Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kita smidigt utan leash

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juli, 2002 vid 18:44

Funkar handlepasses? Kan vara intresserad.
    /Peps

• anonym-anvandare

Medlem
    18 juli, 2002 vid 20:17

I vanliga fall låser man ju depowern i kroken men eftersom leashen sitter i chicken-loop-öglan så kan man ju tänka sig att man vänder på chicken loopen så att man lätt får loss den innan ett handlepass.
    Leashen fungerar ju inte längre när chickenloopen är urkopplad men de hade väl varit lite för mycket att hoppas på 🙂
    Sedan när man krokar i sig igen i depower-loopen är leashen på och du är ”safe”.

nic – (som aldrig gjort ett handlepass i hela sitt liv men har gott om fantasi)

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2002 vid 08:23

Den ser helt klart intressant ut! men jag kan inte förstå varför dom ska använda den typen av ”quickrelese krok” som inte kan lösa ut under högt tryck!!! (pga. att belastningen ligger på pinnen som du drar i).

Mvh

Pan

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2002 vid 08:55

Lol bra fantasi va det ja… LOL

har du någon hemma? har du några planer på att komma till habo i helgen? bor du fortfarnade i Gtb?

jag kommer att va i habo i helgen och skulle hemskt gärna vilja titta lite på den 🙂 hoppas bara att DMI har rätt och inte SMHI så vi får lite vind oxå!

Mvh

Pan

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2002 vid 09:21

Hej Pan
    Japp, i Göteborg fortfarande…
    Jag har beställt ett ex av den låsbara bommen men ”fabriken” kollar mejlen en gång i veckan så jag jobbar på en annan kommunikationslösning. (Morse med ljus-/röksignaler eller telefon eller nåt 🙂
    Jag var också och letade upp en sån där krok som löser ut under tryck och hittade en för 800 spänn (Watski) innan jag köpte en för måttliga 455 spänn (Fiskebäck). Måste finnas billigare någon annanstans.

HABO låter skojit men jag förbrukade lite poäng (tjejen) förra helgen nere i skåne och veckan efter det åker jag och skärmflyger i alperna några dagar så det kanske dröjer ett tag. Men å andra sidan gör ju bommen det också :-/

Jag säger till så fort jag kan komma ner med ett demo ex…

nic

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2002 vid 11:33

Men vänta nu… den kostar ju fan över 2000 pengar!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2002 vid 13:38

Visst finns det en massa billigare kontrollbommar ”out there”, men är de lika slicka? 😉

nic

• anonym-anvandare

Medlem
    19 juli, 2002 vid 13:46

Jag slängde iväg frågan till Andrew som tillverkar bommen. Han svarar:
    ”I am looking into a new release mechanism for next years bar set up, however i have had to use the release a number of times now and have had no problems with it, but i am aware of the design limitations of this piece and am adressing it at the moment.”

nic

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA