• kite bräda

Publicerad av fillep på 23 augusti, 2008 vid 11:19

Hejsan

Jag ska köpa en kite bräda snart och är nybörjare så jag vet inte vad jag ska kolla efter på brädan. Antar att det inte ska vara sprikor lr något sånt i den. är det något annat jag ska kolla efter?

m.v.h filip persson

skotten svarade 16 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • skotten

Medlem
    23 augusti, 2008 vid 11:26

boards are pretty hard to mess up… I mean other than the cosmetic thing… maybe check that all the scres holding the fins and straps can be unscrewed and screwed back in.

A glued in screw may mean the threads on the board are humped.. making it hard to change pads/straps in the future.. fins can cost up to 250sek each! thats 1000 sek if all 4 are humped.

• fillep

Medlem
    23 augusti, 2008 vid 13:29
    skotten;493354 wrote:
    boards are pretty hard to mess up… I mean other than the cosmetic thing… maybe check that all the scres holding the fins and straps can be unscrewed and screwed back in.

A glued in screw may mean the threads on the board are humped.. making it hard to change pads/straps in the future.. fins can cost up to 250sek each! thats 1000 sek if all 4 are humped.

Thanks, for your answer. Anything else i should check on the board?

• skotten

Medlem
    23 augusti, 2008 vid 13:59

naah mate, you should be good otherwise..

• krillan82

Medlem
    23 augusti, 2008 vid 18:42

Jag har en North Converter 130 x 39 från 2006. Pris 3000 kr

• skotten

Medlem
    23 augusti, 2008 vid 18:48

hahahaha I wish I was a noobie again, everyone would be my friend and try to sell me stuff

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.