Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kita i grekland

• kita i grekland

Publicerad av lelleee på 27 februari, 2009 vid 13:36

Vi är ett gäng som hyrt segelbåt i grekland 24juni-4juli.
    Vi utgår från Lavrio som ligger ca en timma från Aten, har hört att det ska va grymt att kita där, nån som har vatt där?

Det är sagt att vi får bestämma rutten själva men segelbåtsuthyrningsföretaget tycker att vi ska segla den lila rutten (se bild). Men jag vill fan kita så jag behöver input.
    Är det nån som har vatt runt bland öarna och kitat? Vinden är ju konstant nno i juni/juli så cirkeln i mitten verkar mer lovande, men har ingen aning om det är kitebart där. Är liksom inga spots utmärkta på kitebeaches.com

Vi ska bo i lavrio i 3dagar så där kan vi kita, men att segla i 7 dagar utan att kunna kita är inget alternativ.

Så vart ska vi segla???
    (Rhodos är way off :))

// Linus

lelleee svarade 16 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • eklov

Medlem
    28 februari, 2009 vid 00:53

Kolla med the one and only; BRICKAN! Han vet allt plus lite till…. (seriöst talat)

• lelleee

Medlem
    28 februari, 2009 vid 01:02

Gött, brickan har PM

• brickan

Medlem
    28 februari, 2009 vid 20:25

Tja
    Har lite många Ozo i kroppen i kväll för att skriva en bra rutt.
    Bara lite frågor vem hyr ni av Navigare-Yachting, Kavas, Olympic?
    Vem har gett er den urusla rutten den tar ju fasen bara 2 dagar om man ödslar en massa tid.
    Vem ska köra skeppare grek eller svensk?
    Har själv jobbat med just uthyrning av segelbåtar i grekland och har till och från bott i Lavrio.

jag ska styra upp en bra rutt men tyvärr finns det inte massvis med kitespots men dom som finns ska vara med.

• lelleee

Medlem
    28 februari, 2009 vid 20:51

Tja,
    ja vad det är för bolag har jag ingen aning om men jag ska kolla upp det.
    Det är en polare som ska med vars farsa sysslar med uthyrning och bror är skeppare, Albrektsson heter dom.
    D e ju icke kitande brudar som ska med också så vind å kitespots är ju inte prio 1 för dom, i värsta fall får man laucha från ribbåten och kita på öppet hav.
    Men om du fixar en bra rutt så ska jag övertala dom 🙂

• brickan

Medlem
    28 februari, 2009 vid 22:42

Du är i goda händer min vän Emil Albrektsson är en skön kille så en rejäl rutt är inga problem.

• lelleee

Medlem
    28 februari, 2009 vid 23:57

hehe, sweet dude!!
    Har dock fått höra att han e dubbelbokad. så vi får se hur det blir. Kanske får annan kapten,,Annars ska ju han kapten morgan va grym har jag hört 😉

D vore jävligt schysst om du tog fram en rutt.
    brukar du kita när du är ute å seglar eller är det lavrio som gäller?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kita i grekland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.