över min dåliga tyska (BC i betyg, “bald kommen die bären und löwen..)

  • nlc

    Medlem
    8 september, 2006 vid 04:52

    Landskoden till tyskelandet är +49, så numret blir +49 7231 101818 alt 00 49 7231 101818 (om nu inte telefonen din har +)

    Bra länk: Post o Telestyrelsen

  • werner

    Medlem
    9 september, 2006 vid 09:25

    Ganz locker bleiben! I talk some english too! Ride on!

  • Knatte

    Gäst
    9 september, 2006 vid 11:40

    Fortfarande ingen Isonic 87 hemma hos mig ännu :ooo: Så nu har jag skickat ett mail och frågar vad som händer :tongue:

  • andreas-f

    Medlem
    13 september, 2006 vid 08:18

    Plötsligt hände det! Fick svar från han förra veckan med ett prisförslag. Satte in pengar, mailade sen och sa att pengarna var på gång. Trots att det enligt banken kunde ta en vecka innan överföringen var fix så måste han ha skickat brädan närapå direkt. Igår kom det en snäll farbror med ett stort hårt paket i famnen och knackade på 🙂 En Starboard K86 blev det. Rätt modell, inga skador, brädväskan passade. Funkade fint alltså.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.